محدودیت‌های ۱۳ بدر: نمازجمعه در تهران لغو شد، بهشت‌زهرا برای دفن مردگان باز است

در سایر استان‌های کشور که در وضعیت زرد و آبی هستند، نماز جمعه فردا برگزار خواهد شد

طبق تصمیم ستاد مبارزه با کرونا و تأییدیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در شهرستان‌های استان تهران نماز جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۲۸ شهر این استان برگزار نمی‌شود.

یکشنبه هفته جاری، بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، وضعیت استان‌های تهران و البرز نارنجی (پرخطر) شد. ایرج حریرچی گفته بود در شرایط نارنجی، همه مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، نمازهای جمعه و جماعت و مراسم آیینی باید تعطیل باشند.

اما طبق اعلام طبق اعلام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران، تعطیلی نماز جمعه تنها شامل شهرری، باقرشهر، خاورشهر، حسن‌آباد، قیامدشت، قلعه نو، کن، فیروزکوه، لواسان، رودبار قصران، دماوند، آبسرد، رودهن، شهریار، اندیشه، وحیدیه، صباشهر، باغستان، پردیس، رباط کریم، پرند، نصیرشهر، قرچک، ورامین، خیرآباد، جوادآباد، پاکدشت و شریف آباد که نقاط نارنجی وضعیت کرونا هستند، خواهد شد و «در مابقی نقاطی که اسمشان در لیست بالا نیست، وضعیت کرونایی زرد بوده و نماز جمعه اقامه می‌شود.»

در سایر استان‌های کشور که در وضعیت زرد و آبی هستند، نماز جمعه فردا برگزار خواهد شد. از جمله در گلستان، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این استان اعلام کرد «نماز جمعه مورخ ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در مرکز و تمام مناطق استان گلستان با رعایت اصول و مقررات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.» این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود شهرهای استان‌های مسافر پذیر، بعد از پایان مسافرت‌های نوروزی، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 باشند.

از سایر استان‌های ایران نیز خبر می‌رسد، برگزاری نماز جمعه در شهرهایی با وضعیت نارنجی و قرمز، لغو شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا «تردد و مراجعه به پارک و تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین» ممنوع خواهد بود بنابراین، پلیس راهور، با همکاری شهرداری تهران کلیه ورودی‌های پارک‌ها در تهران را مسدود خواهد کرد.

هم‌زمان با تشدید ممنوعیت‌ها برای برگزاری مراسم سیزده به‌در در تهران، از قم خبر می‌رسد که «ممنوعیت حضور شهروندان در بوستان‌ها لغو شده است»

شهرداری قم اعلام کرد آمادگی کامل برای حضور شهروندان در بوستان‌ها و فضاهای سبز را در این شهر دارد.

در ادامه سنت سیزده به‌در و سر زدن به آرامگاه‌ها، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرای تهران نیز اعلام کرد این آرامستان، روز ۱۳ فروردین در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی «صرفاً برای امور تدفین متوفی» باز است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، «از دیروز تا امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۷۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.»

سیما سادات لاری گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ تن از هم‌وطنان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم.»

بیشتر از جهان