شواهد جدید از افزایش خطر ترور و آدم‌ربایی جمهوری اسلامی در خاک آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران در نظر دارد به دارایی‌ها و موسسات امنیتی راهبردی آمریکا حمله کند

در میانه گزارش ها از سخنان امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، که خواستار قتل ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سابق سنتکام، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، و مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، شد، گزارشی جدید حاکی از آن است که احتمالا ایران پشت تهیه «فهرست قتلی»  است که نهادهای اجرای قانون در بوستون را هدف قرار می‌دهد.

به نوشته فاکس نیوز، گزارش جدید ۲۴ صفحه‌ای موسسه حقوقی زکر در آمریکا نشان می‌دهد خطر حملات ایران متوجه اداره پلیس بوستون، اف‌بی‌آی و سایر نهادهای دولتی و مجری قانون است.

در این گزارش آمده است: «شواهد قابل‌توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است عناصر ایران در ایجاد مپینگ پراجکت دخیل باشند.» مپینگ پراجکت پروژه‌ای است که در آن نهادها و سازمان‌هایی که به عقیده بانیان این پروژه در «استعمار فلسطین» نقش دارند مشخص شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش موسسه حقوقی زکر، پرس تی‌وی، شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی، در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲  مطلبی در حمایت از این پروژه منتشر کرد و در ژوییه همان سال، ویدیویی ۳۰ دقیقه‌ای پخش کرد که این پروژه را تحسین می‌کرد و خواستار گسترش آن در تمام ۵۰ ایالت آمریکا شد.

پرس تی‌وی در این گزارش اشاره کرد: «هدف قرار دادن گروه‌های یهودی که از جنایت‌های صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند کاملا مشروع است، همین‌طور گروه‌های مسیحی که این کار را می‌کنند. فعالیت مپینگ پراجکت در همین راستا است.»

ربکا کفلر، تحلیلگر پیشین سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا، در این زمینه به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «ارزیابی من این است که به احتمال زیاد ایران در این پروژه دخیل است. اهداف ذکرشده در پروژه، گفتمان یهودستیزانه، و شیوه جلب حمایت از حامیان افراطی با شگردهای اطلاعاتی ایران و سیاست علنی ایران برای هدف قرار دادن آمریکایی‌ها همخوانی دارد.»

بر اساس اعلام موسسه حقوقی زکر، «از حدود ۵۰۰ نهادی که در وب‌سایت مپینگ پراجکت فهرست شده است، ۲۹۸ مورد دارایی‌ها و موسسات امنیتی راهبردی آمریکا است. این نگرانی وجود دارد که هدف اصلی پروژه ترسیم دستگاه امنیتی آمریکا باشد و هدف‌گیری جامعه یهودی آمریکا‌ــ در عین اینکه واقعی و مشکل‌زا است‌ــ شاید نمایی بیرونی برای پنهان‌سازی این طرح باشد».

به نوشته موسسه حقوقی زکر، این پروژه نشانی دقیق موسسات دولتی و ادارات مجری قانون آمریکا را مشخص می‌کند که نه تنها دفاتر مرکزی بلکه شعبه‌های محلی این موسسات را نیز شامل می‌شود.

کفلر با اشاره به تهدیدهای آشکار جمهوری اسلامی علیه مخالفانش در خارج از کشور و همچنین مقام‌های آمریکایی، به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «دولت آمریکا در حال حاضر میلیون‌ها دلار برای امنیت ۲۴ ساعته مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین، و برایان هوک، فرستاده ویژه امور ایران در دولت ترامپ، هزینه می‌کند و هر دو آن‌ها، تا امروز، با تهدیدهای جدی و موثق از جانب ایران مواجه بوده‌اند.»

کفلر در ادامه افزود: «جامعه اطلاعاتی آمریکا آگاه است ایران بیش از دو دهه است که با هدف تهدید آمریکایی‌ها به‌صورت مستقیم یا از طریق حملات نیابتی، شبکه‌هایی در آمریکا ایجاد کرده است. عوامل ایران تلاش‌ کرده‌اند عملیات‌های مرگباری در خاک آمریکا صورت دهند.»  

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل با رد ارتباط ایران با مپینگ پراجکت و برنامه‌اش برای چنین حمله‌ای، به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «گروهی که شما ذکر کردید به‌هیچ‌وجه تحت حمایت ایران نیست.»