وزارت خارجه آمریکا خواستار توقف حکم اعدام متهمان پرونده «خانه اصفهان» شد

پسرخاله مجید کاظمی از تماس تلفنی او، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی با خانواده خبر داد

همزمان با ادامه نگرانی افکار عمومی نسبت به اجرای حکم اعدام سه شهروند ایران که دستگاه امنیتی و قوه قضاییه نظام جمهوری اسلامی آنها را به «قتل یک سرهنگ یگان ویژه و دو بسیجی» متهم کرده‌اند، واکنش‌های اعضا خانواده این سه محکومِ به اعدام، چهره‌های داخلی، مقام‌های دولتی کشورهای غربی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر نیز در روز پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نسبت به احتمال اجرای حکم اعدام صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی ابراز نگرانی کرد و گفت دولت آمریکا نیز، همراه با مردم ایران و جامعه بین‌المللی، از نظام جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد اجرای حکم اعدام این سه شهروند را متوقف کند. پاتل افزود، اقدام جمهوری اسلامی ایران در صدور حکم اعدام برای متهمان پرونده «خانه اصفهان» بر اخذ اعترافات اجباری، که با اعمال شکنجه به‌دست آمده، استوار است و چنین امری را «توهین به حقوق بشر» و حیثیت ایرانیان توصیف کرد.

 محمد میرهاشمی، پسرخاله مجید کاظمی نیز با انتشار توییتی نوشت، او به‌همراه سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی، دو تن دیگر از متهمان پرونده موسوم به «خانه اصفهان»، در تماسی تلفنی به اعضای خانواده اطلاع دادند، حکم اعدام آنها همچنان به اجرا در نیامده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد میرهاشمی در ادامه این توییت از همدلی و همراهی قاطبه افکار عمومی ایرانیان در راستای توقف اجرای حکم این سه شهروند ایران تشکر کرد و در این مورد چنین نوشت: «ما این نفس‌هایی که یک روز دیگر هم قطع نشده را مدیون شما مردم هستیم.» او در عین‌حال نوشت هیچ اطلاعی از سرنوشت احتمالی صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی، که آنها را «بچه‌های ایران» خطاب کرد، ندارد و احتمال اجرای حکم اعدام آنها پابرجا است.

پسرخاله مجید کاظمی نوشت: «نمی‌دانیم جان بچه‌های ایران را کی بگیرند. اما می‌دانیم تا ابد مدیون شما مردمیم که زیر سایه حکومتِ مرگ از هیچ‌کاری برای حفاظت از زندگی دریغ نکردید.»