توقیف یک کشتی با ۲۱۵ هزار لیتر «گازوئیل قاچاق»

سپاه پاسداران یک کشتی حامل «سوخت قاچاق» را در محدوده یکی از بندرهای جنوبی استان بوشهر توقیف کرد

حجم محموله موجود در این کشتی ۲۱۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل به ارزش پنج میلیارد تومان، عنوان شده است - ایرنا

سپاه پاسداران اعلام کرده است که یک کشتی حامل ۲۱۵ هزار لیتر «گازوئیل قاچاق» را در خلیج‌ فارس توقیف کرده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اعلام این خبر گفت که این کشتی در محدوده یکی از بندرهای جنوبی استان بوشهر توقیف شده است.

به گزارش تسنیم، یدالله شرفی، فرمانده مرزبانی استان بوشهر، گفت: «با رصد و اشراف اطلاعاتی مرزبانان پایگاه دریابانی کنگان یک کشتی حامل سوخت قاچاق در آب‌های بندر کنگان توقیف شد.»

او گفت که این کشتی سوخت گازوئیل را از شناورهای صیادی و تجاری بندرهای جنوبی برای انتقال به کشورهای همسایه خریداری می‌کرد. حجم محموله موجود در این کشتی ۲۱۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل به ارزش پنج میلیارد تومان، عنوان شده است. به گفته او، عملیات توقیف این کشتی با «رصد اطلاعاتی و همکاری منطقه چهارم دریایی سپاه پاسداران» صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، ۹ ‌خدمه این کشتی به دست نیروهای سپاه بازداشت شده‌اند. شرفی به ملیت افراد حاضر در این کشتی اشاره‌ای نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تشکر از سپاه پاسداران، گفت: «عزم مرزبانان در راستای مبارزه با قاچاق جدی است و با تمام توان در این رابطه برخورد خواهد شد.»

پیش از این نیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر از توقیف یک شناور حامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داده بود. فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز با اشاره به این توقیف گفته بود: «سال گذشته نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به دست رزمندگان نیروی دریایی سپاه کشف شد.»

شناوری که سپاه پاسداران در تاریخ ۲۷ فروردین توقیف کرده بود، خارجی بود، اما از ملیت آن‌ها اطلاعاتی به بیرون درز نکرد. فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه مقصد این شناور خارجی یکی از کشور‌های حوزه خلیج فارس بود، گفت: «با هماهنگی دستگاه قضایی دستور توقیف شناور یاد شده صادر و سوخت آن به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر تحویل داده شد.»

محمد بنی سعید، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان، نیز ۲۳ ارديبهشت امسال اعلام کرد که در فروردین‌ماه سال جاری ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در منطقه آبادان کشف و ۴۴ پرونده قضایی نیز تشکیل و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

به گفته او، این حجم از فرآورده‌های نفت گاز قاچاق با تشکیل تیم‌های نظارتی متشکل از واحد بازرسی حراست و بسیج منطقه و با همکاری موثر مجموعه نیروی انتظامی در آبادان، خرمشهر، هندیجان و شادگان کشف شده است.