جوکوویچ برنده نبرد نسل‌ها مقابل آلکاراز

پیش از مسابقه، آلکاراز از نگاه کارشناسان بخت بیشتری برای بردن این بازی داشت

نواک جوکوویچ کارلوس آلکاراز را سه بر یک شکست داد و به فینال اوپن فرانسه رسید-  Thomas SAMSON / AFP

نواک جوکوویچ در یکی از جذاب‌ترین مسابقات فصل تنیس کارلوس آلکاراز را سه بر یک شکست داد و به فینال اوپن فرانسه رسید. بعد از کناره‌گیری رافائل نادال به‌علت مصدومیت، تقابل این دو تنیسور جذاب‌ترین مسابقه این گرند اسلم بود که همه از روز اول منتظرش بودند.

هر دو تنیسور در یک سمت جدول قرار داشتند و بعد از شکست دادن حریفان، در نیمه‌نهایی یک فینال زودرس را برگزار کردند.

پیش از مسابقه، آلکاراز از نگاه کارشناسان بخت بیشتری برای بردن این بازی داشت. تنیسور ۲۰ ساله اسپانیایی، که نفر اول رده‌بندی جهان است، بخت اول قهرمانی این گرند اسلم و در اوج آمادگی بود. جوکوویچ، برخلاف رقیبش، به‌علت مصدومیت‌ها نتوانسته بود در فصل خاک رس نمایش درخشانی داشته باشد، هرچند بازی‌های مراحل قبل کمک کرد به‌تدریج آمادگی‌اش را ارتقا بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازی در ست اول بسیار نزدیک بود و هر دو تنیسور با ضربه‌های کوبنده به دنبال دیکته کردن برتری‌شان بودند، ولی جوکوویچ با بازی متنوعش توانست سرویس حریف را زودتر برک کند و این ست را ۶ بر ۳ ببرد. این رقابت نزدیک در ست دوم هم ادامه داشت و این بار آلکاراز به برتری ۵-۷ رسید.

بعد از دو ست سنگین، عضله ساق پای آلکاراز در شروع ست سوم روی یک ضربه گرفت. هرچند تنیسور اسپانیایی ۱۶ سال از جوکوویچ جوان‌تر است، فشار این مسابقه او را زودتر از پای در آورد. مداوای پزشکان موثر نبود و آلکاراز با پای دردناک بختی برای رسیدن به فینال نداشت. جوکوویچ موفق شد ست‌های سوم و چهارم را با نتیجه مشابه ۶ بر یک ببرد و به فینال برسد.

این بازی تقابل دو ستاره از دو نسل متفاوت تنیس بود. جوکوویچ همراه با فدرر و نادال سال‌ها حاکم بر دنیای تنیس بودند و حالا نسل جدید به‌سرکردگی آلکاراز قرار است جای آن‌ها را پر کند. البته جوکوویچ در این مسابقه نشان داد که هنوز حرف زیادی برای گفتن دارد. او یکشنبه در فینال، در مقابل برنده مسابقه زورف – رود به دنبال بیست و سومین قهرمانی‌اش در گرند اسلم خواهد بود که او را به پرافتخارترین تنیسور تاریخ تبدیل می‌کند. او همچنین با فتح اوپن فرانسه می‌تواند جایگاه شماره یک جهان را از آلکاراز پس بگیرد.

جوکوویچ بعد از این پیروزی در مصاحبه کنار زمین گفت: «قبل از همه باید بگویم که کارلوس بدشانس بود. آخرین اتفاقی که دوست ندارید در چنین سطحی بیفتد گرفتگی عضلانی است. برای او متاسفم. امیدوارم که زودتر خوب شود و برگردد. او خیلی جوان است و فرصت زیادی دارد که چنین تورنمنت‌هایی را بارها ببرد.»

بیشتر از ورزش