خانواده‌های پیرفلک و مولایی‌راد زیر فشار و تهدید امنیتی‌ها

پدر و خواهر پویا مولایی‌راد از کشته شدن مامور حکومتی ابراز تاسف کردند، از مادر کیان خبری نیست

پنج روز پس از قتل حکومتی پویا مولایی‌راد، فشارهای امنیتی بر خانواده‌های پیرفلک و مولایی‌راد افزایش یافته است. برخی کانال‌های تلگرامی وابسته به جمهوری اسلامی، عصر روز پنجشنبه ۲۵ خرداد، ویدیویی از رضا مولایی‌راد، پدر پویا، منتشر کردند که در آن بدون هیچ اشاره‌ای به قتل فرزندش، از کشته شدن یک مامور حکومتی ابراز «تاسف و همدردی» می‌کند.

طی روزهای گذشته، فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمع در اعتراض به کشته‌ شدن پویا مولایی‌راد در ۲۵ خرداد منتشر شده بود، اما پدر پویا در پیام ویدیویی‌اش، هرگونه برگزاری تجمع اعتراضی را تکذیب و «محکوم» کرد و منتشرکنندگان را «عده‌ای سودجو» خواند.

مشخص نیست پدر پویا در چه شرایطی این سخنان را بیان کرده است، اما بسیاری از فعالان و کاربران رسانه‌های اجتماعی با انتشار این ویدیو، سابقه جمهوری اسلامی در گرفتن اعتراف‌های اجباری را یادآور شدند و درباره وضعیت خانواده‌های پیرفلک و مولایی‌راد ابراز نگرانی کردند.

مهرداد پیرفلک، عمومی کیان پیرفلک، نیز با انتشار یک روایتگر (استوری) در حساب کاربری‌اش، صدور هرگونه فراخوان از طرف خانواده‌های پیرفلک و مولایی را «به‌شدت» تکذیب کرد.

بهرخ مولایی‌راد، خواهر پویا، نیز که پیش‌تر در روایت‌های اینستاگرامش به حکومتی‌ها هشدار داده بود آن‌ها را در دادخواهی برادرش «راحت» نمی‌گذارد، شامگاه پنجشنبه در یک پیام اینستاگرامی فراخوان برگزاری تجمع را تکذیب کرد.

خواهر پویا نیز بدون اشاره به قتل برادرش، از «حادثه ۲۱ خرداد» ابراز تاسف کرد و از هم‌وطنان خواست آرامش داشته باشند و اجازه دهند همه امور در راستای «مجاری قانونی» پیگیری شود.

پس از انتشار این پیام، برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی به شباهت‌های این متن با اطلاعیه‌های حکومتی اشاره کردند و آن را نشانه‌ای از فشار مضاعف بر خانواده‌های داغدار مولایی‌راد و پیرفلک دانستند، به‌ویژه اینکه هم‌زمان خبرهایی نیز از حصر خانگی ماه‌منیر مولایی‌راد منتشر شده است و برخی منابع نیز خبر داده‌اند که نهادهای امنیتی از تحویل پیکر پویا به خانواده‌اش امتناع کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماموران حکومتی، روز ۲۱ خرداد، هم‌زمان با سالروز تولد کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله ایذه‌ای که در تیراندازی ۲۵ آبان گذشته کشته شد، پویا مولایی‌راد، یک نفر دیگر از اعضای این خانواده را به رگبار بستند.

برمبنای گزارش‌ها، پویا مولایی‌راد، جوان ۲۱ ساله، در روز حادثه هنگامی که راهی روستای برچستان بود، به دلیل سرعت بالای خودرو متوجه حضور ماموران نیروی انتظامی نشد، ولی پس از برخورد با آن‌ها توقف و خود را تسلیم کرد، اما هدف چندین گلوله قرار گرفت و کشته شد.

پس از کشته شدن پویا مولایی‌راد، رسانه‌های حکومتی این جوان جان‌باخته را مسئول کشته‌ شدن یک مامور پلیس معرفی کردند و با طرح این ادعا که مادر کیان پیرفلک «بسترساز» چنین اتفاقی بوده است، خواستار برخورد با او شدند.

ماه‌منیر مولایی‌راد پس از قتل حکومتی کیان، بارها تاکید کرد نیروهای حکومتی فرزندش را کشته‌اند. او که همواره در حساب کاربری‌اش فعالیت مستمر داشت، از ۲۲ خرداد و پس از انتشار عکس پویا مولایی‌راد در اینستاگرام، پست دیگری منتشر نکرد و این احتمال در حصر یا دست‌کم در فشار بودن او را تقویت می‌کند.

به گفته شاهدان عینی، جو شدید امنیتی در محدوده محل سکونت خانواده‌های دادخواه برقرار است و حتی خیابان‌های مجاور خانه ماه‌منیر مولایی‌راد تحت کنترل ماموران است.