امولسیون کارایی شامپو را افزایش می‌دهد؟

راهنمای گام‌به‌گام استفاده صحیح از شامپو

به عمل ماساژ شامپو کف دو دست، امولسیون کردن آن می‌گویند- Canva

این روزها اهمیت مراقبت از موها به منظور داشتن موهایی تمیز و سالم، از هر زمانی بیشتر است. هرچند استفاده از شامپو کار ساده‌ای به نظر می‌آید، شستن بیش از حد موها با شامپو می‌تواند رطوبت لازم را برای پوست سر از بین ببرد و باعث خشکی، تحریک و وز شدن موها شود.

برای اطمینان از اینکه روتین مراقبت از موهای شما به قابلیت و ظرفیت کامل خود دست می‌یابد، استفاده صحیح از شامپو روی موها بسیار مهم است. مایک، صاحب و مدیر سالن «نکست ل‌ول» (Next Level)، توضیح می‌دهد: «ما به مشتریان خود آموزش می‌دهیم که موهای خود را منظم بررسی کنند. بنابراین، به جای سه روز یک‌بار شامپو زدن، هر روز موهای خود را در آینه بررسی کنید. اگر به نظر می‌رسد چربی بیش از حد وجود دارد، پس روز شامپو است. اگر خشک است، نیازی به شامپو کردن آن نیست.» 

مایک دانش خود را در زمینه مراقبت از موها و توصیه‌های مراقبتی مو با ما در میان گذاشته است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش صحیح استفاده از شامپو چیست؟

قسمت جلو مو یا ناحیه چتری، مهم‌ترین قسمت آن است. در نتیجه، باید از مصرف شامپو در این ناحیه خودداری کنید.

- نخست موهای خود را با آب ولرم بشویید.

- شامپو را به دستان خود بمالید و آن را امولسیون کنید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

- منظور از امولسیون کردن در اینجا، عمل گرم کردن و پخش محصول روی دست‌ها پیش از استفاده بر روی موها، برای فعال کردن ترکیب‌های اولیه آن است. این عمل باعث رقیق‌تر شدن شامپو، و نیز متعادل‌تر شدن آن می‌شود. 

- شامپو را به شکل یکنواخت به سر بمالید؛ از دو طرف سر شروع کنید، سپس پشت سر را با شامپو ماساژ دهید و بعد آن را در قسمت بالای سر پخش کنید.

- در نهایت به جلو خم شوید و اجازه دهید آب از روی چتری‌ها عبور کند.

شامپوی مناسب شما کدام است؟

«چه شامپویی برای من بهتر است؟»، پرسشی متداول است. در حالیکه معمولا شامپو محصولی پاک‌کننده مو در نظر گرفته می‌شود، در انتخاب شامپو باید به پوست سر خود نیز فکر کنید. شامپوها به شیوه‌های مختلف تمیز می‌کنند و بنابراین، پیش از انتخاب شامپو، شناخت نوع پوست سرتان ضروری است.

طبق تحقیقات، شامپو بیش از هر کیفیت دیگری، برای تمیز کردن ریشه‌های مو طراحی شده است. بنابراین، اگر موهایی با ریشه‌های چرب دارید، ممکن است به شامپویی نیاز داشته باشید که از قابلیت آبرسانی کمتر و پاک‌کنندگی بیشتر برخوردار باشد. از سوی دیگر، اگر پوست سرتان خشک است، ممکن است به محصولی با آبرسانی و رطوبت‌رسانی بیشتر نیاز داشته باشید.

بیشتر از زندگی