آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره رزمایش مشترک ضدزیردریایی برگزار کردند 

 رزمایش در آب‌های جنوب جزیره ججو برگزار شد و یک ناوشکن و زیردریایی کره جنوبی نیز در آن شرکت داشتند

رسانه‌های کره جنوبی روز شنبه هفتم مرداد (۲۹ ژوئیه)، از برگزاری رزمایش مشترک ضدزیردریایی خبر دادند و گفتند که در این عملیات یک فروند هواپیمای آمریکایی با سوخت اتمی، در آب‌های شبه‌جزیره کره شرکت داشت. 

این رزمایش مشترک دریایی چند روز پس از پهلو گرفتن دومین زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی، برگزار شد. 

رزمایش فوق در آب‌های جنوب جزیره ججو برگزار شد و یک ناوشکن و زیردریایی کره جنوبی نیز در آن شرکت داشتند. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، زیردریایی آمریکایی یو‌اس‌اس آناپلیس، یکی از دو زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی، نیز در این عملیات شرکت داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یونهاپ به نقل از نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که در گرماگرم افزایش تهدیدهای ناشی از تحرکات کره شمالی، هدف از این رزمایش تقویت واکنش کره جنوبی و نیروی دریایی آمریکا و افزایش قابلیت همکاری و آمادگی در برابر نفوذ زیردریایی‌های کره شمالی است. 

مانورهای مشترک نیروی دریایی آمریکا و کره جنوبی روی روش آموزش پاسخگویی به یک زیردریایی شبیه‌سازی‌شده کره شمالی متمرکز شده‌اند. 

با افزایش تنش در شبه‌جزیره کره، سئول مناسبات خود با ایالات متحده آمریکا و ژاپن را بهبود بخشید و رزمایش‌های منظم در دریا و خشکی را در منطقه برگزار کرده است. 

کره شمالی پرتاب و آزمایش موشک را افزایش داده و تهدید به حمله پیشگیرانه کرده است. به گفته سئول، کره شمالی در هفته گذشته چندین موشک کروز به دریای زرد مابین چین و شبه‌جزیره کره شلیک کرد.

زیردریایی یو‌اس‌اس کنتاکی آمریکا در تاریخ ۱۸ ژوئیه در بندر بوسان کره جنوبی پهلو گرفت و بعد در ۲۱ ژوئیه کره جنوبی را ترک کرد. 

این اولین بار از سال ۱۹۸۱ به این سو است که یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی وارد آن منطقه شده است. 

بیشتر از جهان