فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی وارد روسیه شد

دو شناور ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیروهای روسی در رژه دریای خزر می‌پیوندند

شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش- Mehr News

در بحبوحه حساسیت‌ها و واکنش‌ها به ادامه همکاری‌های نظامی حکومت ایران و روسیه، شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه به‌منظور شرکت در یک مراسم نظامی و دیدار با مقام‌های نظامی روسیه وارد سن‌پترزبورگ شد.

خبرگزاری‌های داخلی ایران روز شنبه هشتم مردادماه، هدف از سفر شهرام ایرانی به روسیه را شرکت در مراسم روز نیروی دریایی ارتش روسیه عنوان کردند.

خبرگزاری دولتی میزان روز شنبه به‌نقل از منابع آگاه خود نوشت در مراسم روز نیروی دریایی ارتش روسیه، دو شناور نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل بندر کاسپیسک، در شمال غربی آب‌های دریای خزر، به نیروهای روسی می‌پیوندند.

بر اساس گزارش‌ها، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در مراسم روز نیروی دریایی ارتش روسیه در سن‌پترزبورگ حضور دارد و سخنرانی خواهد کرد. گفته شده است که مقام‌های نظامی ۲۱ کشور جهان در این مراسم حضور دارند.

روز شنبه آنتونی بلیکن، وزیر خارجه آمریکا، در بخش‌هایی از صحبت‌های خود در استرالیا گفت: «روسیه به‌دنبال تسلیحات و حمایت‌های نظامی از سایر کشورها است و این مسئله را می‌توان در قبال ایران و کره شمالی پیگیری کرد.» بلینکن بار دیگر حکومت ایران را متهم کرد که با تامین پهپاد برای ارتش روسیه در جنگ اوکراین دخالت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان، روزنامه اورشلیم‌پست روز شنبه در گزارشی نوشت همکاری‌ میان نیروی دریایی ایران و روسیه بیشتر از آن که به‌لحاظ نظامی اتفاق مهمی باشد، به‌لحاظ سیاسی-تبلیغاتی مهم است. چرا که نه ارتش روسیه و نه ارتش حکومت ایران، نیروی دریایی پرتوانی ندارند که بتوانند آمریکا یا متحدان غربی ایالات متحده را تهدید کنند. نیروی دریای روسیه، در حال حاضر، علاوه بر آب‌های دریای خزر، در دریای سیاه و اقیانوس آرام نیز حضور دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی روز شنبه در بدو ورود به سن‌پترزبورگ تاکید کرد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، با همراهی چین و روسیه هر ساله یک رزمایش نظامی در سواحل مکران و شمال اقیانوس هند انجام می‌دهد.

از هنگام شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، در فوریه سال ۲۰۲۲، حساسیت‌های مقام‌های غربی به همکاری‌های نظامی ایران و روسیه افزایش یافته است. مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی متهم شده‌‌اند که با تامین پهپادهای نظامی برای ارتش روسیه، در جنگ اوکراین دخالت کرده‌اند.

روز شنبه وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر روسیه را متهم کرد که از پهپادهای تهاجمی ساخت حکومت ایران برای هدف قراردادن زیرساخت غیرنظامی اوکراین استفاده می‌کند.

بیشتر از جهان