پرواز آزمایشی جدیدترین بمب‌افکن هسته‌ای دوربرد ارتش آمریکا

ساخت بمب‌افکن‌های هسته‌ای بی-۲۱ ریدر بخشی از تلاش‌ پنتاگون برای مدرن‌سازی هر سه بخش تسلیحات اتمی آمریکا ‏است

بمب‌افکن «بی-۲۱ ریدر» نخستین بمب‌افکن جدید در بیش از ۳۰ سال گذشته در نیروی هوایی آمریکا به‌شمار می‌رود - usairforce/Twitter

اولین پرواز آزمایشی بمب‌‌افکن جدید هسته‌ای رادارگریز نیروی هوایی ارتش آمریکا روز جمعه در آسمان کالیفرنیا انجام شد. بمب‌افکن بی-۲۱ ریدر (B-21 Raider) ساخت شرکت صنایع هوافضا و جنگ‌افزاری نورتروپ گرامن در همین ایالت است.

این جنگنده جدید دوربرد نیروی هوایی آمریکا قابلیت حمل تسلیحات متعارف و هسته‌ای دارد و قرار است در دو نسخه باخلبان و بدون‌خلبان تولید شود.

بمب‌افکن بی-۲۱ ریدر نخستین بمب‌افکن جدید در بیش از ۳۰ سال گذشته در نیروی هوایی آمریکا است و تقریبا همه اطلاعات و داده‌های فنی آن طبقه‌بندی‌شده و محرمانه است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان‌) در گزارشی نوشت وزارت دفاع آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای ساختن ۱۰۰ فروند از این جنگنده‌های جدید و چندمنظوره است.

بال‌های این هواپیماهای جنگی به‌شکل پرنده طراحی شده و بسیار شبیه به نسخه قبلی همین بمب‌افکن رادارگریز با نام بی-۲ اسپیریت (B-2 Spirit) است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت دفاع آمریکا هنوز هیچ تصویر رسمی از آزمایش روز جمعه این بمب‌‌افکن منتشر نکرده است. اما خبرگزاری رویترز به‌نقل از شاهدان عینی نوشت این پرواز در ساعت ۶:۵۱ صبح به‌ وقت محلی در تاسیسات نظامی شرکت نورتروپ گرامن در کالیفرنیا انجام شده است.

آن استفانک، سخنگوی نیروی هوایی ارتش آمریکا، روز جمعه هنگام نخستین پرواز آزمایشی بی-۲۱ ریدر گفت قابلیت‌های این بمب‌افکن جدید توان دفاعی آمریکا را تقویت می‌کند و توانایی حمله‌های راهبری ارتش آمریکا را ارتقا می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، طراحی و ساخت بمب‌افکن‌های هسته‌ای بی-۲۱ ریدر در واقع بخشی از تلاش‌ وزارت دفاع آمریکا برای مدرن‌سازی هر سه بخش هسته‌ای در ارتش آمریکا است. این سه بخش شامل موشک‌های بالستیک هسته‌ای، کلاهک‌های اتمی زیردریایی‌ها، و سلاح‌‌های هسته‌ای جدید است.

هدف آمریکا از مدرن‌سازی صنایع تسلیحات هسته‌ای رقابت با رشد سریع صنایع نظامی چین عنوان شده است.

بیشتر از جهان