صدور ویزای حوزه شینگن دیجیتال می‌شود

متقاضیان ویزای شینگن مدارک بیومتریک الکترونیکی خود را به‌‌ شیوه آن‌لاین بارگذاری می‌کنند و در صورت تایید درخواست، یک بارکد رمزگذاری‌شده دریافت خواهند کرد

تصویر گذرنامه یک زن مراکشی دارای ویزای شینگن- FADEL SENNA / AFP

اتحادیه اروپا روال صدور ویزای حوزه شینگن را دیجیتال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه، ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان)، تغییر روال صدور ویزا را به تصویب رساندند.

بر این مبنا، متقاضیان ویزای شینگن به زودی این روال را به ‌شیوه آن‌لاین پیش خواهند برد و برای دریافت ویزا، نیاز ندارند به کنسول‌گری‌ها یا مراکز ارائه خدمات مربوطه رجوع کنند.

پیش‌بینی می‌‌شود که پس از طی روند قانونی، صدور ویزای دیجیتال از چند هفته دیگر اجرایی شود. ۲۳ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در  حوزه شینگن قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزای فرانسه به نقل از فرناندو گرانده-مارلاسکا، وزیر کشور اسپانیا، که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، نوشت: «سازوکار [صدور] ویزای آنلاین، روال درخواست را برای مسافران ساده می‌کند.»

بر این مبنا، متقاضیان اقامت کوتاه‌مدت در حوزه شینگن می‌توانند با پر کردن فرم‌ مربوطه به شیوه آن‌لاین و بارگذاری مدارک بیومتریک - «زیست‌سنجی» الکترونیکی لازم، و نیز پرداخت هزینه‌های مربوطه، درخواست خود را ثبت کنند.

پس از بررسی‌های لازم، درصورت تایید درخواست، یک بارکد رمزنگاری شده برای چاپ و ذخیره در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.

با این حال، برخی از متقاضیانی که برای نخستین بار درخواست ویزا می‌کنند، یا کسانی که گذرنامه‌های جدید حاوی تغییرات داده‌های بیومتریک دارند، ممکن است همچنان لازم باشد به کنسول‌گری‌ها رجوع کنند.

شهروندان بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان، از جمله استرالیا، بریتانیا، کانادا، نیوزیلند و ایالات متحده، برای بازدیدهای کوتاه از حوزه شینگن، نیازی به درخواست ویزا ندارند، اما آن‌ها نیز برای دریافت مجوز سفر به اروپا، باید درخواست‌های خود را به صورت آنلاین ثبت کنند.

بیشتر از جهان