با لباس‌های بافتنی به موج «بوهو» بپیوندید

نخ‌های پنبه‌ای و بافت‌های شل و سوراخ‌دار این سبک را با فضای ساحلی یک تعطیلات به‌یادماندنی پیوند می‌زند

 مجموعه تعطیلات ۲۰۲۴ شانل / AFP

در سال ۲۰۲۴، سبک بی‌قید، راحت و هیپی‌وار جوان‌های نیمه دوم قرن بیستم و لباس‌های بافتنی رنگارنگ آن‌ها توانسته است راهش را به میز کار مشهورترین طراحان حال حاضر دنیای مد باز کند.

شانل هیچ‌گاه از ریشه‌های کلاسیکش دور نشده است. این خانه مد فرانسوی که یکی از پایه‌گذاران مفهوم «لباس شیک زنانه» در قرن بیستم بود، همیشه گوشه‌چشمی به بایگانی پروپیمانش دارد و کت‌های نمادین تویید، پیراهن‌های راسته کوتاه و انواع دیگری از آنچه را در تاریخ مد ماندگار شده‌اند، در مجموعه‌های جدیدش بازآفرینی می‌کند. چنانچه ویرجینی ویارد هم در آخرین روزهای حضورش در شانل، در مجموعه تعطیلات ۲۰۲۴ ما را با شمار زیادی از ظاهرهای قلاب‌بافی و بافتنی مواجه کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

در این مجموعه، نخ‌های پنبه‌ای و بافت‌های شل و سوراخ‌دار به کمک ویارد آمده‌اند تا روح زمستانه را از لباس‌های بافتنی براند و این مجموعه را با فضای ساحلی یک تعطیلات به‌یادماندنی پیوند بزند.

البته شانل تنها خانه مدی نبود که سراغ این سبک رفت. مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ دل‌کور هم پیراهن‌های بلند ریشه‌دار سیاه‌وسفیدش را با همین حال‌و‌هوا ارائه داد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @delcoreofficial

مجموعه بهار/تابستان ۲۰۲۴ موسکینو (Moschino) دقیقا قبل از اینکه آدریان آپیولازا نقش کارگردان خلاق را بر عهده بگیرد، دامن قلاب‌بافی را روی صحنه برد.

قلاب‌بافی کاملا روح بوهو را به تصویر می‌کشد که امسال با موج «بوهو شیک» دنیای مد را درنوردیده است.

روشاس در مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۵، پیراهن‌های قلاب‌بافی مشکی و رنگی را در کنار هم به نمایش گذاشت.

 در مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۴ ویوین وست وود هم ظاهر عروس با پیراهن نباتی قلاب‌بافی بدن‌نما ارائه شد.

بورا آکسو، طراح ترکیه‌ای مقیم لندن، که به‌دلیل رویکرد متمایزش به لباس هدف تحسین منتقدان قرار گرفته، با الهام از «قلاب‌بافی‌های مادربزرگ» مجموعه خود در هفته مد لندن را بر پایه این مهارت بافتنی بنا کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bora Aksu (@bora_aksu)

اگر می‌خواهید در تابستان امسال ‌به موج بوهو بپیوندید، با الهام از مجموعه‌هایی که نام بردیم، می‌توانید قطعات قدیمی را در کمد لباستان احیا کنید.

همان‌طور که قبلا در ترفندهای پیوستن به روند طراحی‌های شلوغ اشاره کردیم، می‌توانید در آغاز از یک‌ تکه کوچک مانند کیف یا کلاه شروع کنید و اگر سبک مورد نظر را پسندیدید، سراغ تکه‌های چشمگیرتر مانند پیراهن یا دامن بروید.

بیشتر از مُد و زیبایی