خریدهای مشکوک مدیران هلدینگ خلیج‌ فارس برای استقلال در آخرین روزهای مدیریتی

«یکی از شروط مدیران هلدینگ برای تمدید قرارداد نکونام این بود که او به خریدها هیچ اعتراضی نکند»

عبدالعلی علی‌عسگری، احمد شهریاری و جواد نکونام‌‌- رسانه‌های اجتماعی

یکی از مدیران باشگاه استقلال تهران در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر داد که مدیران هلدینگ خلیج‌ فارس، مالک استقلال، با تصور اینکه آخرین روزهای حضورشان را در این هلدینگ می‌گذرانند، با همکاری برخی «دلال‌ها» برای خرید بازیکنان بی‌کیفیت خارجی به‌منظور کسب سود شخصی و غیرقانونی اقدام کرده‌اند.

تعدادی از رسانه‌های ورزشی در ایران روز یکشنبه ۱۰ تیرماه خبر دادند که باشگاه استقلال تهران پس از عقد قرارداد با ودران کیوسفسکی، دروازه‌بان گمنام بوسنیایی، حالا با یک هافبک تهاجمی هم از کشور بوسنی به توافق رسیده است تا به استقلال بپیوندد. این رسانه‌ها با تاکید بر بی‌اطلاعی جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوش‌ها، از این خریدها، نوشته‌اند که آلمدین زیلیکیچ ۲۸ ساله که تنها سه بازی ملی در کارنامه دارد و از تیم باشگاهی قبلی‌اش در لیگ بوسنی هم کنار گذاشته شده، حالا در تهران است تا پس از آزمایش‌های پزشکی با استقلال قرارداد ببندد.

یکی از مدیران داخلی در باشگاه استقلال به ایندیپندنت فارسی می‌گوید: «آن‌طور که ما در باشگاه متوجه شدیم، عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج‌ فارس و سردار احمد شهریاری، نماینده هلدینگ و همه‌کاره باشگاه استقلال، به این نتیجه رسیده‌اند که با فوت ابراهیم رئیسی و انتخاب رئیس‌جمهوری جدید تا چند روز دیگر، در هر شرایطی از سمت‌های مدیریتی در هلدینگ برکنار خواهند شد و به همین دلیل به همکاری با دلال‌ها رو آورده‌اند تا از جذب بازیکنان بی‌کیفیت و البته گران‌قیمت پول خوبی به جیب بزنند. یکی از شروط اصلی شهریاری برای تمدید قرارداد با نکونام هم این بود که او قول بدهد در طول فصل به مدیریت یا خریدهای تیم هیچ اعتراضی نکند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «از طرفی می‌دانیم که نکونام به‌تازگی و با وساطت شهریاری و علی‌عسگری، تعهدنامه‌ای را در نهادهای امنیتی امضا کرده و قول داده است که بدون ایجاد هرگونه حاشیه و اعتراض، در فصل جدید مربیگری کند. به همین دلیل مجبور است در مقابل این نوع دلالی‌های آشکار و پر شدن فهرست تیمش از بازیکنان بی‌کیفیت سکوت کند. او پشت حسینی را هم خالی کرد. البته ظاهرا نکونام هم با پیش‌بینی اینکه شهریاری و علی‌عسگری به‌زودی از سمت‌هایشان برکنار می‌شوند، با شرایط فعلی کنار آمده تا پیش از برکناری آن‌ها، خودش برکنار نشود و بتواند صندلی مربیگری استقلال را حفظ کند تا نوبت به مدیران بعدی برسد.»

مدیران هلدینگ دولتی و نفتی خلیج‌ فارس هفته گذشته با وجود در اختیار داشتن حسینی حسینی، بهترین دروازه‌بان فصل گذشته لیگ برتر، برای خرید ودران کیوسفسکی، دروازه‌بان بی‌نام‌ونشان بوسنیایی، اقدام کردند؛ خریدی که انتقاد پرشمار هواداران و پیشکسوتان باشگاه استقلال را به همراه داشت و در ادامه هم به اینجا رسید که حسینی حسینی با تایید صادر شدن مجوز حضورش در استقلال از سوی نهادهای امنیتی، از جذب دروازه‌بان بوسنیایی ابراز نارضایتی کرد.

پیش از این در برخی رسانه‌ها عنوان شده بود نهادهای امنیتی‌ــ که در دو سال گذشته به‌طور آشکاری به دخالت در امور فوتبال روی آوردند‌ــ حسینی را به دلیل در آغوش گرفتن یک دختر هوادار استقلال در مسابقه مقابل آلومینیوم اراک، ممنوع‌الکار کرده‌اند؛ اما حالا به نظر می‌رسد این مشکل برطرف شده است.

وب‌سایت فوتبال۳۶۰ متعلق به عادل فردوسی‌پور نوشت: «نکونام نه‌تنها در برابر جذب دروازه‌بان خارجی سیاست سکوت را در پیش گرفت، بلکه تبریک تولد نگفتن سرمربی آبی‌پوش‌ها و باشگاه استقلال به حسین حسینی هم در فضای مجازی خبرساز و جنجال‌آفرین شد؛ آن‌ هم در حالی‌ که طبق یک رویه، همواره تولد بازیکنان تبریک گفته می‌شد. حسین حسینی نه‌تنها از شرایط به‌وجود آمده دلخور شده که به دنبال آن است تا در جلسه‌ای با مدیران ارشد هلدینگ خلیج‌ فارس، موضوع را پیگیری و حل‌وفصل کند. باید دید دراین‌باره چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا بعد از برگزاری جلسه، حسینی در استقلال ماندنی می‌شود یا سرنوشتی غیرمنتظره و البته عجیب در انتظار دروازه‌بان شماره یک استقلال است.»

استقلالی‌ها علاوه بر در اختیار داشتن بهترین دروازه‌بان فصل گذشته فوتبال ایران با ثبت ۱۸ کلین‌شیت، محمدرضا خالدآبادی، سینا سعیدی‌فر و محمدجواد کیا را که همگی جزو دروازه‌بانان تیم‌های جوانان و امید ایران محسوب می‌شوند، نیز در اختیار دارد و به همین دلیل، به نظر می‌رسد جذب دروازه‌بان بوسنیایی، با توجه به کاهش سهمیه بازیکنان خارجی به تنها پنج بازیکن در فصل آینده، هیچ منطق فوتبالی ندارد.

بیشتر از فوتبال