مقام صنایع هوافضای اسرائیل: می‌توانیم در مقابله با ایران از سلاح‌هایی استفاده کنیم که قیامت به پا کنند

یائیر کاتس گفت اسرائیل برای جنگ منطقه‌ای آماده است

تصویر تزئینی در مورد جنگ احتمالی میان ایران و اسرائیل‌- Independent Persian

یائیر کاتس، رئیس شورای کارکنان صنایع هوافضای اسرائیل، در رویدادی که روز شنبه در شهر یهود-مونوسون برگزار شد، گفت اسرائیل سلاحی دارد که با آن می‌تواند با ایران مقابله کند.

به گزارش اورشلیم پست، او گفت: «اگر بفهمیم که خطری وجودی موجود است و ایران، یمن، سوریه، عراق و تمام کشورهای خاورمیانه تصمیم بگیرند که زمان تسویه حساب با ما فرا رسیده است، می‌دانم که ظرفیت استفاده از تسلیحاتی را داریم که قیامت به پا می‌کند.»

کاتس همچنین تاکید کرد: «آمریکایی‌ها، بریتانیایی‌ها و آلمانی‌ها در زمینه اطلاعاتی به ما کمک می‌کنند. آن‌ها به ما اطلاع می‌دهند کجا تحرکاتی وجود دارد که ممکن است به خطرمان بیندازد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در مورد حمله جمهوری اسلامی ایران گفت: «مهندسان و کارکنان ما چندین هفته برای این سناریو آماده شده بودند، همان شنبه‌ای که به ما اطلاع داده شد ایران حمله را آغاز کرده است، بخش بزرگی از کارکنان ما رفتند خوابیدند و بزرگ‌ترین دستاورد صنعت هوافضا این است که وقتی بیدار شدیم، صبحی عادی بود.»  

کاتس گفت: «هرگز حرف مدیرعامل صنایع هوافضا در ساعت ۳ صبح را فراموش نخواهم کرد، پس از آنکه متوجه شدیم که حمله بی‌سابقه ایران را باموفقیت پشت سر گذاشته‌ایم. من ۳۰ سال کار کردم تا این شب را ببینم، و خوشحالیم که کشور اسرائیل را نجات دادیم.»

این سخنان یک روز پس از آن بیان شد که نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در مورد تنش‌های اخیر میان اسرائیل و حزب‌الله در ایکس (توییتر سابق) نوشت  اگر اسرائیل به لبنان تجاوز نظامی تمام‌عیار کند، جنگی ویرانگر در پی خواهد داشت.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، از حمایت جمهوری اسلامی تشکر کرد و گفت: «ما هر روز دستاوردهای شهدا و آنچه با خونشان به دست آمده است را می‌بینیم. ما باید بزرگی پیروزی‌هایی را که تاکنون به دست آورده‌ایم و طی ده‌ها جمع شده است، به‌ویژه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، درک کنیم. آنچه در نوار غزه و فلسطین اشغالی رخ می‌دهد گرسنگی، محاصره و نسل‌کشی است.»