درخشش فیلم تیم برتون در مراسم افتتاحیه جشنواره ونیز ۲۰۲۴

مایکل کیتون نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است و ستارگانی مانند وینونا رایدر، کاترین اوهارا، مونیکا بلوچی، ویلم دفو و جنا اورتگا در آن می‌درخشند

تصویر تیم برتون و مونیکا بلوچی‌ــ Pubic Media

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ با فیلم «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» (Beetlejuice Beetlejuice) به کارگردانی تیم برتون افتتاح می‌شود و خیل عظیمی از ستارگان هالیوود را که سال گذشته به دلیل اعتصاب‌ها روی فرش قرمز جزیره لیدو غایب بودند، بار دیگر گرد هم خواهند آورد.

این فیلم که مشتاقان آن از مدت‌ها پیش چشم‌به‌راهش بودند، دنباله‌ای بر «بیتل‌جوس بیتل‌جوس»، کمدی کلاسیک ترسناک تیم برتون در سال ۱۹۸۸، است که ۲۸ اوت، خارج از بخش رقابتی جشنواره، به نمایش در خواهد آمد تا آغازی درخشان و برجسته برای هشتادویکمین جشنواره فیلم ونیز باشد. 

نقش اصلی این فیلم را مایکل کیتون ایفا می‌کند و ستارگانی مانند وینونا رایدر، کاترین اوهارا، مونیکا بلوچی، ویلم دفو و جنا اورتگا که آخرین همکاری‌اش با تیم برتون در سریال محبوب «چهارشنبه» (Wednesday) در شبکه نتفلیکس بود، در آن می‌درخشند. 

آلبرتو باربارا، مدیر جشنواره، می‌گوید: «جشنواره فیلم ونیز بسیار مفتخر و مسرور است که از اولین نمایش جهانی این فیلم که آمیزه‌ای شگفت‌انگیز از تخیل خلاق و حرکت در جریانی توهم‌آمیز است، میزبانی می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جشنواره فیلم ونیز یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم در جهان است که از سال ۱۹۳۲ آغاز به کار کرد. این جشنواره در ونیز، یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا، برگزار می‌شود و به نوعی شروع فصل جوایز و پیش‌درآمدی برای انتخاب فیلم‌های محبوب در جشنواره فیلم اسکار است.

دوره قبل این جشنواره در سال ۲۰۲۳ از اعتصاب‌های بازیگران، نویسندگان و متولیان صنعت سینما متاثر شد و بسیاری از نام‌های بزرگ این صنعت در آن غایب بودند. آنچه برگزارکنندگان را مجبور کرد از انتخاب فیلم «چلنجرز» (Challengers) با هنرنمایی زندیا، برای نمایش در افتتاحیه صرف‌نظر کنند. 

به گزارش رویترز، بقیه فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ در تاریخ ۲۳ ژوییه اعلام خواهند شد. البته شایعات از حضور «جوکر»(Joker) تاد فیلیپس با هنرنمایی واکین فینیکس و لیدی گاگا و همچنین فیلم اکشن هیجان‌انگیز «گرگ‌ها» (Wolfs) که براد پیت و جورج کلونی را در یک قاب به تصویر می‌کشد، خبر می‌دهند.  

جشنواره ونیز از ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر و چون همیشه در جزیره لیدو واقع در ونیز ایتالیا برگزار می‌شود. و رئیس هیئت داوران اصلی جشنواره سال ۲۰۲۴ ایزابل آن مادلن هوپرت، بازیگر نام‌آور فرانسوی، است. 

بیشتر از فیلم