سریالی بر اساس زندگی محمدرضا شاه و شهبانو فرح ساخته می‌شود

داستان سریال را شهبانو فرح پهلوی روایت می‌کند و نبرد بزرگ برای زنده نگه‌ داشتن سلطنت ایران را در دورانی که این کشور با تغییرات و چالش‌های زیادی روبرو بود، شرح می‌دهد

تاجگذاری محمدرضا شاه و شهبانو فرح پهلوی-farahpahlavi.org

تولید سریالی بر اساس زندگی محمدرضا شاه و شهبانو فرح پهلوی به‌تازگی آغاز شده است.

به گزارش نشریه ورایتی، سریال «آخرین شاه» با الهام از سریال «تاج»، مجموعه موفق نتفلکیس درباره خانواده سلطنتی بریتانیا، قرار است چهار دهه‌ از تاریخ ایران را روایت کند که از اواسط جنگ جهانی دوم (سال ۱۳۲۰)، زمانی که ولیعهد جوان ایران، محمدرضاشاه پهلوی، به سلطنت رسید، آغاز می‌شود با وقوع انقلاب اسلامی در ایران و سپس گروگان‌گیری در سفارت آمریکا در تهران پایان می‌یابد.

موری روزمارین، نویسنده و تهیه‌کننده شرکت رندوم اکسس مدیا (Random Access Media)، ساخت این سریال را پیش می‌برد.

شهبانو فرح پهلوی، ملکه شیک و مترقی ایران که اغلب با ژاکلین کندی مقایسه می‌شود، از مدافعان حقوق زنان و هنر مدرن بود. او در سال ۱۳۳۸ با شاه ایران ازدواج کرد. در این مراسم او لباسی خیره‌کننده از دیور به تن داشت که ایو سن‌لورن آن را طراحی کرده و با نخ نقره و مروارید روی آن گلدوزی شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در توضیح خلاصه سریال آمده است: «داستانی قهرمانانه با پایانی تراژیک از یک زن، مادر و ملکه که تلاش می‌کند شوهرش، شاه ایران، خانواده‌اش، خاندانش و میهنش را نجات دهد.»

داستان را شهبانو فرح پهلوی روایت می‌کند و نبرد بزرگ برای زنده نگه‌ داشتن سلطنت ایران را در دورانی که این کشور با تغییرات و چالش‌های زیادی در دنیای مدرن روبرو است، شرح می‌دهد. شخصیت‌ها در یک حماسه جذاب از روابط شخصی، بحران‌های خانوادگی، دسیسه‌ها، آشفتگی‌های مذهبی و توطئه‌هایب به سبک شکسپیر (پیچیده، دراماتیک و غافلگیرکننده) در هم تنیده شده‌اند که همه این‌ها در پس‌زمینه‌ای از یک انقلاب در حال شکل‌گیری که مسیر تاریخ را تغییر خواهد داد، رخ می‌دهد.

روزمارین که قسمت اول سریال را نوشته، قرار است نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه باشد. او قبلا یک روزنامه‌نگار تحقیقی بود و در برنامه‌هایی چون ۶۰ دقیقه و خط تاریخ (Dateline) و ۲۰/۲۰ شبکه ای‌بی‌سی کار می‌کرد.

اولین مستند او «خون و اشک: درگیری اعراب و اسرائیل» نام دارد که نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشت.

بیشتر از فیلم