ترامپ در نخستین سخنرانی پس از ترور نافرجام رسما نامزدی حزب جمهوری‌خواه را پذیرفت

بهبود اقتصاد، کاهش مالیات، مقابله با مهاجران غیرقانونی، پایان دادن به جنگ‌های منطقه، بازگرداندن گروگان‌های آمریکایی، انتقاد از خروج فاجعه‌بار دولت بایدن از افغانستان، و اینکه جمهوری اسلامی در دولت او تحت فشار بود از جمله محورهای سخنرانی ترامپ بود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ پنجشنبه شب در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان برای نخستین بار پس از ترور نافرجام در روز شنبه، سخنرانی کرد. او در حالی که گوش راستش همچنان باندپیچی بود، با کراوات قرمز و کت و شلوار مشکی پشت تریبون قرار گرفت و از لزوم همبستگی و اتحاد برای با عظمت کردن دوباره آمریکا گفت. او گفت با افتخار نامزدی حزب جمهوری‌خواه را در انتخابات می‌پذیرد و در آغاز سخنرانی از تجربه‌ ترور نافرجامش گفت و تاکید کرد تا پایان عمر قدردان مردم است. بهبود اقتصاد، کاهش مالیات، مقابله با مهاجران غیرقانونی، پایان دادن به جنگ‌ها، بازگرداندن گروگان‌های آمریکایی، انتقاد از خروج فاجعه‌بار دولت بایدن از افغانستان، و اینکه جمهوری اسلامی در دولت او تحت فشار بود از جمله محورهای سخنرانی ترامپ بود. او در این سخنرانی از ضعف دولت جاری آمریکا انتقاد کرد و گفت برای نجات دمکراسی آمده است و آمریکا را دوباره باعظمت خواهد کرد.

دونالد ترامپ گفت که با پیام اعتماد به نفس، امید و قدرت آمده است و چهار سال از بهترین سال‌های آمریکا در پیش خواهد بود.

روایت ترامپ از صحنه ترور نافرجام؛ جمعیت همانجا ایستاد و من را ترک نکرد

دونالد ترامپ درباره ترور نافرجام روز شنبه گفت: سرم را چرخاندم که نمودار را ببینم و آماده بودم که سرم را بیشتر بچرخانم اما ناگهان صدایی شنیدم و بعد گوشم زخمی شد و خون جاری شد و فهمیدم که هدف حمله هستیم. خودم را به زمین انداختم و هنوز تیراندازی می‌شد و ماموران فوق‌العاده سرویس مخفی سر رسیدند. ترامپ گفت که اگر سرش را نچرخانده بود، گلوله به سرش می‌خورد و او امروز اینجا نبود. او گفت وقتی خودش را به زمین انداخت، خون جاری بود اما می‌دانست در امان است چون خدا از او محافظت می‌کند.

ترامپ با اشاره به اینکه جمعیت حاضر در محل همانجا ایستاده بودند و فرار نکردند گفت، آنها می‌دانستند که من وضعیت وخیمی دارم، خون را دیده بودند و شاید فکر می‌کردند که مرده‌ام. او گفت مردم ایستادند و من را ترک نکردند. من قدردان آنها هستم.

ترامپ بار دیگر به ماموران سرویس مخفی اشاره کرد که برای حفاظت از او جان خود را به خطر انداختند.

ترامپ با یادآوری لحظه تاریخی ایستادنش و بلند کردن مشت گره‌ کرده‌اش گفت، وقتی سکوت و حیرت‌زدگی جمعیت را دیدم، ایستادم و دست راستم را بالا بردم و مشتم را گره کردم و فریاد زدم: مبارزه، مبارزه، مبارزه و جمعیت با من همراه شدند. ترامپ از کوری، مرد ۵۰ ساله‌ای که در جریان این تیراندازی‌ها کشته شد و دو نفر دیگری که زخمی شدند نیز یاد کرد و گفت که با خانواده آنها صحبت کرده است.

دونالد ترامپ به یاد آتش‌نشان کشته شده در ترور نافرجامش کلاه او را بوسید

دونالد ترامپ در میانه سخنرانی خود در حالی که از کوری،‌ آتش نشان کشته شده در جریان ترور نافرجامش صحبت می‌کرد، به سمت کلاه و لباس آتش‌نشانی او رفت و کلاه این مرد ۵۰ ساله را بوسید. او گفت که کمک‌های زیادی برای کوری و خانواده‌اش و همچنین دو مجروح دیگر جمع شده است اما این کمک‌ها هیچگاه فداکاری آنها را جبران نمی‌کند.

تاکید ترامپ بر همبستگی و اتحاد

دونالد ترامپ در سخنرانی خود بر لزوم اتحاد و همبستگی ملت آمریکا تاکید کرد و گفت برای نجات دمکراسی آمده است. او گفت نظرهای مخالف نباید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند. ترامپ به وکیلش آیلین اشاره کرد که یکی از پرونده‌هایی که علیه او به جریان افتاده بود را مختومه کرد. ترامپ گفت اگر دمکرات‌ها به دنبال متحد کردن کشورند باید استفاده ابزاری از نهادها را متوقف کنند.

تشکر ترامپ از همسرش ملانیا

دونالد ترامپ با معرفی همسرش ملانیا ترامپ از او تشکر کرد و گفت به ملانیا افتخار می‌کند. او به نامه‌ای اشاره کرد که ملانیا پس از ترور نافرجام ترامپ نوشت و جامعه را به اتحاد دعوت کرد. ملانیا هم با تایید سر و لبخند به همسرش پاسخ داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپاسگزاری ترامپ از اعضای خانواده‌اش

دونالد ترامپ با نام بردن از پسران و دختران و نوه‌هایش که در جمعیت حضور داشتند، از آنها تشکر کرد. در بین آنها ایوانکا ترامپ نیز که در سه سال و نیم اخیر از صحنه سیاست دور بود، دیده می‌شود.

حضور ایوانکا ترامپ و همسرش در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان

ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر، دختر و داماد ترامپ که در سه سال و نیم اخیر کمتر در صحنه‌های سیاسی دیده شده‌اند، پنجشنبه شب در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی در کنار دیگر اعضای خانواده ترامپ حضور داشتند. دونالد ترامپ نیز در سخنرانی خود با نام بردن از همسر و تک تک فرزندان و نوه‌هایش از حمایت‌های آنها قدردانی کرد.

 این مهمترین انتخابات تاریخ آمریکا است

دونالد ترامپ با اشاره به بی‌کفایتی دولت کنونی آمریکا گفت که مهمترین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیش است و باید کشور را نجات داد. او به نرخ تورم و ورود غیرقانونی مهاجران از مرزهای جنوبی اشاره کرد. ترامپ گفت جنگ‌های متعددی در خاورمیانه و جهان اتفاق افتاده و در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داریم و زمان تغییر فرار رسیده است. ترامپ گفت که دولت کنونی آمریکا نمی‌تواند این مشکلات را حل کند. ترامپ قول داد که بحران تورم را حل کند و منابع انرژی آمریکا را استخراج کند.

 می‌خواستند با جمهوری اسلامی معامله کنند، اجازه ندادم

ترامپ گفت در دولت من جمهوری اسلامی ورشکسته شده بود اما الان ۲۵۰ میلیارد دلار پول دارد. ما به چین گفتیم اگر با ایران معامله کنید با شما کار نمی‌کنیم. می‌خواستند با جمهوری اسلامی معامله کنند. اما من اجازه ندادم. آنها از کرونا برای لغو تحریم‌های ایران استفاده کردند. اکنون ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار دارد.

در آمریکا گنبد آهنین می‌سازم

دونالد ترامپ با اشاره به حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به سوی اسرائیل و اینکه ۳۴۲ موشک به سمت اسرائیل شلیک شد و فقط یکی از آنها وارد این کشور شد، متعهد شد که سیستم دفاع هوایی مشابه گنبد آهنین اسرائیل در آمریکا ایجاد کند.

 بهتر است گروگان‌های ما را تا پیش از به قدرت رسیدنم برگردانید

دونالد ترامپ گفت: می‌خواهم به جهان بگویم، بهتر است گروگان‌های ما را تا پیش از اینکه من به قدرت برسم بازگردانید چون بهای خیلی سنگینی پرداخت خواهید کرد.

تا چند ماه دیگر در کاخ سفید خواهم بود
ترامپ گفت حزب جمهوری‌خواه دستورکاری برای احیای آمریکا تصویب کرده است. ترامپ گفت وعده‌هایی داده شده است که می‌خواهیم‌ آنها را پس از پیروزی در انتخابات اجرا کنیم. ترامپ گفت، تا چند ماه دیگر به کاخ سفید زیبا بازمی‌گردد. ترامپ تاکید کرد احیا و بهبود اقتصاد و کاهش مالیات در اولویت دستور کار او است.

روسیه در دولت من چیزی نگرفت
دونالد ترامپ با اشاره به اینکه روسیه در دولت‌های قبلی بخشی از خاک اوکراین را گرفت و در دولت بایدن اعلام کرد که می‌خواهد نصف اوکراین را بگیرد، گفت: روسیه در دولت من چیزی نگرفت.