کامالا هریس رسما به‌عنوان نامزد حزب دموکرات معرفی شد

کمک‌های مالی به دموکرات‌ها از زمانی که جو بایدن از حضور در رقابت انتخابات ۲۰۲۴ انصراف داد، افزایش یافته است

کامالا هریس در حضور طرفدارانش‌ــ X/KamalaHarris

کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، رسما به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات متحده معرفی شد.

به گزارش اسکای نیوز، پس از آنکه بایدن از حضور در انتخابات آتی ایالات متحده انصراف داد و کامالا هریس اعلام کرد که وارد این عرصه خواهد شد،  رقیبی قوی یا مخالفتی جدی با او در حزب دمکرات وجود نداشت.

هریس در یک رای‌گیری حزبی در روز جمعه توانست آرای لازم برای نمایندگی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر را کسب کند. رای‌گیری به صورت مجازی از نمایندگان حزب دموکرات و پیش از مجمع ملی حزب که قرار است در شیکاگو برگزار شود، انجام شد.

پس از آن، کمیته ملی دموکراتیک آمریکا روز دوشنبه با اعلام اینکه هریس اکنون رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حزب دموکرات است، خبر داد که فراخوان تشریفاتی در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها ۱۹ اوت در شیکاگو برگزار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه با اعلام تازه حزب دموکرات آمریکا کامالا هریس اکنون به‌عنوان نامزد رسمی این جریان معرفی می‌شود، به نظر می‌رسد او زمانی که ماه گذشته حمایت اوباما را کسب کرد، تایید نهایی را گرفت.

تاکنون برخی چهره‌های سرشناس در عرصه سیاست و هنر از جمله کلینتون‌ها، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، جورج کلونی، بازیگر، و آریانا گرانده، خواننده، از کامالا هریس برای رقابت با دونالد ترامپ اعلام حمایت کرده‌اند.

کمک‌های مالی به دموکرات‌ها نیز از زمان اعلام انصراف جو بایدن از شرکت در انتخابات پیش‌ رو، افزایش یافته است.

روز یکشنبه کارزار انتخاباتی کامالا هریس اعلام کرد که او حاضر نیست در مناظره ۴ سپتامبر با دونالد ترامپ در فاکس‌نیوز حاضر شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۵ نوامبر، هفته گذشته پیشنهاد داده بود چهارم سپتامبر با کامالا هریس، معاون جو بایدن، در فاکس‌نیوز مناظره کند، اما هریس مدعی است به دلیل اینکه ترامپ مناظره دهم سپتامبر در ای‌بی‌سی نیوز را لغو کرد، او هم حاضر نیست در مناظره با رقیب انتخاباتی‌اش در تلویزیونی که متعلق به جمهوری‌خواهان است، حاضر شود.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه با اشاره به توافق قبلی ترامپ و جو بایدن برای برگزاری مناظره دوم در تاریخ ۱۰ سپتامبر در شبکه ای‌بی‌سی، تاکید کرد: «من ۱۰ سپتامبر آنجا خواهم بود و امیدوارم ترامپ را هم آنجا ببینم.»

بیشتر از جهان