خداحافظی آخر شب بایدن در مجمع ملی دمکرات‌ها؛ «انتخابات نوامبر مبارزه برای آینده کشور است»

اغلب سخنرانان دوشنبه شب از دونالد ترامپ انتقاد و بایدن را ستایش کردند، بایدن نیز بارها در سخنرانی خود، رئیس جمهوری سابق آمریکا را به باد انتقاد گرفت و او را به دروغ‌گویی متهم کرد

جو بایدن در حال سخنرانی در گردهمایی ملی دمکرات‌ها در شیکاگو-برگرفته از پخش زنده تلویزیون

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی دوشنبه شب در گردهمایی ملی دمکرات‌ها در شیکاگو، پس از تشکر از دخترش اشلی که او را روی صحنه معرفی کرد و جیل همسرش، که او را ستون خانواده‌اش خواند، گفت: «هنوز وقتی جیل را می‌بینم قلبم می‌زند.» بایدن در طول این سخنرانی بارها از دونالد ترامپ نام برد و از سیاست‌های او انتقاد کرد و در مقابل دستاوردهایی را برای دولت خودش را برشمرد.

بایدن گفت که ترامپ شایسته ریاست‌جمهوری آمریکا نیست. او وعده داد که کامالا هریس و تیم والز وضعیت آمریکا را بهتر خواهند کرد اما ترامپ وضع آمریکا را بدتر می‌کند.

قرار بود سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا زودتر انجام شود اما سخنران‌های دیگر موجب شدند که زمان سخنرانی بایدن به آخر شب و دیروقت در ساعت ۱۱:۳۰ شب موکول شود.

بایدن که با تشویق مکرر حاضران مواجه می‌شد که شعار می‌دادند «جو دوستت داریم»، از اهمیت خانواده گفت و اینکه مردم را دوست دارد. پیش از او کامالا هریس، هیلاری کلینتون، الکسندریا کورتز، اشلی و جیل بایدن از جمله چهره‌هایی بودند که صحبت کردند و همگی بارها در سخنرانی خود از بایدن تشکر کردند.

اغلب سخنرانان دوشنبه شب از دونالد ترامپ انتقاد کردند و بایدن نیز بارها در سخنرانی خود رئیس جمهوری سابق آمریکا را به باد انتقاد گرفت و او را به دروغ‌گویی متهم کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: اگر می‌خواهید به آزادی و دمکراسی و آمریکا رای بدهید، کامالا هریس و تیم والز را به کاخ سفید بفرستید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن در این سخنرانی که با صدای بلند و گاهی به حالت فریاد زدن انجام می‌شد به ماجرای شورش ششم ژانویه در کنگره آمریکا اشاره کرد و گفت خشونت در آمریکا جایی ندارد.

او گفت اکنون دمکراسی پیروز شده و حالا باید دمکراسی را حفظ کرد.

بایدن انتخابات پیش روی آمریکا را نقطه عطفی خواند که می‌تواند برای سال‌ها آمریکا و جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

بایدن در این سخنرانی مانند دیگر سخنران‌های شب اول گردهمایی ملی دمکرات‌ها از دونالد ترامپ انتقاد کرد و گفت ۸۱ میلیون نفر به او رای داده‌‌اند.

بایدن مدعی شد که در دولت او، آمریکا به قوی‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شده و نرخ تورم پایین آمده و در این سیاست‌ها کامالا هریس هم با او شریک بوده است.

بایدن گفت انتخابات ماه نوامبر مبارزه برای آینده کشور است.

به گزارش اکسیوس، سخنرانی بایدن لحظه‌ای نمادین برای حزب دمکرات به شمار می‌رود که هفته‌ها برای راضی کردن او به کناره‌گیری از انتخابات تلاش کرد. بایدن در این سخنرانی گفت که پنج ماه از دوره ریاست‌جمهوری او باقی مانده و هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که انجام بدهد.

بایدن مدت‌ها در برابر این فشارها مقاومت کرد و سرانجام در ۲۱ ژوییه اعلام کرد از رقابت‌های انتخاباتی کنار می‌رود و از کامالا هریس حمایت می‌کند. 

بیشتر از جهان