هم‌زمان با ادامه هزینه‌های نجومی سپاهان؛ کارزار اینترنتی پرسپولیسی‌ها برای اخراج درویش

تابناک تایید کرد که بودجه ابتدایی سپاهان برای حضور در فصل نقل‌وانتقالات ۹۳۳ میلیارد تومان بوده است

رضا درویش و علی پروین، مدیرعامل و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، پاییز ۱۴۰۲‌ــ شبکه‌های اجتماعی

شمار زیادی از هواداران باشگاه پرسپولیس تهران در ساعات اخیر با استفاده از هشتگ «اخراج درویش» در شبکه‌های اجتماعی خواستار برکناری مدیرعامل این تیم و پاسخگو بودن مدیران بانک شهر به نتایج ضعیف پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ شدند.

رضا درویش، مدیرعامل سرخپوش‌های پایتخت، در ماه‌های اخیر نتوانست انتظارات هواداران این باشگاه در جذب بازیکنان باکیفیت و پر کردن جای خالی ستاره‌های جداشده از تیم را براورده کند و حالا پس از ناکامی مجدد در جذب علی قلی‌زاده، پرسپولیسی‌ها با راه‌اندازی یک کارزار اینترنتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خواستار برکناری درویش از سمت مدیرعاملی پرسپولیس شدند.

این در حالی است که سایر مدعیان عنوان قهرمانی در لیگ بیست‌وچهارم و رقبای اصلی پرسپولیس در یک ماه اخیر موفق شده‌اند بازیکنان خارجی نامدار و با کارنامه‌ خوب جذب کنند. در یک نمونه، سپاهان اصفهان پس از جذب انزونزی و ابوبکر کامارا، اکنون در آستانه توافق با یک ستاره خارجی دیگر است.

رضا درویش صبح چهارشنبه ۷ شهریور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دلایل ناکامی پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات، بار دیگر به مدیران باشگاه‌های تراکتور، سپاهان و استقلال تاخت و مدعی شد که او دارد تاوان احترام به قانون سقف بودجه را پس می‌دهد، در حالی که باشگاه‌های دیگر به دلیل دور زدن این قانون، موفق شده‌اند تیم‌هایشان را با ستارگان ایرانی و خارجی تقویت کنند؛ توجیهی که به نظر نمی‌رسد برای ده‌ها میلیون هوادار پرسپولیس قانع‌کننده باشد.

از ابتدای فصل نقل‌وانتقالات واضح بود که تیم‌هایی همچون تراکتور و سپاهان با بهره‌مندی از منابع مالی هنگفت، مانند فصل گذشته، به قانون تصویب‌شده در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره سقف بودجه توجهی نخواهند کرد و با ثبت نکردن ارقام واقعی قراردادها در اسناد رسمی و پرداخت مبالغ پنهانی، در بازار نقل‌وانتقالات خرید می‌کنند.

نکته قابل‌توجه این است که مدیران این دو باشگاه تبریزی و اصفهانی در ۲۴ ساعت گذشته در مصاحبه‌هایی مدعی شده‌اند که هنوز به عدد تعیین‌شده برای سقف بودجه نرسیده‌اند و همچنان می‌توانند بازیکنانی جدید جذب کنند. این در حالی است که بنا به اعتراف مدیران چند باشگاه ایرانی و خارجی، سپاهان تنها برای خرید چهار بازیکن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان و تراکتور نیز فقط برای جذب پنج بازیکن ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

از آنجا که سقف تعیین‌شده برای قراردادهای این دو تیم در فصل جاری حدود ۵۳۰ میلیارد تومان است، قراردادهای مدیران تراکتور و سپاهان با بازیکنان مختلف نشان می‌دهد که آن‌ها در فصل جاری برای فهرست ۱۸ نفره خود دست‌کم هزار میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان، خبرگزاری تابناک در ایران هم تایید کرد که بودجه ابتدایی سپاهان برای حضور در فصل نقل‌وانتقالات ۹۳۳ میلیارد تومان بوده که این مقدار به دلیل حضور مجدد تیم اصفهانی در بازار نقل‌وانتقالات در پی شکست در خریدهای اولیه، می‌تواند با افزایش چشمگیری هم مواجه شده باشد.

مجمع باشگاه پرسپولیس روز سه‌شنبه با حضور نمایندگان مالکان جدید این باشگاه در تهران برگزار شد و سپس پنج شرکت بانک تجارت، بانک ملت، گروه مالی شهر (بانک شهر)، شرکت توسعه گردشگری شهر آیین و شرکت سرمایه‌گذاری شهرآتیه که همگی متعلق به بانک‌های دولتی و حکومتی‌اند، تصمیم گرفتند تا ۱۵ روز آینده نمایندگانشان را برای حضور در هیئت‌مدیره پرسپولیس معرفی کنند.

در نتیجه به نظر می‌رسد به توجه به توقف این تیم در هر دو مسابقه ابتدایی فصل به علت کمبود بازیکن باکیفیت و افزایش اعتراض هواداران احتمال برکناری درویش از مدیرعاملی پرسپولیس و انتخاب مدیرعامل جدید از طرف بانک شهر بیش از گذشته شده باشد؛ مگر اینکه درویش مجددا با استفاده از لابی‌های سیاسی و روابط صمیمانه‌اش با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، موفق شود مدت حضورش روی صندلی مدیرعاملی سرخپوش‌ها را تمدید کند.

در هر صورت آنچه واضح است، این است که پرسپولیس با این بازیکنان برای فتح دوباره لیگ برتر ایران و حضور موفق در لیگ نخبگان آسیا کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت.

بیشتر از