بحران‌های پیاپی در قلعه آبی‌ها؛ کسی نکونام را دوست ندارد

نکونام حالا علاوه بر فرشید سمیعی، حمایت هواداران را نیز از دست داده است

صحنه اعتراض جواد نکونام به داور مسابقه استقلال و استقلال خوزستان-۸ شهریور ۱۴۰۳-وب‌سایت استقلال

جواد نکونام در سه هفته ابتدایی لیگ برتر ایران، به‌رغم بهره بردن از ستاره‌های نامدار، موفق نشد نمایشی قابل دفاع ارائه دهد. او پس از باخت شب گذشته مقابل تیم هم‌نام اهوازی، مورد انتقاد شدید هوادارانش قرار گرفت.

هزاران نفر از هواداران آبی‌پوشان پایتخت در ساعت‌های اخیر با استفاده از هشتگ «اخراج نکونام» خواستار برکناری این سرمربی شدند. این درحالی است که در ورزشگاه فولاد اهواز نیز استقلالی‌ها یک‌صدا نام فرهاد مجیدی اسطوره محبوب باشگاه استقلال را صدا می‌زدند.

همچنین سر دادن ممتد شعار «نکونام حیا کن، استقلال رو رها کن»، که منجر به عذرخواهی سرمربی استقلال در پایان بازی از هواداران این تیم شد، نشان داد که جواد نکونام برای آغاز بردهای پیاپی و رهایی از این وضعیت زمان زیادی ندارد. اتفاقی که با توجه به حضور ستاره‌های باکیفیت در ترکیب این فصل استقلال دور از دسترس نیست، اما آیا نکونام توانایی فنی کافی برای استفاده حداکثری از این بازیکنان را دارد؟

میودراگ بوژوویچ، سرمربی مونته‌نگرویی استقلال خوزستان، شب گذشته نشان داد که حتی با تیمی متشکل از بازیکنان گمنام و ارزان‌قیمت نیز می‌توان نمایشی آبرومندانه ارائه کرد و حریفی را که چند بازیکن ملی‌پوش و چند ستاره‌ خارجی دارد زیر فشار گذاشت. اوج هنر بوژوویچ نیز جایی بود که با تعویضی طلایی در زمان مناسب تیوی بیفوما را به زمین فرستاد تا در دقیقه ۸۰ و پس از اشتباه حسین حسینی گل برتری تیمش را به ثمر برساند.

جواد نکونام که هفته گذشته با حمله به فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال، بابت جذب نشدن بازیکنان مدنظرش مجددا حاشیه جدیدی را در این تیم ایجاد کره بود، پس از باخت مقابل استقلال خورستان برای پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران حاضر نشد و تنها با عذرخواهی و تاکید بر اینکه «بلند می‌شویم و می‌جنگیم» نشست خبری را ترک کرد.

اما محمد نوازی، دستیار نکونام، با حمله به فرهاد مجیدی که نامش در ۲۰ دقیقه پایانی مسابقه بارها فریاد زده شد، ادعا کرد که مجیدی به‌دلیل علاقه به بازگشت به استقلال هواداران را تحریک کرده است تا علیه نکونام موضع بگیرند. ادعایی که به نظر می‌رسد تحت تاثیر عصبانیت نوازی از باخت به تیم نه‌چندان قدرتمند اهوازی باشد، زیرا هواداران استقلال تاکنون بیشترین حمایت را از سرمربی‌شان داشته‌اند و اگر استقلال موفق به کسب سه امتیاز این دیدار نمی‌شد نیز آن حمایت‌ها همچنان ادامه داشت.

جواد نکونام در هفته اول لیگ با گل دقیقه ۹۳ به کسب سه امتیاز مسابقه با شمس‌آذرموفق شد، در بازی با ملوان بندرانزلی به لطف پنالتی‌های اشتباهی که به سود استقلال گرفته شد توانست یک امتیاز از حریف بگیرد و در مقابل استقلال خوزستان ته جدولی نیز باخت تلخی را تجربه کرد تا آغازی کاملا ناامیدکننده را در لیگ امسال تجربه کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر ناکامی در کسب امتیازهای لازم، هواداران استقلال و شماری از پیشکسوتان نامدار این باشگاه از سبک بازی تدافعی و کسالت‌آور نکونام نیز گلایه دارند و آن را به دور از شان باشگاه بزرگ و پرافتخاری مانند استقلال تهران می‌دانند.

درنتیجه با توجه به تشدید اختلاف‌نظرها میان مدیرعامل و سرمربی ناکام و همچنین اوج گرفتن درخواست هواداران برای تعویض سرمربی، به نظر می‌رسد تعطیلات دو هفته‌ای لیگ برتر ایران بهترین و آخرین فرصت برای نکونام باشد تا با رفع اشکالات فنی تیمش شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

نکونام که پیش از در اختیار گرفتن سکان هدایت آبی‌ها در فصل گذشته، سابقه دعوای شدید و جنگ کلامی با مدیران باشگاه‌های خونه‌به‌خونه بابل، نساجی مازندران و فولاد خوزستان را در کارنامه داشت، فصل گذشته نیز چندین ماه‌ با علی خطیر، مدیرعامل وقت استقلال، درگیر تنش بود و به‌نوعی زمینه‌ساز برکناری خطیر و جایگزینی فرشید سمیعی شد، و حالا هم دعوای رسانه‌ای با سمیعی به کارنامه جنجال‌های نکونام در فوتبال ایران افزوده شده است.

بیشتر از فوتبال