دومین مرد قدبلند جهان در پارالمپیک پاریس ناچار است روی زمین بخوابد

مرتضی مهرزاد امیدوار است که با تیم والیبال نشسته ایران برای سومین بار به قهرمانی پارالمپیک برسد

مرتضی مهرزاد همراه هم‌تیمی‌هایش در تیم والیبال نشسته ایران‌ــ varzesh3

دومین مرد قدبلند جهان در پارالمپیک شرکت کرده است‌ــ اما قدش به‌قدری بلند است که مجبور شده روی زمین بخوابد.

به گزارش خبرگزاری اسکای، مرتضی مهرزاد  با قد ۲۴۷ سانتیمتر، نماینده ایران و قهرمان دو دوره پارالمپیک در والیبال نشسته است. اما به گفته مربی‌اش، با اینکه برای پارالمپیک توکیو تختی مخصوص برای او ساخته شده بود، در پاریس ناچار شده است روی زمین بخوابد.

هادی رضایی گرکانی، مربی تیم ملی والیبال نشسته ایران، به وب‌سایت خبری المپیک گفت: «او تخت مخصوص ندارد، اما هدف مهمی در سر دارد. برای او مهم نیست کف زمین بخوابد یا غذای کافی نداشته باشد. ذهن او روی قهرمان شدن متمرکز است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران از اولین دوره حضور تیم والیبال  نشسته‌اش در پارالمپیک سئول در سال ۱۹۸۸ تاکنون، در هفت دوره از نه دوره قهرمان شده است.

طلای پاریس ۲۰۲۴ برای مهرزاد هتریک خواهد بود. او اولین بار در سال ۲۰۱۶ در پارالمپیک شرکت کرد و قدبلندترین ورزشکاری است که تاکنون در بازی‌های پارالمپیک رقابت کرده است.

رضایی گرکانی بود که مهرزاد را کشف کرد، وقتی او در سال ۲۰۱۱ در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد تا درباره چالش‌های زندگی روزمره‌اش صحبت کند.

یک سانحه دوچرخه‌سواری در دوره نوجوانی مهرزاد به آسیب‌دیدگی لگن و توقف رشد پای راستش منجر شد.

او به عارضه رشد بی‌رویه مبتلا بود و در نتیجه این اتفاق اکنون پای راستش ۱۵ سانتیمتر از پای چپش کوتاه‌تر است.

این ورزشکار ۳۶ ساله گاهی از ویلچر استفاده می‌کند و زمانی به‌دلیل خجالت از وضعیتش، پنج سال را تنها در خانه سپری کرد و بیرون نرفت.

ضربه‌های آبشار قدرتمند مهرزاد او را به حریفی ترسناک تبدیل کرده است. او حتی وقتی روی زمین نشسته است، دستانش را که بالا ببرد بیش از ۱۸۰ سانتیمتر قد دارد.

مهرزاد در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ عنوان باارزش‌ترین بازیکن و در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ عنوان بهترین آبشارزن را از آن خود کرد.

بیشتر از ورزش