ترامپ: از تحریم‌ها حداقل استفاده را می‌کنم، ابزار‌های قدرتمند‌تری داریم

ترامپ گفت: «به نظر من اگر دلار ما دیگر ارز غالب بین‌المللی نباشد، ما جنگ را باخته‌ایم و این ما را تبدیل به یک کشور جهان سومی می‌کند. پس من از تحریم‌ها قدرتمندانه بر علیه کشورهایی که مستحق آن هستند، استفاده می‌کنم و سپس آن‌ها را لغو می‌کنم»

ترامپ در باشگاه اقتصادی نیویورک - رویترز

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه طی سخنرانی در «باشگاه اقتصادی نیوریورک» به تشریح سیاست تحریم دولت آینده خود در قبال جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین پرداخت.

دونالد ترامپ گفت: «ما در حال حاضر با تحریم‌ها مشکل داریم. من هم در زمان ریاست جمهوری از تحریم‌ها استفاده می‌کردم، آن‌ها را وضع می‌کردم و در اسرع وقت لغوشان می‌کردم. زیرا تحریم‌ها در نهایت دلار ما را می‌کشد و دلار ما باید همچنان ارز غالب بین‌المللی باقی بماند.»

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده گفت: «به نظر من اگر دلار ما دیگر ارز غالب بین‌المللی نباشد، ما جنگ را باخته‌ایم و این ما را تبدیل به یک کشور جهان سومی می‌کند. پس من از تحریم‌ها قدرتمندانه بر علیه کشورهایی که مستحق آن هستند، استفاده می‌کنم و سپس آن‌ها را لغو می‌کنم.»

دونالد ترامپ افزود: «[با سیاست فعلی] شما ایران را از دست می‌دهید. روسیه را از دست می‌دهید. چین در حال حاضر خود در تلاش است که ارز خود را به عنوان ارز غالب بین‌المللی تحمیل کند.»

ترامپ با انتقاد از سیاست تحریمی دولت بایدن افزود: «[با این سیاست] شما کشورهای زیادی را از دست می دهید زیرا درگیری های زیادی با همه این کشورها وجود دارد و شما آن‌ها را از دست خواهید داد و ما نمی توانیم آن‌ها را از دست بدهیم. بنابراین من می‌خواهم تا حد امکان از تحریم‌ها کمتر استفاده کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ درباره سیاست آینده‌اش در قبال چین گفت که اگر پکن دلار را به عنوان ارز معاملاتی جهانی نپذیرد، دولت او بر اجناس چینی تعرفه‌های گمرکی بالاتری وضع می‌کند.

ترامپ گفت: «تعرفه‌ها علاوه بر پولی که وارد کشور می‌کند، به شما قدرت سیاسی بالایی می‌دهد. برای مثال من در زمان ریاست جمهوری جنگ‌ها را با تعرفه‌ها متوقف می‌کردم. من جلوی جنگ میان دو کشور را می‌گرفتم. تهدید می‌کردم که اگر صلح نکنند، ایالات متحده بر اجناسشان تعرفه گمرکی می‌گذارد.»

رئيس جمهوری پیشین آمریکا افزود: «بزرگترین تهدید برای ما از دست رفتن واحد پولمان به عنوان ارز غالب جهانی است. اگر این را از دست بدهیم، دیگر نمی‌توانیم بازش گردانیم. ما می‌توانیم آن را حفظ کنیم، اما باید باهوش باشیم.»

ترامپ گفت: «در حال حاضر روسیه کار خودش را می‌کند و مدام لاف می‌زند که نیازی به ما ندارد. نکته ناراحت‌کننده درباره روسیه این است که اگر من رئیس جمهوری بودم، هیچ‌گاه جنگ اوکراین اتفاق نمی‌افتاد و ما مجبور نبودیم راجع‌به تحریم صحبت کنیم.»

ترامپ درباره جنگ اوکراین گفت: «به نظر من، اگر رئیس جمهوری شوم می‌توانم پیش از آغاز کار دولتم جنگ اوکراین را تمام کنم.»

دونالد ترامپ افزود: «تحریم‌ها باید عاقلانه استفاده شوند و آن‌گاه شما می‌تواتید برنده باشید. ما چیزهای بسیار قدرتمندتر از تحریم داریم. ما تجارت داریم و نمی‌توانیم استاندارد دلار خود را از دست بدهیم.»

بیشتر از جهان