تلاش ترامپ برای پیروزی در ایالتی که می‌تواند کلید ورود به کاخ سفید باشد

هر دو کارزار انتخاباتی تلاش می‌کنند در پنسیلوانیا پیروز شوند، ایالتی که در سال ۲۰۱۶ به ترامپ و در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای داد

انتخابات ۲۰۲۴ پر از شگفتی بوده است، اما یک چیز مسلم است: نگاه دونالد ترامپ به پنسیلوانیا، بزرگ‌ترین ایالت میدان نبرد در نقشه انتخاباتی، است.

ترامپ در سال جاری بیش از هفت بار به این ایالت سفر کرده است، از جمله برای رویداد روز دوشنبه در پرسیژن کاستم کامپوننتس (Precision Custom Components)، تولیدکننده محصولات دقیق و ظریف در یورک، که آن‌جا کامالا هریس را متهم کرد که «ویرانگر اقتصادی» است و سیاست‌هایش «دنیا را به آتش خواهد کشید».

نگاه کارزار انتخاباتی هریس‌ـ‌والتز نیز به پنسیلوانیا است. گزارش‌ها حاکی از آن است که جاش شپیرو، فرماندار این ایالت، در فهرست کوتاه نامزدهای معاونت هریس قرار داشت.

هرچند که در فرایند انتخاب در نهایت از تیم والتز، فرماندار مینه‌سوتا،  شکست خورد، کارزار انتخاباتی هریس پیش‌تر در ماه جاری فهرست نامزدهایش را، با کمک شپیرو، در دانشگاه تمپل در فیلادلفیا معرفی کرد.

این ایالت مزایای گوناگونی برای هر دو کارزار انتخاباتی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ایالت در مناطق روستایی و صنعت‌زدایی‌شده جمعیت بزرگی از رای‌دهندگان سفیدپوست طبقه کارگر دارد، که به جناح جمهوری‌خواه گرایش پیدا کرده‌اند. این ایالت همچنین دارای شهرهای با تراکم جمعیتی بالا و لیبرال‌تر، با جمعیت‌های بزرگ سیاه‌پوستان است که معمولا به دموکرات‌ها رای می‌دهند. نیل ماکیجا، کمیسر شهرستانی خارج از فیلادلفیا، به وال‌استریت ژورنال گفت: «وقتی بحث تعرفه‌ها باشد، وقتی بحث مهاجرت باشد، این ایالت هدف اصلی پیام ترامپ است، پیام‌هایی علیه جهانی‌سازی.»

در سال‌های اخیر، ۱۹ رای مجمع گزینندگان این ایالت در نوسان بوده است. پس از اینکه ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلافی اندک در پنسیلوانیا پیروز شد، بایدن در سال ۲۰۲۰ ورق را در این ایالت به‌نفع خود برگرداند.

در سال ۲۰۲۰، فیلادلفیا همانند سایر شهرهای دارای جمعیت بزرگ رنگین‌پوستان مانند آتلانتا، میلواکی، و فینیکس، به کانون ادعاهای مداوم ترامپ در مورد تقلب انتخاباتی تبدیل شده بود.

هر دو کارزار انتخاباتی رویکردهای متفاوتی برای جذب رای‌دهندگان طبقه کارگر پنسیلوانیا اتخاذ کرده‌اند.

ترامپ وعده داده است که تعرفه‌های سنگینی بر شرکای تجاری آمریکا اعمال کند و تولید سوخت فسیلی را افزایش دهد، پیامی که بی‌تردید در ایالتی با صنعت بزرگ شکست هیدرولیکی (فرکینگ) اثرگذار و مورد توجه خواهد بود.

در همین حال، هریس درصدد بوده است تا بخشی از پایگاه سنتی اتحادیه‌های کارگری حزب دموکرات را بازپس بگیرد، و خارج از پیتسبرگ در نشستی با «اتحادیه بین‌المللی کارکنان خدماتی» شرکت کرد، و وعده داده است مداخلاتی در مورد کسب‌و‌کارهای بزرگ مانند طرحی برای مقابله با گران‌فروشی صورت بگیرد.

© The Independent