رالف لورن در اوج؛ چشمگیر، جذاب و تروتازه

لورن بیش از ۵۰ سال است که در تجارت مد فعال است، با این حال واضح است که هنوز از کارش لذت می‌برد

مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۵ رالف لورن/AFP

هفته مد نیویورک اولین هفته از چهار هفته مدی است که در ماه پیش رو در چهار پایتخت اصلی این صنعت برگزار خواهد شد. این نیویورک است که پیش از لندن، پاریس و میلان، شاهد نام‌های بزرگی مانند رالف لورن، مایکل کورس، کوچ و تامی هیلفیگر، مبتنی بر ایده آمریکایی بودن که به همان اندازه در خارج از آمریکا نیز محبوب‌اند، خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شهر همچنین خانه برخی از موفق‌ترین طراحان زن فعال است، ازجمله توری برچ، اولا جانسون و کاترین هلشتاین. آن‌ها درمورد اینکه چه چیزهایی باید در کمد لباس زنانه مدرن حاضر باشد اختلاف‌نظر دارند و این دقیقا همان چیزی است که بنا به نظر گزارشگر تایمز هیجان‌آور بودن اوضاع را حفظ می‌کند.

آنا مورفی، نویسنده مد تایمز که به دیدن نمایش باشکوه  مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۵ رفته است، عقیده دارد تصور محیطی مناسب‌تر از  املاک سوارکاری در همپتونز برای نمایش برند رالف لورن دشوار است.

برای جذابیت بیشتر این نمایش، طراح چند ماشین کلاسیک از مجموعه شخصی‌‌اش یک جگوار رودستر دهه ۱۹۵۰ و یک فراری دیتونا دهه ۱۹۷۰ را به صحنه آورده بود. او همچنین ماکت پولوبار (Polo Bar)، رستوران مشهورش در منهتن، را نیز به نمایش گذاشته بود. میهمانان اغلب به خود رستوران پلوبار نیز سر زدند، آنان وقتی وارد شدند و همان دیوارهای چوبی، نقاشی‌های اسب و نیمکت‌های چرمی را دیدند شگفت‌زده شدند.

لیست ۲۰۰ نفره مهمانان شامل آنا وینتور، سردبیر بریتانیایی مجله ووگ آمریکا، نائومی واتس و لورا درن بازیگر، آشر خواننده و بانوی اول ایالات متحده جیل بایدن بود.

نمایش نیز به همین ترتیب پرستاره بود و کریستی تورلینگتون و نائومی کمپبل بزرگ‌ترین نام‌های حاضر در میان مدل‌ها بودند. با این حال، تعدادی از بچه‌های کوچک بیشترین توجه را جلب کردند. یکی از آن‌ها در تمام طول مسیر برای مهمانان دست تکان می‌داد.

درمورد لباس‌ها باید گفت که لورن در محیط برگزیده‌اش یک مجموعه بی‌نظیر ارائه کرد.

لباس‌های ملوانی، لینن‌های سفید شفاف و خوش‌دوخت با الهام از لباس‌های نیروی دریایی در این مجموعه به چشم می‌خورد. حتی یک یقه اسکی سفید مناسب برای قدیس حامی همپتونز، اریکا بری، شخصیتی که دایان کیتون در فیلم محبوب نانسی مایرز (Something’s Gotta Give (۲۰۰۳)) نقشش را بازی می‌کرد، در این مجموعه وجود داشت.

ارجاعات سوارکاری نیز در قالب چکمه‌های سواری، ریش‌ریش‌های گاوچرانی، جین و جیر وجود داشت، اما لورن چیزی بیش از این‌ها در مجموعه‌اش گنجانده بود؛ از لباس شب برای جِی گتسبی یا دیزی بوکانن امروزی و همچنین لباس‌های ورزشی و لباس خیابانی نیز در میان لباس‌ها به چشم می‌خورد.

چیزی که ممکن است در مجموعه طراحان بی‌تجربه‌تر گیج‌کننده به نظر برسد در این مجموعه کاملا منسجم و هماهنگ به نظر می‌رسید. حتی از این هم فراتر، مجموعه رالف لورن چشمگیر، سرگرم‌کننده و تروتازه بود. لورن بیش از ۵۰ سال است که در تجارت مد فعال است، با این حال واضح است که هنوز از کارش لذت می‌برد.

هفته مد نیویورک از ۶ تا ۱۱ سپتامبر علاقه‌مندان و فعالان مد را از سرتاسر جهان به خیابان‌های این شهر می‌کشاند.

 پس از پایان هفته مد نیویورک چمدان‌ها به مقصد لندن بسته خواهد شد. ۱۲ تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴ هفته مد لندن میزبان طراحان و فعالان مد خواهد بود. پس از آن، از ۱۷ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴ هفته مد میلان برگزار خواهد شد. پایان ماراتن مد بهار و تابستان ۲۰۲۵ در پاریس خواهد بود و خانه‌های مد از ۲۳ سپتامبر تا اول اکتبر ۲۰۲۴ مجموعه‌های آماده پوشیدنشان را برای فصل بعد عرضه خواهند کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی