نگرانی جمهوری‌خواهان از ارتباط مشاور نزدیک کامالا هریس با آرین طباطبایی

یک جمهوری‌خواه فاش کرد که چرا رابطه نزدیک مشاور ارشد کامالا هریس با ایران «خطری برای تمام آمریکایی‌ها» محسوب می‌شود

جمهوری‌خواهان آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره کامالا هریس و سیاست خارجی‌اش، فیل گوردون، مشاور سیاست خارجی هریس، و ارتباطش با آرین طباطبایی را علت این نگرانی عنوان کرده‌اند.

به گزارش دیلی‌میل، گوردون معتمدترین مشاور هریس در مسائل سیاست خارجی است و بر او تاثیری انکارناپذیر دارد.

گوردون برخی مقالات دیدگاهش را با مشارکت آرین طباطبایی نوشته است، که یکی از مقام‌ها و بنیان‌گذاران «طرح ابتکاری کارشناسان ایران» است، گروهی که در زمینه حمایت از منافع جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. او همچنین در نشست‌های نایاک (شوری ملی ایرانیان آمریکا) سخنرانی کرده است.

نگرانی اصلی جمهوری‌خواهان دیدگاه‌های گوردون و روابطش در زمینه جمهوری اسلامی ایران است. الیس استفانیک، رئيس کنفرانس جمهوری‌خواهان و نماینده نیویورک، هشدار داد که دیدگاه‌های گوردون در مورد جمهوری اسلامی می‌تواند مشکلی جدی باشد و به دیلی‌میل گفت نفوذ گوردون «خطری برای تمام آمریکایی‌ها است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه تاکید کرد جمهوری‌خواهان هریس را بابت حضور عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی جمهوری اسلامی در حلقه نزدیکانش پاسخگو خواهند کرد.

گوردون در سه دولت دموکرات بیل کلینتون، باراک اوباما و جو بایدن کار کرده است. او به‌عنوان شخصیتی «عمل‌گرا» در حوزه سیاست خارجی معرفی شده که به‌شدت در مورد توانایی آمریکا در سرنگونی دیکتاتورهای خاورمیانه و ایجاد دموکراسی بدبین است.

هنگامی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به قدرت رسید، گوردون منتقد سیاست خارجی او در به چالش کشیدن جمهوری اسلامی ایران بود. او در سال ۲۰۱۷، در مقاله‌ای با عنوان «چگونه ترامپ می‌تواند به معترضان ایرانی کمک کند؟ سکوت کند» ترامپ را به‌دلیل حمایت از معترضان ایرانی آماج انتقاد قرار داد. او همچنین مخالف تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۸ بود.

او از خروج آمریکا از برجام به‌شدت ابراز تاسف کرد و تصمیم ترامپ را «اشتباه و نادرست» خواند و با تشدید تحریم‌ها علیه ایران مخالف بود و هشدار داد این موضوع فقط به خصومت بیشتر جمهوری اسلامی با همسایگانش منجر خواهد شد.

رویکرد ملایم گوردون در قبال جمهوری اسلامی توجه دو نماینده جمهوری‌خواه، تام کاتن و الیس استفانیک، را جلب کرد و هر دو در نامه‌ای در مورد ارتباط او با منافع جمهوری اسلامی هشدار دادند.

کاتن و استفانیک در نامه‌شان به هریس از او پرسیدند که آیا او از روابط گوردون با حامیان جمهوری اسلامی آگاه است یا خیر.

در این نامه آمده است: «دولت بایدن‌ـ‌هریس با حامیان، دلجویی‌کنندگان، و همدستان ایران غریبه نیست.»