ملانیا ترامپ در تبلیغ کتاب جدیدش از «تلاش‌ها برای ساکت کردن» دونالد ترامپ می‌گوید

بانوی اول سابق بدون اشاره مستقیم به نام جو بایدن، از وضعیت کشور در دوره ریاست‌جمهوری او انتقاد و تاکید می‌کند از زمان خروج همسرش از کاخ سفید، تنش‌ها در سراسر جهان افزایش یافته است

ملانیا ترامپ در مجمع ملی جمهوری‌خواهان‌ــ AFP

ملانیا ترامپ در ویدیو تبلیغ کتابش که قرار است ماه آینده منتشر ‌شود، دولت بایدن را به‌دلیل افزایش هزینه‌های زندگی آماج انتقاد قرار داد و به تلاش‌های آشکار برای «به سکوت واداشتن» همسرش، دونالد ترامپ، اشاره کرد.

به گزارش نیویورک پست، بانوی اول سابق ویدیو کوتاهی در ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد که بدون اشاره مستقیم به نام جو بایدن، از وضعیت کشور در دوره ریاست‌جمهوری او انتقاد و تاکید می‌کند از زمان خروج همسرش از کاخ سفید، تنش‌ها در سراسر جهان افزایش یافته است.

او در این ویدیو می‌گوید: «نتایج انتخابات ۲۰۲۰ زندگی ما را برای همیشه تغییر داد. این انتخابات بر کیفیت زندگی، هزینه غذا، بنزین، ایمنی، و حتی چشم‌انداز ژئوپلیتیک ما تاثیر گذاشت.»

در حالی که کشور در دوره ریاست‌جمهوری بایدن با تورم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، جنگ میان روسیه و اوکراین، و همچنین جنگ میان اسرائیل و حماس جهان را درگیر کرده است.

ملانیا ترامپ ۵۴ ساله در ادامه می‌افزاید کشور «امروز بیش از هر زمان دیگری دچار تفرقه شده است» و در مورد نگرانی‌ها از وضعیت آزادی بیان در آمریکا هشدار می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در این بیانیه عمومی می‌گوید: «همان‌طور که تلاش‌ها برای به سکوت واداشتن همسرم نشان می‌دهد، اکنون بیش از پیش روشن شده است که مشکلات قابل‌ملاحظه‌ای در زمینه آزادی بیان وجود دارد.»

ترامپ در جریان رسیدگی دادگاه منهتن به پرونده پرداخت حق‌السکوت در ماه ژوئن، با حکم منع صحبت مواجه شد. ترامپ به‌دلیل تخلف از این حکم در جریان محاکمه، به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه محکوم و تهدید شد در صورت ادامه این کار، زندانی می‌شود.

حساب‌های کاربری ترامپ در رسانه‌های اجتماعی نیز اندکی پس از حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره غیرفعال شد، گرچه دوباره به او اجازه داده شده است توییت بزند و در فیسبوک پست منتشر کند.

ملانیا ترامپ هفته گذشته در مورد کتاب خاطرات جدیدش با عنوان «ملانیا» گفت امیدوار است که به خوانندگان «حقیقت» را ارائه دهد و مدعی شد که او در دوره حضور همسرش در کانون توجه، قربانی «تحریف واقعیت» شده است.

او گفت ترجیح می‌دهد دور از کانون توجه باشد اما اغلب زیر نگاه موشکافانه عموم و قربانی تحریف واقعیت بوده است و در ادامه افزود «احساس می‌کنم مسئولیت دارم تا حقایق را روشن کنم».

کتاب خاطرات بانوی اول سابق با عنوان «ملانیا» قرار است در ۸ اکتبر منتشر شود.