اولین حضور ملانیا در کارزار انتخاباتی ترامپ با لقب «بانوی اول آینده»

دونالد ترامپ به تحسین همسرش و ستایش بیانیه اخیر او خطاب به مردم آمریکا پرداخت

ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، برای اولین‌بار در کارزارهای انتخاباتی همسرش برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کرد.

پس از پایان سخنرانی دونالد ترامپ در آخرین روز کنوانسیون جمهوری‌خواهان در میلواکی، ملانیا به همراه ایوانکا دخترش به روی صحنه رفت و حاضران آن‌ها را بسیار پرشور تشویق کردند. ملانیا ترامپ ۵۴ ساله در این مراسم، که دیشب برگزار شد، با کت و دامن قرمز و لبخندی بر لب، میان تشویق گسترده جمهوری‌خواهان و نواخته شدن سمفونی شماره ۹ بتهوون به آرامی وارد شب پایانی مراسم شد.

او هنگامی که با عنوان «بانوی اول آینده در ایالات متحده» معرفی شد، برای جمعیت خروشان دست تکان داد، به سمت اعضای خانواده‌اش رفت و سپس در کنار جی دی ونس، فرد پیش‌نهادشده برای سمت معاون اولی ترامپ، نشست.

دونالد ترامپ نیز در این سخنرانی از تلاش‌های ملانیا در ۱۹ سال زندگی مشترک تشکر کرد و بیانیه اخیر ملانیا را ستود. نامزد جمهوری‌خواهان و بخت اول انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «در این سفر مفتخرم که همسر شگفت‌انگیزم ملانیا هم به من ملحق شده است.» او سپس پیشنهاد داد بیانیه ملانیا، که پس از ترور نافرجام او نوشته شد، به‌منزله بخشی از تبلیغات انتخاباتی جمهوری‌خواهان بازنشر شود.

ملانیا هم با تایید سر و لبخند به همسرش پاسخ داد. همسر دونالد ترامپ هفته گذشته در پی سوقصد مسلحانه علیه این نامزد جمهوری‌خواهان، در گردهمایی انتخاباتی پنسیلوانیا بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار اتحاد ملت آمریکا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بانوی اول پیشین ایالات متحده ضمن قدردانی از مردم آمریکا، ماموران سرویس مخفی و مقامات مجری قانون که جانشان را برای محافظت از دونالد ترامپ به خطر انداخته بودند، در پیامی نوشت: «یک هیولا همسرم را ماشین سیاسی غیرانسانی دید و تلاش کرد شور و شوق دونالد، خنده، نبوغ، عشق به موسیقی و الهام‌بخشی او را خاموش کند. وقتی شلیک گلوله به همسرم را نظاره کردم، می‌دیدم که زندگی من و بارون در آستانه تغییری ویرانگر است.»

او همچنین افزود که «امواج تغییر در راهند» و از همگان خواست تا «از نفرت، شرمساری، و ایده‌های کوته‌اندیشانه‌ای که خشونت را شعله‌ور می‌کنند دوری کنند.»

ملانیا ترامپ در سه سال‌ و‌ نیم پس از ترک کاخ سفید، تلاش کرد تا کمتر در کانون توجه رسانه‌ها باشد و تاکنون در جریان کارزارهای انتخاباتی دونالد ترامپ و حتی جشن پیروزی ترامپ در انتخابات درون‌حزبی نیز حضور نداشته است تا باعث شود که رسانه‌ها سوال «ملانیا ترامپ کجاست» را مطرح کنند.

ملانیا تا پیش از مراسم انتخاباتی امروز، آخرین بار به مناسبت عید پاک در ۳۱ مارس در کنار همسر و پسرش مقابل دوربین‌ها ظاهر شده بود. این درحالی است که او در دو کارزار انتخاباتی همسرش در همایش ملی جمهوری‌خواهان در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ سخنرانی کرده بود. از سال ۱۹۹۲و در زمان باربارا بوش، همسران نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در این مجامع سخنرانی می‌کنند.

دونالد ترامپ نیز درباره غیبت همسرش در جلسات دادگاه‌های اخیر برای حمایت از او، گفت: «تحمل این دادگاه‌ها برای ملانیا بسیار سخت است»، و توضیح داد: «حال ملانیا خوب است، اما فکر می‌کنم این دادگاه‌ها برای او بسیار سخت بود. او باید همه این مطالب پوچ را می‌خواند. فکر می‌کنم احتمالا از بسیاری جهات تحمل این دادگاه‌ها برای خانواده‌ام سخت‌تر از من است.»

جیل بایدن، بانوی نخست آمریکا، پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ با ملانیا ترامپ تلفنی صحبت کرد. جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، نیز پس از مدت‌ها درپی این حادثه با دونالد ترامپ تلفنی صحبت کرد.

بیشتر از جهان