تشدید حملات اسرائيل به لبنان؛ بیش از ۳۰۰ پایگاه حزب‌الله هدف حمله هوایی قرار گرفت

بر اساس آنچه وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد، حملات امروز اسرائیل منجر به کشته شدن ۱۸۲ نفر و مجروح شدن حدود ۷۲۷ نفر از جمله کودکان، زنان و امدادگران شد.

نیروهای دفاعی اسرائیل صبح دوشنبه خبر دادند که حملات هوایی گسترده‌ای را علیه «اهداف حزب‌الله در لبنان» آغاز کردند.

ارتش اسرائیل در اقدامی کم‌سابقه به غیرنظامیان لبنانی هشدار داد از خانه‌ها و اماکنی که «گروه تروریستی تحت حمایت جمهوری اسلامی برای ذخیره سلاح استفاده می‌کند» به‌سرعت دور شوند. همچنین اعلام کرد که عوامل حزب‌الله را که برای اجرای حملات موشکی به اسرائیل آماده می‌شدند، شناسایی کرده است.

بر اساس آنچه وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد، اسرائیل برای اولین بار روستاها و مناطق عمدتا مسکونی را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن ۱۸۲ نفر و مجروح شدن حدود ۷۲۷ نفر از جمله کودکان، زنان و امدادگران شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تایمز اسرائیل،‌ یوآو گالانت، وزیر دفاع دولت نتانیاهو، درباره آمادگی برای نبردهای گسترده با حزب‌الله لبنان گفت: «ما از آمادگی کامل برخورداریم و در روزهایی پیش‌ رو انتظار داریم مردم خونسرد باشند و از دستورات فرماندهی جبهه داخلی کاملا اطاعت کنند.»

بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، بیش از ۳۰۰ هدف حزب‌الله در لبنان شناسایی و هدف حمله هوایی قرار گرفته‌اند. بنا بر اعلام ارتش، ده‌ها جت جنگنده از تمامی اسکادران‌های نیروی هوایی در این حملات شرکت داشتند.

در همین حال، تصویری از هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، در کنار سایر مقام‌های نظامی منتشر شد که بیانگر فرماندهی موج حملات هوایی از مقر ارتش اسرائیل در تل‌آویو است.

 

این خبر به روز می‌شود...

 

نتانیاهو می‌گوید اسرائیل «توازن امنیتی» در شمال را تغییر می‌دهد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه دوم همر گفت که ارتش این کشور در حال تغییر «توازن امنیتی» در امتداد مرز شمالی این کشور با لبنان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو که در یک نشست امنیتی صحبت می‌کرد، با تاکید بر این‌که سیاست اسرائیل بر جلوگیری از تهدید است نه انتظار برای آن، گفت: «من قول دادم که توازن امنیتی و توازن قوا را در شمال تغییر دهیم و این دقیقا همان کاری است که در حال انجامش هستیم.»

 

ارتش اسرائيل از افزایش آمادگی نیروهای زمینی دریایی برای مقابله با هرگونه غافلرگیری میدانی خبر داد


در پی تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان، ارتش اسرائیل از افزایش آمادگی نیروهای زمینی و دریایی برای مقابله با هرگونه غافلگیری میدانی خبر داد.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه دوم مهر و همزمان با بمباران گسترده مواضع حزب‌الله، از شهروندان لبنانی درخواست کرد فورا از پایگاه‌ها و انبار مهمات حزب‌الله دور شوند. اسرائیل به ویژه به ساکنان دره بقاع در شرق لبنان هشدار داد با توجه به در راه بودن دور جدید حملات هوایی، از انبارهای مخفی تسلیحات حزب‌الله دور شوند.

وزارت بهداشت لبنان عصر دوشنبه دوم مهر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شمار کشته‌های حملات هوایی اسرائیل به جنوب و شرق این کشور به ۱۸۲ نفر رسیده است.
به گزارش رویترز در جریان این حملات «کم‌سابقه» دست‌کم ۷۲۷ نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت لبنان می‌گوید کودکان،‌ زنان و کادر درمان در میان قربانیان حضور دارند.
 

ارتش اسرائيل: حزب‌الله  ۱۶۵ راکت به سوی اسرائيل پرتاب کرد
 
ارتش اسرائيل رپز دوشنبه دوم شهریور ماه اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در روز جاری با ۱۶۵ راکت اسرائيل را هدف قرار داده است.
 
به گفته ارتش اسرائیل بیشتر این راکت‌ها به سوی اهدافی در عمق منطقه شمالی این کشور از جمله منطقه حیفا پرتاب شده است.
 
این ارتش افزود که دست‌کم ۱۰ پرتابه دوربرد به سوی اهدافی در کرانه باختری، در فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتری از مرز لبنان پرتاب شده است.

 

سخنگوی ارتش اسرائیل: به هر خانه‌ای که در لبنان حمله شد حاوی سلاح حزب‌الله بود
 

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، روز دوشنبه پس از موج حملات اسرائیل علیه اهداف حزب‌الله، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «هر خانه‌ای که در لبنان مورد حمله قرار می‌گیرد، سلاح حزب‌الله را در اختیار دارد».

در روزهای گذشته صدها هزار غیرنظامی، جنوب لبنان و مناطقی را که ارتش اسرائیل از چند ماه قبل به آن‌ها حمله کرده است، تخلیه کردند، با این حال هاگاری به کسانی که هنوز در آن مناطق زندگی می‌کنند، هشدار جدی داد و و از آنان خواست از خانه‌ها و ساختمان‌های غیرنظامی که آنجا زندگی می‌کنند و حزب‌الله راکت‌هایش را در آن مناطق ذخیره کرده است،‌ دور شوند.

آیت‌الله سیستانی خواهان توقف حمله به لبنان شد 

آیت‌الله علی سیستانی، رهبر شیعیان عراق،‌ با صدور بیانیه‌ای خواستار تلاش برای توقف حمله اسرائیل به لبنان شد.

در بیانیه آیت‌الله سیستانی از «مومنان» خواسته شده است که «تمام تلاش خود را برای پایان دادن به حملات وحشیانه اسرائیل» علیه لبنان و «پایان دادن به رنج مردم لبنان» به کار بگیرند.

این بیانیه یکی از معدود اطلاعیه‌های آیت‌الله سیستانی از زمان حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر و آغاز جنگ اسرائيل با حماس و حزب‌الله به شمار می‌رود.

حزب‌الله از حمله به سه پایگاه ارتش اسرائیل خبر داد

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به بمباران مواضعش در جنوب و شرق این کشور،‌ سه پایگاه ارتش را در شمال اسرائیل با موشک هدف قرار داده است.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: «در پاسخ به حملات دشمن به جنوب و بقاع در شرق، مبارزان حزب‌الله دو پایگاه ارتش اسرائیل و مجتمع صنعتی نظامی رافائل در شمال اسرائیل را موشک‌باران کردیم.»

ارتش اسرائیل از صبح روز دوشنبه پنجمین دور حملات هوایی گسترده را علیه حزب‌الله به ویژه در جنوب لبنان و مناطقی دورتر از مرز آغاز کرد. اسرائیل می‌گوید مواضع نظامی و مخفیگاه‌های حزب‌الله را بمباران کرده است.
 

بیش از ۸۰ حمله هوایی در نیم ساعت

خبرگزاری ملی لبنان (NNA) روز دوشنبه اعلام کرد که حملات اسرائیل در منطقه شرقی دره بقاع باعث کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن دو تن از اعضای خانواده او و چهار تن دیگر شده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که «هواپیماهای جنگی اسرائيل در نیم ساعت بیش از ۸۰ حمله هوایی انجام دادند» و منطقه نبطیه در جنوب لبنان را هدف گرفتند.

 خبرگزاری ملی لبنان در ادامه از «حملات شدید در دره بقاع» در شرق و حمله به عمق لبنان در نزدیکی مرز سوریه، از جمله مجاور بعلبک خبر داد. خبرنگاران خبرگزاری فرانسه نیز در جنوب و شرق لبنان از شنیده شدن صدای حملات سنگین خبر دادند.

۱۰۰ کشته و ۴۰۰ زخمی بر اثر حملات اسرائيل به لبنان

وزارت بهداشت لبنان از کشته شدن دست‌کم ۱۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر دیگر در حملات اسرائيل به اهداف حزب‌الله لبنان خبر داد. این وزارتخانه بین اعضای گروه حزب‌الله و غیرنظامیان تفاوتی قائل نمی‌شود.

پیش از این، سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل گفته بود که حملات به خانه‌هایی در لبنان که حزب‌الله در آن‌ها سلاح‌ها مخفی کرده، «قریب‌الوقوع» است.

در اطلاع‌رسانی پیش از ظهر دوشنبه وزارت بهداشت لبنان، تعداد تلفات حمله اسرائیل به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان ۵۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی «از جمله کودکان، زنان و پزشکان» اعلام شد.

نجیب میقاتی: نقشه ویرانی لبنان را کشیده‌اند

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، در بحبوحه حملات شدید اسرائیل به شرق و جنوب لبنان، «طرح ویرانگر» تل‌آویو را محکوم کرد.

میقاتی در جلسه هیئت‌دولت گفت: «تجاوزات مستمر اسرائیل به لبنان یک جنگ به تمام معنا و یک نقشه مخرب برای نابودی کشور ما است که با هدف تخریب روستاها و شهرهای لبنان انجام می‌شود.»

او از سازمان ملل متحد و کشورهای با نفوذ خواست «از تجاوز اسرائیل» جلوگیری کنند.

اظهارات نجیب میقاتی پس از آن بود که ارتش اسرائیل اعلام کرد روز دوشنبه در ۱۵۰ حمله هوایی، ۳۰۰ پایگاه حزب‌الله را در لبنان هدف قرار داده است.

بیشتر از جهان