حوثی‌ها برای «کمک نامحدود» به حزب‌الله اعلام آمادگی کردند

از آغاز جنگ غزه، حوثی‌ها حملات متعددی به اسرائیل داشته‌اند

در بحبوحه تشدید خشونت‌ها در منطقه، یک مقام ارشد انصارالله یمن، معروف به جنبش حوثی‌، به نشریه نیوزویک گفت که این گروه حمایت و همکاری‌اش با حزب‌الله لبنان برای شکست دشمن مشترکشان، اسرائیل، را افزایش خواهد داد.

در شرایطی که تازه‌ترین موج درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله منطقه را در آستانه جنگی تمام‌عیار قرار داده است، نصرالدین عامر، معاون وزیر اطلاعات حوثی‌ها، گفت این گروه یمنی آماده است «با تمام توان و بدون محدودیت» به حزب‌الله در نبردی کمک کند که به گفته او، این گروه شیعه لبنانی پیروز میدان خواهد بود.

عامر در ادامه به پتانسیل گسترده برای تقویت پیوند بین این دو گروه عضو محور مقاومت و همچنین محبوبیت رهبر حزب‌الله در یمن اشاره کرد.

او گفت: «فرصت‌های همکاری بسیار زیاد و گسترده است و مردم یمن علاقه ویژه‌ای به حزب‌الله و دبیرکل آن، سید حسن نصرالله، دارند. کمتر خانه‌ای را می‌توان در یمن یافت که تصویری از سید حسن نصرالله در آن نباشد. حتی کسانی که عضو گروه انصارالله نیستند حزب‌‌الله و دبیرکل آن را دوست دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از آغاز جنگ غزه، حوثی‌ها حملات متعددی به اسرائیل داشته‌اند. تازه‌ترین حمله هفته گذشته بود که موشک حوثی‌ها برای اولین بار به مرکز اسرائیل رسید.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها، آن را یک «موشک بالستیک هایپرسونیک جدید» توصیف کرد و مدعی شد که این موشک ۱۲۷۰ مایل را ظرف ۱۱.۵ دقیقه طی کرده است. ارتش اسرائیل اعلام کرد که این موشک رهگیری شد اما به‌طور کامل منهدم نشد و قطعاتی از آن در مناطق باز سقوط کرد.

پس از این حمله، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در جلسه‌ کابینه گفت که اسرائیل «در مبارزه‌ای چندجانبه با محور شرارت ایران قرار دارد که در پی نابودی ما است». او هشدار داد که حوثی‌ها «باید بدانند که هرگونه تلاش برای حمله به ما تاوان سنگینی دارد».

ارتش اسرائیل در ماه ژوییه پس از حمله پهپادی حوثی‌ها به مرکز تل‌آویو، بندر حدیده یمن را هدف حملات هوایی قرار داد که ۱۴ کشته و ده‌ها مجروح به جا گذاشت.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، ضمن تاکید بر پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، «در زمان و مکان مناسب»، متعهد شد که تهران به حمایت از حزب‌الله، حوثی‌ها، «و هر گروه دیگری که از حقوقش دفاع می‌کند» ادامه می‌دهد.

این در حالی است که به گزارش اکسیوس، به نقل از دو مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی، حزب‌الله در روزهای اخیر از جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده بود تا حمله‌ای علیه اسرائیل صورت دهد، اما تهران از این اقدام خودداری کرده و گفته است «زمان مناسبی» برای حمله به اسرائیل نیست.