تجمع هواداران خشمگین استقلال؛ «نکونام و شهریاری و سمیعی را نمی‌خواهیم»

نکونام در اقدامی عجیب تصمیم گرفت در فاصله چهار روز تا مسابقه با السد، تمرین استقلال را تعطیل کند

جواد نکونام و احمد شهریاری، سرمربی و رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال تهران، ۳ مهر ۱۴۰۳‌ــ وب‌سایت استقلال

ده‌ها نفر از هواداران باشگاه استقلال تهران پس از شکست این تیم از پرسپولیس در دربی چهارشنبه، مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و خواستار استعفای فوری سرمربی و مدیران هلدینگ خلیج فارس شدند.

استقلالی‌ها در این تجمع، شعارهای تند و صریحی علیه جواد نکونام، سرمربی استقلال، احمد شهریاری، رئیس هیئت‌مدیره و فرشید سمیعی، مدیرعامل، این باشگاه سر دادند و این سه نفر را «دلال و خائن» خطاب کردند.

آبی‌پوشان پایتخت روز چهارشنبه در دربی حساس تهران، نمایشی ضعیف و دور از انتظار ارائه کردند و جواد نکونام نیز با وجود بهره بردن از بازیکنان نامدار، آنان را با آرایشی کاملا دفاعی و تنها برای کسب امتیاز حداقلی روانه میدان کرد؛ تاکتیکی که مقابل تفکرات سرمربی اسپانیایی پرسپولیس به شکست انجامید و گاریدو در اواخر مسابقه با تعویض ناگهانی سه بازیکن‌ــ  که هر سه روی گل برتری پرسپولیس تاثیر داشتند‌ــ توانایی فنی‌اش را به رخ نکونام کشید.

نکونام در پنج مسابقه ابتدایی از فصل جدید لیگ برتر ایران تنها موفق شد پنج امتیاز کسب کند و استقلال در جایگاه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد. در نهایت شروع کاملا ناامیدکننده و کیفیت پایین فنی تیم او باعث شد تا هواداران این باشگاه علاوه بر سر دادن شعارهای مختلف در ورزشگاه اراک، امروز مقابل ساختمان باشگاه با در دست گرفتن تعدادی اسکناس‌، نکونام را متهم کنند که به دلیل تلاش برای دریافت کل مبلغ قراردادش از استعفا خودداری می‌کند.

از سوی دیگر، جواد نکونام در اقدامی عجیب، تصمیم گرفت در فاصله چهار روز مانده تا مسابقه حساس با السد قطر در لیگ نخبگان آسیا، تمرین روز پنجشنبه استقلال را تعطیل کند؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد به دلیل ترس نکونام و مدیران هلدینگ خلیج فارس از برگزاری تجمع‌های اعتراضی در محل تمرین آبی‌پوشان اتخاذ شده است، اما بی‌شک لطمه‌ شدیدی به کیفیت فنی تیم وارد خواهد کرد.

نکونام در بازی چهارشنبه شب پس از اعلام پنالتی به سود پرسپولیس، ناگهان مسابقه را رها کرد و به رختکن رفت. با این حال رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل استقلال پس از نمایش پرانتقاد شب گذشته، مجددا حمایت کاملشان را از جواد نکونام اعلام کردند و گفتند او همچنان سرمربی استقلال خواهد ماند؛ تصمیمی بحث‌برانگیز که به نظر می‌رسد به دلیل تهدید علنی نکونام علیه شهریاری و سمیعی اتخاد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جواد نکونام هفته گذشته، پس از تساوی با نساجی مازندران مقابل خبرنگاران، اعلام کرد که در صورت حمایت نشدن از او در استقلال، قصد دارد علیه سمیعی و مدیران هلدینگ خلیج فارس افشاگری کند.

در یک ماه گذشته برخی رسانه‌های ایران درباره سوءاستفاده‌های مالی شهریاری و سمیعی و همکاری آنان با دلال‌ها برای گرفتن پورسانت در روند جذب بازیکنان خارجی اخباری منتشر کرده بودند. گفته می‌شود فرشید سمیعی برای حل مشکل عبور از سقف بودجه تعیین‌شده، بدون هماهنگی با جواد نکونام، میزان قرارداد او را در سازمان لیگ با جعل امضا، به ۵۰ درصد رقم واقعی کاهش داده و این یکی از مواردی است که نکونام در صورت اخراج از استقلال قصد افشای آن را دارد.

به همین دلیل علاوه بر تاکید شهریاری و سمیعی در ادامه همکاری با نکونام در شامگاه چهارشنبه، امروز پنجشنبه هم یکی از اعضای هیئت‌مدیره استقلال در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که مدیران این باشگاه قصد اخراج نکونام را ندارند و با او ادامه خواهند داد؛ تصمیمی که از نگاه اکثر هواداران باشگاه استقلال، جز تکرار ناکامی‌های آبی‌پوشان در بازی‌های بعدی و حذف از جمع مدعیان لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا نتیجه‌ای نخواهد داشت.

بیشتر از فوتبال