شلوار جین گشاد تلفیق راحتی و جذابیت در سبک خیابانی و روزمره

سبک روزمره که شامل شلوار جین گشاد و بلوز تک‌رنگ است، شخصیتی خودمانی و درعین‌حال شیک را عرضه می‌کند

ولیعهد بلژیک، مدیر خلاق کلوئه و مدلی از مارک جین لی/ AFP/LEE

شلوار جین گشاد و بلوز ساده تک‌رنگ شمینا کمالی، طراح ارشد کلوئه، الهام‌بخش یکی از محبوب‌ترین سبک‌های خیابانی این روزهاست.

 پس از پایان هر نمایش مد، طراحان تنها چند لحظه روی صحنه می‌آیند تا حاضران آنان را تشویق کنند. سبک پوشش آن‌ها اغلب ساده و بی‌پیرایه است. به‌جز استثناهایی مانند جان گالیانو که همچون بخشی از نمایش ظاهر شد، بیشتر طراحان ترجیح می‌دهند از جلوه‌های پرهیاهوی جلو دوربین دوری کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شمینا کمالی، پدیده فصل قبل هفته مد پاریس، علاوه بر ارائه مجموعه‌ای متمایز، الهام‌بخش سبکی ساده و راحت در سبک خیابانی شد که این روزها محبوب جوانان اروپایی است.

شاهزاده الیزابت، ولیعهد بلژیک، سال تحصیلی جدید را با همین ظاهر آغاز کرد. او شلوار جین گشاد تامی هیلفیگر را همراه بلوز بافتنی یقه‌گرد بدون آستین قهوه‌ای پوشید که با سبک جین آبی و رنگ‌های گرم پاییزی متناسب بود. او این ظاهر ساده و غیررسمی را با کفش‌های کتانی سبز آدیداس، یک کیف رودوشی بزرگ (Tote Bag، تُت‌بگ) و کتانی سرمه‌ای تکمیل کرد.


روی‌هم‌رفته، لباس روز اول دانشگاه او بسیار راحت بود و سادگی سرخوشانه‌ای داشت که این روزها مکمل سبک «کولی وار شیک» است.

خانه مد کلوئه پرچم‌دار لباس‌هایی به سبک «بوهمی، کولی‌وار اما آراسته» با سبکی ساده و روزمره است. شمینا کمالی، مدیر خلاق این خانه مد، نیز در هفته مد پاریس در رونمایی از مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۵ شخصیتی خودمانی و درعین‌حال شیک عرضه کرد که ادامه سبک او در هفته مد پاریس در فصل قبل بود. این سبک غیررسمی او، با تاکید بر راحتی و آرامش، برای افرادی که به دنبال سادگی و درعین‌حال اصالت‌اند ایده‌آل است.

برای هماهنگ کردن این سبک با روزهای خنک پاییزی ژاکت، یک کت شطرنجی یا چرم کوتاه می‌تواند انتخاب خوبی باشد. ژاکت‌های کلاسیک با رنگ‌های تیره و در تضاد با شلوار جین و بلوز روشن، نیز جلوه‌ای جذاب‌تر به این ظاهر خواهند بخشید.

کفش‌هایی مانند کفش ورزشی ساده یا کفش‌های کالج تخت (loafer) با این ظاهر به‌خوبی هماهنگ می‌شوند و ضمن حفظ راحتی، شیکی لازم را به آن می‌بخشند. درمورد مدل مو هم باید گفت که موی باز و صاف یا کمی موج‌دار که تا شانه‌ها برسد ظاهر طبیعی و ساده‌ای به شما می‌بخشد.

زیورآلات بهتر است ساده و محدود به چند قطعه کوچک مانند گردنبند ظریف یا انگشتر باشد تا سادگی کلی حفظ شود.

ساباتو د سارنو در مجموعه ۲۰۲۵ تعطیلات گوچی نسخه زیبایی از این سبک ارائه کرد که با کیف چرمی قهوه‌ای و کفش تخت جیر، عینک آفتابی قاب ضخیم و زیورآلات مروارید تکمیل شده بود.

طراح ارشد گوچی نشان داد این ظاهر با کیف‌های سایز بزرگ مانند «تُت» بسیار هماهنگ است. رنگ قهوه‌ای روشن با جین آبی تیره و بلوز روشن تضاد زیبایی ایجاد می‌کند و درعین‌حال به سبک روزمره و راحت جلوه‌ای شیک‌ می‌بخشد.

کیف‌های چرمی به‌دلیل بادوام و کلاسیک بودنشان همیشه انتخابی مناسب‌اند و در این مورد، مدل‌هایی که کمی ساختار دارند و بزرگ‌ترند به تکمیل این سبک کمک می‌کنند.

شلوار جینی که شمینا کمالی پوشیده بود به سبک «جین راسته گشاد» شباهت دارد. این مدل شلوار در قسمت ساق و ران‌ها بسیار آزاد و راحت است که آن را به انتخابی ایده‌آل برای فعالیت‌های روزمره تبدیل می‌کند. جین گشاد علاوه بر راحتی ظاهری مدرن دارد و بی هیچ زحمت اضافه به ظاهر شما شخصیت می‌دهد.

بیشتر از مُد و زیبایی