زوج‌های خوش‌پوش؛ چطور بدون پوشش یکسان، سبک‌ دونفره داشته باشیم؟

کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در یک دهه‌ای که از ازدواجشان گذشته توانسته‌اند به‌خوبی سبک دونفره‌شان را پرورش دهند

شاهزاده ویلیام، ولیعهد بریتانیا به همراه همسرش در سفر به «ساوت‌پورت»/ AFP

گاهی برای حضور در یک مهمانی تنها نگران ظاهر خودمان نیستیم و به این فکر می‌کنیم که شریک زندگی یا همراهمان در مهمانی چه قرار است بپوشد و آیا در کنار هم شیک و متناسب به نظر می‌آییم یا شبیه یک وصله ناجوریم؟

وقتی صحبت از سبک پوشش هماهنگ زوج‌ها به میان می‌آید بسیاری تصور می‌کنند هماهنگی یعنی پوشیدن لباس‌های یکسان. درحالی‌که رمز موفقیت در ایجاد هارمونی میان رنگ‌، الگو و جزئیات نهفته است، به‌گونه‌ای که هر فرد بتواند شخصیت و سلیقه منحصربه‌فردش را حفظ کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولین قانون سبک هماهنگ این است که هیچ‌وقت سعی نکنید شریک زندگی‌تان را به پوشیدن لباسی که موردعلاقه‌اش نیست مجبور کنید، چنین کاری نه‌تنها باعث می‌شود او در لباسش احساس راحتی نکند، که این ناهماهنگی در سبک کلی شما هم بروز پیدا خواهد کرد.

راز داشتن سبک دونفری شیک و جذاب، کمی انعطاف‌پذیر بودن هر دو طرف است. شاید شما به رنگ‌های کلاسیک و خنثی علاقه‌مند باشید و شریک زندگی‌تان به رنگ‌های تند و الگوهای خاص. در این مواقع، بهترین راه‌حل پیدا کردن نقاط مشترک کوچک است، مانند هماهنگی در لوازم جانبی یا انتخاب یک خانواده رنگی مکمل که هارمونی ظریفی را ایجاد کند.

در اینجا می‌خواهم زوجی خوش‌پوش را مثال بزنم: کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام. آن‌ها در رویدادهای رسمی و غیررسمی اغلب همراه هم‌اند و در یک دهه‌ای که از ازدواجشان گذشته توانسته‌اند به‌خوبی سبک دونفره‌شان را پرورش دهند.

در اولین حضور عمومی کیت میدلتون پس از پایان شیمی‌درمانی، این زوج به دیدار خانواده‌های عزاداری که کودکانشان را در حمله‌ای دل‌خراش از دست داده بودند رفتند، دیداری که پوششی باوقار و جدی می‌طلبید.

کیت و ویلیام هر دو به‌شکلی هوشمندانه سراغ رنگ‌های عمیق رفتند: کیت با یک خانواده رنگ قهوه‌ای و قرمز و ویلیام با انتخاب ژاکتی به رنگ ارغوانی که کاملا با جزئیات پوشش همسرش هم‌خوانی داشت. خاصیت این رنگ‌ها این است که با ملایمت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و چشم بیننده مرز مشخصی میان پایان یک رنگ و آغاز رنگ بعدی احساس نمی‌کند. شاهزاده ویلیام مشابه این سبک را  با کت خاکستری و ژاکت آبی تیره در دیدار با مسلمانان بریتانیا پس از زلزله ترکیه و سوریه هم به تن کرد که نشان می‌دهد ترکیب مناسبی برای نشان دادن همدردی است.

نکات کلیدی برای هماهنگی:

خانواده رنگی مشابه: اولین اصل هماهنگ‌سازی موفق این است که از طیف رنگی مشابه استفاده کنید. در این رویداد خاص، کیت از ترکیب قهوه‌ای شکلاتی با خال‌خال‌های شرابی استفاده کرد که کاملا هوشمندانه با بلوز بافتنی ویلیام هماهنگ شده بود. چنین انتخاب‌هایی بی‌آنکه یکنواخت به نظر آید هماهنگی بصری ایجاد می‌کند.

توجه به جزئیات: انتخاب جزئیاتی مانند کراوات، شال، یا حتی کفش‌ می‌تواند به هماهنگ‌تر شدن کمک کند. برای مثال، استفاده از یک کراوات یا دستمال جیبی با رنگی مشابه لباس همسر می‌تواند ترکیب زوج را یکپارچه و شیک نشان دهد.

سبک مشابه: بهتر است از سبک‌های یکسان در لباس‌ها استفاده شود. مثلا اگر یکی از طرفین سبک کلاسیک را انتخاب می‌کند دیگری نیز بهتر است سبک مشابهی را دنبال کند؛ اما لازم نیست حتما به یک میزان به آن سبک وفادار باشند. در اینجا کت بلند و کلاسیک کیت با کت راحت ویلیام به خوبی هماهنگ شده و میان سبک رسمی و نیمه‌رسمی ارتباط برقرار شده است. همان‌طور که پیداست کیت فرد نیمه‌کلاسیک‌تر این زوج است و ویلیام با ته‌ریش و کت کمی راحت‌تر شبیه سبک «معلم مدرسه» لباس پوشیده است.

هماهنگی در انتخاب پارچه‌ها: استفاده از پارچه‌هایی با بافت مشابه مانند پشم، کشمیر یا ترکیب‌های پاییزی به هماهنگ شدن سبک کمک می‌کند.

حفظ تعادل در سادگی: اگر به‌تازگی شروع به هماهنگ کردن سبک دونفره کرده‌اید از ساده‌ترین چیزها شروع کنید و هماهنگ کردن سبکتان را با لوازم جانبی کوچک امتحان کنید. کیف، کفش، ساعت و جواهرات در یک خانواده رنگی مشابه، ظاهری منسجم‌تر به سبک دونفره می‌دهد؛ مثلا، کیت با کفش و کمربند قهوه‌ای به همراه کیف‌دستی کوچک، سبکش را به‌خوبی تکمیل کرده است، سبکی که با رنگ لباس ویلیام نیز همخوانی دارد.

از این ترفندها می‌توانید در قرارهای کاری و جلسه‌های مهم اداری نیز استفاده کنید. داشتن سبک هماهنگ همراه با نشانه‌های شخصی‌شده می‌تواند این پیام را منتقل کند که اعضای گروه شما توانایی‌های فردی متفاوتی دارند اما درعین‌حال با هم هماهنگ‌اند.

بیشتر از مُد و زیبایی