سه میلیاردر ۲۲۰ میلیون دلار به کارزار انتخاباتی ترامپ اهدا کرده‌اند

ایلان ماسک به‌تنهایی در سه ماه اخیر ۷۵ میلیون دلار کمک مالی کرده است

سه میلیاردر در مرحله پایانی کارزار دونالد ترامپ برای انتخاب مجدد، از او حمایت مالی چشمگیری کرده‌اند.

ایلان ماسک، میریام ادلسون و دیک یولاین در سه ماه گذشته در مجموع رقم سرسام‌آور ۲۲۰ میلیون دلار به گروه‌های حامی رئیس‌جمهوری سابق اهدا کرده‌‌اند.

بر اساس اسناد کمیسیون فدرال انتخابات، ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، از ژوییه تا سپتامبر، حدود ۷۵ میلیون دلار به کمیته اقدام سیاسی حامی ترامپ که خودش تاسیس کرده است، موسوم به «آمریکا پک» (America PAC) کمک کرده است. او حدود ۱۵ میلیون دلار در ژوییه، ۳۰ میلیون دلار در اوت، و ۳۰ میلیون دلار دیگر در سپتامبر کمک کرده است.

اسناد نشان می‌دهد میریام ادلسون، پزشک اسرائیلی‌ـ‌آمریکایی که پشت کمیته اقدام سیاسی «حفظ آمریکا» (Preserve America PAC) قرار دارد، در سه‌ ماه اخیر مبلغ هنگفت ۹۵ میلیون دلار به گروه خود تزریق کرده است‌ــ ۲۵ میلیون دلار در ژوییه، ۲۵ میلیون دلار دیگر در اوت، و ۴۵ دلار دیگر نیز در سپتامبر. او که یکی از مالکان تیم دالاس ماوریک است در ماه‌های اخیر در توقفگاه‌های کارزار انتخاباتی در کنار ترامپ حضور داشته است، و در رویدادی رسمی که به‌مناسبت اولین سالگرد حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل برگزار شد، ترامپ را معرفی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسناد نشان می‌دهد در همین حال، دیک یولاین، مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل یولاین، ۴۸ میلیون دلار به کمیته اقدام سیاسی محافظه‌کار «احیا» (Restoration PAC) اهدا کرده است، او ۲.۳ میلیون دلار در ژوییه، ۱۷ میلیون دلار در اوت و ۲۹ میلیون دلار در سپتامبر کمک مالی کرده است.

مدیرعامل تسلا در ماه گذشته حمایتش از ترامپ را فراتر از کمک‌های مالی نشان داد. او در ۵ اکتبر در تجمعی در باتلر در پنسیلوانیا صحبت کرد، که بازگشت ترامپ به محل اولین سوءقصد برای ترورش در ژوییه بود. ماسک آن‌جا خطاب به جمعیت گفت ترامپ «باید پیروز شود تا دموکراسی در آمریکا حفظ شود».

ماسک روز چهارشنبه در رسانه اجتماعی‌اش، ایکس [توییتر سابق]، اعلام کرد که قصد دارد «مجموعه سخنرانی‌هایی در سراسر پنسیلوانیا داشته باشد». ترامپ و هم‌تیمی انتخاباتی‌اش، جی‌دی ونس، نیز این هفته مدتی را در این ایالت کلیدی رقابت انتخاباتی سپری می‌کنند؛ ونس روز پنجشنبه در پیتسبورگ صحبت خواهد کرد، در حالی که ترامپ روز شنبه کارزار انتخاباتی‌اش را به لتروب خواهد برد.

کامالا هریس، رقیب دموکرات ترامپ و معاون رئیس‌جمهوری، نیز کارزار انتخاباتی‌اش را به پنسیلوانیا برده است، و قرار است روز چهارشنبه در باکس کانتی توقف داشته باشد.

هریس هم به‌نوبه خود از حمایت مالی میلیاردرها، به‌ویژه کارآفرینان حوزه فناوری، برخوردار است. این گروه داستین موسکوویتز، یکی از بنیان‌گذاران فیس‌بوک، را شامل می‌شود که در ماه اوت ۳ میلیون دلار به کمیته اقدام سیاسی «اف‌اف» (FF PAC) اهدا کرد و رید هیستینگز، یکی از بنیان‌گذاران نتفلیکس، که در همان ماه ۱ میلیون دلار به این گروه اهدا کرد.

کمیته اصلی جمع‌آوری کمک‌های مالی کلان نامزد دموکرات‌ها، موسوم به «صندوق پیروزی هریس» (Harris Victory Fund)، در بازه زمانی ژوییه تا سپتامبر ۶۳۳ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است، که بیش از چهار برابر مبلغ ۱۴۵ میلیون دلاری است که گروه مشابه، موسوم به «ترامپ ۴۷» (Trump 47) که برای رئیس‌جمهوری سابق تشکیل شده، در همین بازه زمانی به دست آورد.

این اسناد جدید در حالی منتشر شده است که فقط ۱۹ روز تا انتخابات نوامبر باقی مانده است.

© The Independent

بیشتر از جهان