نتایج آشکار نظرسنجی‌ها: دوره ماه‌عسل کامالا هریس به پایان رسیده است

مسیری که دموکرات‌ها باید برای حفظ مجلس سنا طی کنند، هر روز دشوارتر به نظر می‌رسد

[نتیجه] انتخابات ۲۰۲۴ کجا تعیین خواهد شد؟ به طور خلاصه، همه‌جا.

این هفته، در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده، مجموعه جدیدی از نظرسنجی‌ها منتشر شد. دوره «ماه‌عسل» کامالا هریس اکنون رسما به پایان رسیده است.

دونالد ترامپ در حال صعود است. یک نظرسنجی جدید کوئینیپیاک از پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان نشان داد که او در دو ایالت اخیر پیشتاز است؛ میانگین نظرسنجی‌های «ریل کلیر پالیتیکز» اکنون برای نخستین بار طی ماه‌های اخیر، او را در ایالت میشیگان، یعنی ایالتی که در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون را پس زد اما در سال ۲۰۲۰ به کنترل دموکرات‌ها بازگشت، جلوتر نشان می‌دهد.

اما چیزی که واقعا آشکار است ـ چیزی که نظرسنجی کوئینیپیاک و سایر نظرسنجی‌های این هفته به وضوح نشان می‌دهند ـ این است که رقابت در هر ایالت چقدر نزدیک است. هیچ نامزدی در بیش از شش ایالت پیشتازی بیشتر از چند درصد ندارد و همه این ایالت‌ها نقشی مهم در مجمع گزینندگان [کالج الکترال] ایفا خواهند کرد.

این به چه معناست؟ یعنی در حال حاضر نمی‌دانیم نتیجه مجمع گزینندگان چگونه خواهد بود. تغییر تنها یک تا دو درصد در یک یا دو ایالت می‌تواند جو سیاسی رقابت را طی هفته‌های آینده به‌کلی تغییر دهد ـ ممکن است ترامپ پیشتازی‌‌اش را در ایالت‌های غرب میانه از دست بدهد یا هریس شاهد فروپاشی پیشتازی‌‌اش در پنسیلوانیا باشد. رئیس‌جمهوری سابق ممکن است کنترل کارولینای شمالی را از دست بدهد.

واقعا هر کسی ممکن است برنده باشد [و نتیجه رقابت کاملا نامشخص است].

داستان سنا اما متفاوت است. مسیری که دموکرات‌ها باید طی کنند تا مجلس سنا را حفظ کنند، هر روز دشوارتر به نظر می‌رسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی [موسسه] ماریست روز پنج‌شنبه نشان داد که نامزدهای جمهوری‌خواه ضعیف و تحت خطر در فلوریدا و تگزاس، ریک اسکات و تد کروز، وضعیت باثباتی دارند. هر دو هنوز در خطرند، اما فعلا دوام آورده‌اند. در نظرسنجی نیویورک تایمز/سیه‌نا، هر دو رقابت حتی بیشتر به سود جمهوری‌خواهان پیش می‌رود. در همین حال، تیم شیهی (Tim Sheehy) در مونتانا در حال پیشی گرفتن است و آینده سناتور دموکرات جون تستر ـ یکی از معدود دمکرات‌های میانه‌رو در سنا به خطر افتاده است.

با از دست دادن احتمالی کرسی تستر، همراه با از دست رفتن کرسی سنا در ویرجینیای غربی، [افتادن] کنترل مجلس سنا به دست جمهوری‌خواهان به‌شدت محتمل به نظر می‌رسد. نامزدهای دموکرات هنوز در ایالت‌های مریلند، ویسکانسین، اوهایو، پنسیلوانیا، نوادا و آریزونا پیشتازند، اما ممکن است در ژانویه آینده به‌دلیل چیدمان جغرافیایی نامطلوب انتخاباتی، با سنایی ۵۱-۴۹ به سود جمهوری‌خواهان روبه‌رو شوند.

دموکرات‌ها در حال حاضر چند دلیل دارند که ناامید باشند. فراتر از احتمال از دست دادن کنترل سنا، یک مشکل گسترده‌تر وجود دارد: کامالا هریس و کمپین او، به همراه حزب دموکرات، به طور کلی نتوانسته‌اند مزایای عمده‌شان در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مالی و جذب داوطلبان را به برتری مقتدرانه‌ای در نظرسنجی‌ها بدل کنند. و با توجه به اینکه مناظره‌ها احتمالا به پایان رسیده‌اند، برای تغییرات عمده در نظرسنجی‌ها تا روز انتخابات فرصت اندکی باقی مانده است.

در هفته‌های آینده، منتظر این باشید که ترامپ و هریس هر دو آخرین تلاش‌های‌شان را انجام دهند. یک‌سوم از ماه اکتبر گذشته است؛ هر دو نامزد باید احساس اضطرار کنند.

ترامپ ممکن است تاکتیکش را از حالا آشکار کرده باشد. او روز چهارشنبه برنامه‌ای برای برگزاری یک «اَبَر-گردهمایی انتخاباتی» در مدیسون اسکوئر گاردن نیویورک اعلام کرد؛ شریک انتخاباتی‌ او جی‌دی ونس گفته است که روز پنج‌شنبه در این مراسم شرکت خواهد کرد. کمپین ترامپ این مراسم را به‌منزله تلاشی برای رقابت در نیویورک معرفی کرده است ـ اما به احتمال زیاد این صرفا فرصتی برای افزایش تعداد معمولی مخاطبان و پوشش رسانه‌ای بیشتر برای یک گردهمایی انتخاباتی عادی است.

در همین حال، هریس تیم والز را که چند هفته از انظار عمومی غایب بود به ویسکانسین اعزام کرده است تا روز دوشنبه در چند مراسم شرکت کند.

© The Independent

بیشتر از جهان