یکی از پیشگویی‌های نوستراداموس در نخستین روز ۲۰۲۴ به واقعیت پیوست

برخی می‌گویند نوستراداموس زلزله شدیدی که ژاپن را در روز اول سال نو لرزاند پیشگویی کرده بود

هنوز چند ساعت از سال ۲۰۲۴ نگذشته بود که یکی از پیشگویی‌های نوستراداموس تحقق پیدا کرد: زلزله روز اول سال نو.

به گزارش نیویورک پست، پیشگویی‌های این فیلسوف و منجم فرانسوی قرن شانزدهم در کتاب «پیشگویی‌ها» در قالب ۹۴۳ رباعی در سال ۱۵۵۵ منتشر شده است و هرچند این اشعار گنگ و مبهم‌اند، گفته می‌شود که او وقایع را از ظهور آدولف هیتلر گرفته تا همه‌گیری کرونا پیش‌بینی کرده بود.

این بار گفته می‌شود که نوستراداموس زلزله شدیدی که ژاپن را در روز اول سال نو لرزاند پیشگویی کرده بود.

نیویورک پست در ادامه می‌نویسد این فیلسوف فرانسوی در پیشگویی‌هایش برای سال ۲۰۲۴ گفته است: «زمین خشک تفتیده‌تر خواهد شد، و سیل‌های عظیم به راه خواهد افتاد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی معتقدند که اشاره او به زلزله به بزرگای ۷.۵ بوده است که حدود ساعت ۴ بعدازظهر دوشنبه اول ژانویه ساحل غربی ژاپن را لرزاند، ۴۸ کشته به جا گذاشت، ساختمان‌ها را ویران کرد، و سونامی‌ به راه انداخت.

بنا بر گزارش‌ها، ساکنان نواحی ساحلی به مناطق مرتفع‌تر گریخته‌اند و امواج ساحل را در هم می‌کوبد و خانه‌ها و خودروها را به داخل دریا می‌کشد.

پیش‌بینی نوستراداموس ظاهرا تنها منادی این زمین‌لرزه نبود. در تابستان، غواصان در تایوان با یک پاروماهی غول‌پیکر مجروح مواجه شدند، که «ماهی روز قیامت» نامیده و گفته می‌شود نشانه زلزله قریب‌الوقوع است.

این خرافات مربوط به زلزله بر مبنای اساطیر ژاپنی است که می‌گوید این ماهی که در عمق ۶۵۶ تا ۳۲۰۰ پایی اقیانوس زندگی می‌کند، پیش از زلزله به‌عمد به سطح آب می‌آید.

بسیاری معتقدند که مشاهده اخیر این ماهی با زلزله سال نو ارتباط دارد. یک نفر در روز اول سال نو در اکس (توییتر سابق) نوشت: «افسانه این است که اگر پاروماهی (ماهی روز قیامت) را ببینید، نشانه هشداری از سوی قدرت‌های بالاتر است که بلایایی مانند زلزله به‌زودی رخ می‌دهد.»

آن‌ها به زلزله و سونامی فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ ارجاع می‌دهند، که از دو سال پیش از وقوع فاجعه، این «ماهی‌های زلزله‌سنج» به ساحل می‌آمدند.

در هر صورت، کارشناسان می‌گویند این فرضیه پیش‌بینی زلزله هیچ‌گونه اساس علمی ندارد.

معتقدان به نوستراداموس می‌گویند «زمین خشک» در پیشگویی این منجم قرن شانزدهمی می‌تواند به ادامه بحران اقلیمی هم اشاره داشته باشد که به افزایش خشکسالی و آتش‌سوزی جنگل‌ها در سراسر جهان منجر شده است.

سال گذشته گرم‌ترین سالی بود که تاکنون ثبت‌ شده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ۲۰۲۴ نیز ممکن است سالی گرم و سوزان باشد.

بیشتر از جهان