نگرانی‌های فزاینده از حمله اسرائیل به رفح؛ کانال ۱۲ اسرائیل: ارتش منتظر چراغ سبز آغاز عملیات است

به گزارش العربیه، مصر تانک‌ها و خودروهای زرهی را به مرز غزه فرستاده است و نیروهای نظامی مصر در مرز غزه سنگرهای شنی برپا کرده‌اند

ارتش اسرائیل و تراکم جمعیت رفح - خبرگزاری فرانسه

همزمان با افزایش نگرانی‌ها مبنی بر احتمال حمله اسرائیل به رفح، کانال ۱۲ اسرائیل طی گزارشی اعلام کرد که ارتش این کشور نقشه حمله به رفح را آماده کرده و تنها منتظر چراغ سبز در سطح سیاسی برای آغاز عملیات است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا با انتشار متنی در شبکه اجتماعی اکس ضمن ابراز نگرانی از عواقب این حمله گفت: «بسیار از احتمال حمله نظامی به رفح نگرانم. بیش از نیمی‌ از ساکنان غزه در این مکان پناه گرفته‌اند. اولویت باید توقف فوری درگیری‌ها برای ورود کمک‌ها و خروج گروگان‌ها باشد.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز نسبت به عواقب حمله هشدار داد و در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «همان‌طور که چندین کشور اروپایی هشدار داده‌اند، حمله اسرائیل به رفح به فاجعه وصف‌ناپذیر انسانی و تنش‌های شدید با مصر منجر می‌شود.»

او افزود: «از سرگیری مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها و تعلیق درگیری‌ها تنها راه اجتناب از خونریزی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، العربیه از اعزام تانک‌ها و خودروهای نظامی مصر به مرز غزه خبر داد. به گزارش العربیه، نیروهای نظامی مصر در مرز غزه سنگرهای شنی برپا کرده‌اند. همچنین پست‌های دیدبانی و گشت‌های امنیتی مصر در این منطقه افزایش یافته است.

 هانکه برونس اسلات، وزیر خارجه هلند  نیز با انتشار متنی در شبکه اجتماعی اکس وضعیت رفح را «نگران‌کننده» ارزیابی کرد و نوشت: «بسیاری از شهروندان غیرنظامی غزه به جنوب گریخته‌اند. این که عملیات نظامی گسترده به این منطقه‌ای با چنین جمعیت متراکمی به تلفات بالا و فاجعه انسانی گسترده‌تری نینجامد بسیار دور از ذهن است. این موضوع به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.»

او همچنین با تاکید بر لزوم از سرگیری مذاکرات برای دست‌یابی فوری به آتش‌بس موقت بشردوستانه افزود: «از سرگیری مذاکرات برای دستیابی عاجل به آتش‌بس بشردوستانه‌ موقتی که در نهایت به توقف پایدار این درگیری‌ها بینجامد بسیار مهم است. این همچنین برای همه گروگان‌ها که باید بدون هیچ پیش‌شرطی هرچه زود‌تر آزاد شوند، ضروری است.»

بیشتر از جهان