جنجال‌های تمام‌نشدنی وینیسیوس؛ اسپانیایی‌ها هم دشمن او شدند

منتقدان با اشاره به حضور دوربین‌های نتفیلیکس در ورزشگاه برای ساخت مستند وینیسیوس، می‌گویند گریه‌های او نمایشی و دروغین‌اند

خطاهای وینیسیوس جونیور روی بازیکنان حریف در مسابقه دوستانه برابر برزیل، ۲۶ مارس ۲۰۲۴‌ــ شبکه‌های اجتماعی

وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی باشگاه رئال مادرید، بار دیگر سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و حالا هواداران و بازیکنان عصبانی تیم ملی اسپانیا را نیز در جبهه مخالفانش می‌بیند.

در مسابقه دوستانه تیم‌ ملی اسپانیا و برزیل که سه‌شنبه شب در ورزشگاه خانگی رئال مادرید برگزار شد، رفتارهای عجیب و پرخاشگرایانه وینیسیوس حواشی زیادی ایجاد کرد و باعث شد گروهی از هواداران فوتبال در اسپانیا با انتشار تصاویری از خطاهای غیرورزشی و پنهانی وینی روی بازیکنان اسپانیا، او را به مظلوم‌نمایی و گریه‌های دروغین متهم کنند.

مهاجم رئال مادرید که در سال‌های اخیر چندین‌بار در ورزشگاه‌ها هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفته و هر بار نیز از طرف جامعه فوتبال اروپا حمایت شده است، پس از پایان مسابقه دوستانه شب گذشته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو که به تساوی ۳ــ۳ ختم شد، در صحنه‌ای غیرقابل پیش‌بینی تلاش کرد آلوارو موراتا، بازیکن اسپانیا، را که در حال صحبت با هموطنانش روی سکوها بود، عصبی کند و با او به درگیری کلامی و فیزیکی پرداخت.

موراتا، بازیکن سابق رئال مادرید و عضو فعلی باشگاه اتلتیکو مادرید، در طول این بازی هدف انتقاد و سوت‌های ممتد هواداران رئالی حاضر در ورزشگاه قرار گرفت. او پیش از انتقال به چلسی و یوونتوس، در رئال حضور داشت و پس از انتقال به اتلتیکو هم دائما با رئالی‌ها کری‌خوانی داشت. به همین دلیل در پایان بازی تصمیم گرفت به سمت سکوها برود و اعتراض کند، اما ناگهان وینیسیوس جونیور از روی نیمکت برزیل بلند شد و با عصبانیت به موراتا هشدار داد که حق ندارد با هواداران تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید درگیر شود؛ رفتاری که موراتا و سایر بازیکنان تیم ملی اسپانیا را به‌شدت عصبانی کرد.

ستاره برزیلی که در طول مسابقه بارها شیطنت‌ کرده و خطاهایی غیرورزشی روی بازیکنان حریف انجام داده بود، در کنفرانس خبری پس از این دیدار بار دیگر مقابل دوربین خبرنگاران اشک ریخت و سپس رفتارهای عجیبش در این بازی را هم تکذیب کرد. وینیسیوس وقتی با سوالی در مورد نژادپرستی مواجه شد هم ادعا کرد که «فقط می‌خواهد فوتبال بازی کند» اما صبح چهارشنبه، با انتشار ویدیویی که تماشاگران از روی سکو ضبط کرده بودند، آشکار شد که وینی در یک مورد بدون دلیل خاصی و پیش از ارسال کرنر روی دروازه اسپانیا، از پشت با آرنج به سینه آیمریک لاپورت ضربه زد و لاپورت هم در واکنش، وینیسیوس را به عقب هل داد که باعث شد یکی از جنجال‌های این دیدار شکل بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از هواداران تیم ملی اسپانیا ویدیو این صحنه را با جمله وینیسیوس که گفته بود «من فقط می‌خواهم فوتبال بازی کنم»، همراه با چند صورتک (ایموجی) گریه در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد. سپس لاپورت، مدافع النصر عربستان سعودی و تیم ملی اسپانیا، نیز این ویدیو را بازنشر کرد و با جمله «شاید او می‌خواست با من برقصد»، بازیکن رئال را به تمسخر گرفت.

اکنون بسیاری از هواداران فوتبال در اسپانیا معتقدند که اگرچه سر دادن شعارهای نژادپرستانه در ورزشگاه‌ها کاری زشت و ناپسند است، پرخاش‌ها و رفتارهای موذیانه وینیسیوس است که این موج نفرت را علیه او به راه انداخته است.

خوزه لوییز چیلاورت، دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال پاراگوئه، نیز پس از پایان دیدار اسپانیا و برزیل، اشک‌های ستاره برزیلی رئال مادرید را به «نمایش در سیرک» تشبیه کرد و به‌تندی گفت: «گریه‌های او هم نمایشی و برای توجیه کارهایش است؛ یعنی سیرک و سرگرمی. خود او است که اول به حریفانش توهین و حمله می‌کند. بزدل نباش، فوتبال یک بازی مردانه است.»

برخی از هواداران فوتبال در اسپانیا هم با اشاره به حضور دوربین‌های نتفلیکس در محل کنفرانس خبری ورزشگاه مادرید برای ساخت مستندی درباره زندگی وینیسیوس، اعتقاد دارند که اشک‌های این بازیکن ۲۳ ساله نمایشی بوده است.

بیشتر از فوتبال