تشویق به فرزندآوری در کره جنوبی؛ ۵۹ هزار پوند بابت هر نوزاد

این طرح ۱۲.۹ میلیارد پوند برای دولت کره جنوبی هزینه خواهد داشت

جمعی از مردم در خیابانی در سئول، کره جنوبی‌ــ AFP

کره جنوبی در تلاش برای افزایش نرخ زاد‌و‌ولد رو به کاهش این کشور، در نظر دارد به ازای هر بچه‌ای که متولد می‌شود مبلغ ۱۰۰ میلیون ون (۵۹ هزار پوند) به والدین بپردازد.

«کمیسیون حقوق مدنی و مقابله با فساد» دولت کره جنوبی یک نظرسنجی عمومی برگزار کرده است تا نظر مردم را پیش از اجرای این طرح جویا شود.

این نظرسنجی که از ۱۷ آوریل آغاز شد، چهار سوال می‌‌پرسد تا بفهمد آیا به عقیده مردم هزینه ۲۲ تریلیون ون (۱۲.۹ میلیارد پوند) در سال برای این برنامه پذیرفتنی است و آیا مشوق مالی زوج‌های این کشور را ترغیب خواهد کرد بچه‌دار شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مبلغ تقریبا نیمی از بودجه ملی فعلی را تشکیل می‌دهد که به طرح‌های ابتکاری مرتبط با مسئله نرخ زادو‌ولد پایین اختصاص داده شده است، و در مجموع ۴۸ تریلیون ون (۲۸ میلیارد پوند) در سال است.

این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از طریق این نظرسنجی قصد داریم سیاست‌های ترویج زاد‌و‌ولد کشور را دوباره ارزیابی کنیم تا تصمیم بگیریم آیا کمک مالی مستقیم می‌تواند راه‌حلی موثر باشد یا خیر.»

دولت و سیاست‌گذاران کره جنوبی در تلاش‌ بوده‌اند تدابیر جدید و نوآورانه‌ای بیابند تا به بحران کاهش نرخ فرزندآوری بپردازند. نرخ زاد‌و‌ولد در این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۰.۷۲ فرزند در طول عمر هر زن کاهش یافته، که پایین‌ترین نرخ ملی زادو‌ولد است.

چند عامل بانی این بحران جمعیتی در کشور است اما استیصال زوج‌های کره‌ای از افزایش هزینه معیشت و کاهش کیفیت زندگی دلیل اصلی محسوب می‌شود.

زوج‌های کره‌ای در چارچوب طرح دولت برای ترغیب والدین از طریق مشوق‌ها و برنامه‌های حمایتی گوناگون از زمان تولد فرزندشان تا وقتی به سن ۷ سالگی برسد بین ۳۵ میلیون ون (۲۰ هزار و ۵۶۶ پوند) تا ۵۰ میلیون ون (۲۹ هزار و ۳۸۰ پوند) کمک مالی دریافت می‌‌کنند.

این در حالی است که رئیس یک شرکت در کره جنوبی به کارمندانش تا ۵۹ هزار پوند می‌دهد تا صاحب فرزند شوند و به افزایش نرخ زاد‌و‌ولد کشور کمک کنند. بویانگ گروپ (Booyoung Group)، یک شرکت ساختمانی مستقر در سئول، در نظر دارد به کارمندانش هر بار که صاحب فرزند شوند ۱۰۰ میلیون ون کره بپردازد.

این شرکت در ادامه افزود علاوه بر این، در مجموع ۷ میلیارد ون کره (۴.۲ میلیون پوند) پول نقد به کارمندان می‌پردازد که از سال ۲۰۲۱ تاکنون ۷۰ فرزند داشته‌اند. به گفته سخنگوی شرکت، هم کارمندان زن و هم مرد از این مزایا برخوردار می‌شوند.

© The Independent

بیشتر از جهان