عربستان سعودی دو میلیارد گل رز می‌کارد

بخشی از این برنامه به ایجاد مکان‌های پرورش و نگهداری گیاهان در سراسر این پادشاهی اختصاص دارد

عکس تزئینی - تصویر گل سرخ - ایندیپندنت فارسی

به گزارش خبرگزاری عربستان سعوی، «ریف سعودی»، برنامه توسعه پایدار کشاورزی روستایی، تولید گل رز در ۴ سال گذشته را ۲برابر کرده است و این میزان از ۵۰۰ میلیون گل رز در سال ۲۰۲۰ به ۹۶۰ میلیون گل افزایش یافته است.

این برنامه، که بر افزایش بهره‌وری محصولات حیاتی کشاورزی متمرکز است، از افزایش ۳۴ درصدی تولید گل رز در سال گذشته خبر داد و گفت که هدف آن رسیدن به رقم ۲ میلیارد گل رز تا سال ۲۰۲۶ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریف همچنین به‌دنبال تنوع‌ بخشیدن به تولیدات کشاورزی در مناطق روستایی است، و در عین حال استفاده بهینه و پایدار از منابع طبیعی کشاورزی و آب را تضمین می‌کند.

به گزارش عرب‌نیوز، بخشی از این برنامه به ایجاد مکان‌های پرورش و نگهداری گیاهان در سراسر این پادشاهی اختصاص دارد و همچنین کلینیک‌های سیار برای تشخیص انواع آفت‌ها و بیماری‌های گیاهی در نظر گرفته شده است.

برنامه ریف با هدف ارتقای سطح زندگی کشاورزان و خانواده‌های روستایی، افزایش کارایی و بهره‌وری و بهبود امنیت غذایی ایجاد شده است.

در این برنامه ۶  بخش راه‌اندازی و توسعه یافته است که عبارتند از: میوه، قهوه، عسل، گل رز، کشاورزی دیم (دیم‌کاری مخصوص مناطق خشک است)، و برنامه حمایتی از خانواده‌های روستایی در صنعت کشاورزی.

بیشتر از جهان