آخرین آهنگ بیتلز به کمک هوش مصنوعی در راه است

پل مک‌کارتنی گفت که به لطف فناوری آهنگ «جدید» بیتلز منتشر می‌شود

مک‌کارتنی گفت: هوش مصنوعی هم جنبه خوب و هم جنبه ترسناک دارد - AFP

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، به نظر نمی‌رسد سر پل مک‌کارتنی اهل «هرچه باداباد» گفتن باشد.

در مصاحبه‌ای با برنامه امروز (Today) از رادیو۴ بی‌بی‌سی که روز سه‌شنبه پخش شد، از این موسیقی‌دان افسانه‌ای و عضو سابق گروه بیتلز در مورد هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن برای جوان‌تر کردن صدایش‌ و احیای صدای دو عضو فقید گروه‌ــ جان لنون و جورج هریسون که به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۰  و ۲۰۰۱ درگذشتندــ سوال کردند.

به گزارش سی‌ان‌ان او در این مصاحبه گفت که به لطف این فناوری، آهنگ «جدید» بیتلز در راه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مک‌کارتنی گفت: «وقتی ساختن آهنگی را که قرار است آخرین آهنگ بیتلز باشد، شروع کردیم‌ــ روی یک نسخه آزمایشی از جان کار کردیم که تازه تمام شده و امسال منتشر خواهد شدــ توانستیم با استفاده از هوش مصنوعی صدای جان را احیا کنیم و صدایی بی‌عیب به دست آوریم. پس از آن صداهای ضبط‌شده را همان‌طور که در حالت عادی انجام می‌شود، با هم ترکیب کردیم.»

اگرچه مک‌کارتنی در رسانه‌های اجتماعی خیلی فعال نیست، گفت که از به کارگیری هوش مصنوعی برای اجرای کارهایی مانند خواندن یکی از آهنگ‌های او با صدای لنون مطلع است. او در این‌ باره گفت: کمی ترسناک بود.

مک کارتنی افزود: «این چیزی است که هر کدام از ما در حال حاضر به‌نوعی با آن درگیریم و سعی می‌کنیم با آن کنار بیاییم.»

به گفته مک‌کارتنی، از هوش مصنوعی برای جدا کردن صدای لنون از یک قطعه نمایشی مربوط به سریال مستند «بیتلز: بازگشت» (The Beatles: Get Back) استفاده شد که در سال ۲۰۲۱ به کارگردانی پیتر جکسون ساخته شد و موضوعش ساخت آلبوم «هرچه باداباد» (Let It Be) بیتلز در سال ۱۹۷۰ بود.

مک‌کارتنی گفت: هوش مصنوعی هم جنبه خوب و هم جنبه ترسناک دارد؛ پس فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم آخر سر کار به کجا می‌کشد.

بیشتر از موسیقی