ستاره ۲۰ ساله اسپانیایی ویمبلدون را فتح کرد

جوکوویچ با چشمان گریان شکست خورد

آخرین باری که جوکوویچ ۳۶ ساله در ویمبلدون شکست خورد، آلکاراس کودکی ۱۰ ساله بود -REUTERS/Dylan Martinez‌

کارلوس آلکاراس، ستاره ۲۰ اسپانیایی، موفق شد با پیروزی بر نوواک جوکوویچ، ستاره شهیر اهل صربستان، برای اولین بار قهرمان ویمبلدون شود.

مسابقه هیجان‌انگیز این دو نفر در پنج ست انجام شد تا آلکاراس جوان به دومین جام زندگی‌اش برسد. این‌گونه بود که جوکوویچ از رسیدن به سومین قهرمانی گرند اسلم خود در سال ۲۰۲۳ و بیست‌وچهارمین در کل دوران حرفه‌ای‌اش بازماند.

آلکاراس ۲۰ ساله جوان‌ترین فینالیست ویمبلدون از سال ۲۰۰۶ تاکنون بود. ‌آخرین باری که جوکوویچ ۳۶ ساله در ویمبلدون شکست خورد، آلکاراس کودکی ۱۰ ساله بود اما ستاره صربستانی بالاخره به زمین سخت خورد تا طعم چالش را بچشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلکاراس پنج ساعت تمام مقابل جوکوویچ جنگید تا به سومین قهرمان جوان ویمبلدون در «دوران اوپن» (از سال ۱۹۶۸ که بازیکنان حرفه‌ای اجازه یافتند با آماتورها مسابقه دهند) تبدیل شود. او سال ۲۰۲۲ هم قهرمان یواس اوپن شده بود و حالا می‌رود تا به یکی از جذاب‌ترین تنیس‌بازهای جهان تبدیل شود.

شکست برای جوکوویچ به‌خصوص به این علت تلخ بود که او آمده بود تا چند عنوان جدید را مال خود کند: بیشترین تعداد پیروزی در مسابقات تکی گرند اسلم (که در حال حاضر متعلق به مارگارت کورت است و جوکوویچ در صورت برنده شدن، با او برابر می‌شد) و بیشترین پیروزی در مسابقات تکی مردان ویمبلدون که در حال حاضر متعلق به راجر فدرر مشهور با هشت بار فتح است.

جوکوویچ از بهترین تنیس‌بازهای تاریخ این ورزش است، با این حال مقابل این جوان اسپانیایی کم آورد تا یکشنبه به روزی تاریخی در تنیس تبدیل شود؛ روزی که شاید بعدها از آن به عنوان روز طلوع ستاره نسل جدید و غروب ستاره نسل قبلی یاد شود.

آلکاراس پس از پیروزی به خبرنگاران گفت: «برای من این رویایی است که به واقعیت می‌پیوندد. خارق‌العاده است. همان‌طور که گفتم، بازی در این مرحله برای پسری ۲۰ ساله رویایی است و من انتظار نداشتم با چنین سرعتی به چنین موقعیتی برسم. واقعا به خودم و به تیمی که دارم افتخار می‌کنم.»

جوکوویچ با چشمان گریان به فرزندانش که برای تماشای بازی به لندن آمده بودند، گفت: «دوستتان‌ دارم. ممنون که از من پشتیبانی می‌کنید.» او در ضمن به حریف جوان خود تبریک گفت.

بیشتر از تنيس