افتتاح جشنواره دریای سرخ؛ از شارون استون تا ویل اسمیت

گزارش اختصاصی ایندیپندنت فارسی از مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم دریای سرخ

سومین دوره جشنواره بین‌المللی دریای سرخ در شهر جده پنجشنبه شب (۹ آذر/ ۳۰ نوامبر) افتتاح شد. این جشنواره که به بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی خاورمیانه بدل شده است، امسال ۱۲۶ فیلم از ۷۷ کشور جهان را به نمایش خواهد گذاشت.

در مراسم افتتاحیه تاکید شد عربستان سعودی که تا شش سال پیش سالن سینما نداشت، حالا صاحب بیش از ۶۰۰ تالار سینماست و به بزرگ‌ترین بازار فروش فیلم در خاورمیانه تبدیل شده است. امسال ۸ فیلم بلند و ۱۸ فیلم کوتاه از عربستان سعودی در بخش‌های مختلف این جشنواره حضور دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در مراسم افتتاحیه ستارگان جهانی سینما چون شارون استون، ویل اسمیت و جانی دپ حضور داشتند و سه جایزه افتخاری برای دستاورد عمر به سه بازیگر رسید: دایان کروگر، بازیگر آلمانی؛ عبدالله السدحان، بازیگر سعودی؛ و رانویر سینگ، بازیگر بالیوود.

جایزه دایان کروگر را فاتح آکین، فیلمساز ترک/آلمانی اهدا کرد و جایزه سینگ به‌دست شارون استون اهدا شد.

 جمانا الراشد، مدیر ارشد جشنواره، بر روایت داستان های ناگفته در سینما تأکید کرد. شعار جشنواره امسال «داستان شما، جشنواره شما» است.

فیلم افتتاحیه امسال حوجن، ساخته یاسر الیاسری بود: فیلمی از عربستان سعودی که مایه‌های فیلم‌های ترسناک را در دل داستانی عربی حکایت می‌کند، جایی که جن‌ها می‌خواهند در زندگی انسان‌ها دخالت کنند و یکی از آن‌ها به نام حوجن، عاشق یک زن شده است.  

گزارش اختصاصی ایندیپندنت فارسی از مراسم افتتاحیه جشنواره را ببینید.

 

بیشتر از فیلم