رنسانس فرهنگی عربستان سعودی؛ گروه موسیقی متال محلی در جده کنسرت برگزار کرد

گروه ایمورتال پین از اشتیاق فزاینده به سبک موسیقی متال در میان دوستداران موسیقی عربستان سعودی می‌گویند

اعضای گروه موسیقی متال ایمورتال پین‌ــ Arabnews

گروه متال عربستان سعودی به نام ایمورتال پین (Immortal Pain) از برگزاری کنسرتی در جده خبر داد که با استقبال جمعیت عظیمی از طرفداران این سبک موسیقی مواجه شده است.

به گزارش عرب‌نیوز، گروه ایمورتال پین از اواخر سال ۲۰۰۵ در عرصه موسیقی راک و متال شروع به فعالیت کرد. این گروه موسیقی ابتدا تنها دو عضو داشت که حالا تعداد آن‌ها به چهار نفر رسیده‌ است. با پیشرفت این گروه در سال‌های اخیر و در جریان تحولات فرهنگی عربستان سعودی که عرصه فعالیت را برای اهالی موسیقی بیش از پیش باز کرد، این چهار نفر سال ۲۰۲۲ با یک شرکت ضبط سعودی قراردادی امضا کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گروه مستقر در جده اکنون کنسرت‌های کوچکی را در سراسر عربستان سعودی برای مخاطبانشان برگزار می‌کنند و از اشتیاق فزاینده به سبک موسیقی متال در این کشور خبر می‌دهند.

اعضای گروه ایمورتال پین در تلاش‌اند با انتشار آلبوم، مخاطبان بیشتری نه‌تنها در عربستان سعودی بلکه در جهان عرب و عرصه بین‌المللی داشته باشند. این جوانان که تا‌به‌حال شعرهایشان را به زبان انگلیسی می‌نوشتند، می‌گویند برای چالش نوشتن متن ترانه‌هایشان به زبان عربی آماده‌ و مشتاق‌اند و می‌خواهند سبک موسیقی متال را به زبان خودشان تکامل دهند.

اعضای این گروه می‌گویند که شروع کار برای آن‌ها بسیار سخت بود زیرا موسیقی متال یک سبک غربی در نظر گرفته می‌شد و در سطح محلی محبوب نبود. آن‌ها تاکید می‌کنند با اینکه خانواده‌هایی حامی دارند، پیدا کردن مخاطب برایشان سخت بود.

پس از تحولاتی که در سال‌های اخیر در عرصه موسیقی عربستان سعودی رخ داد و هم‌زمان با پیشرفت اعضای ایمورتال پین، مخاطبان آن‌ها نیز به‌تدریج از چند نفر به چند ۱۰ نفر افزایش یافتند تا اینکه امسال موفق شدند حدود یک هزار طرفدار موسیقی را در سالن جمع کردند.

اعضای ایمورتال پین امیدوارند سال ۲۰۲۴ در یک تور در سراسر منطقه روی سن بروند و در شهرهای مختلف عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر کنسرت‌هایی برگزار کنند. آن‌ها می‌گویند که طرفداران سبک موسیقی راک و متال در عربستان سعودی در حال افزایش‌اند؛ به‌ویژه آنکه خوانندگان و گروه‌های سرشناس سبک‌های مختلف موسیقی در سالن‌های این کشور اجراهایی برگزار کرده‌اند.

آن‌ها از نخستین حضور گروه موسیقی راک آمریکایی متالیکا در عربستان سعودی استقبال کردند و آن را زمینه‌ای برای پیشرفت این سبک موسیقی در کشورشان دانستند.

«غول‌های متال» عنوان اصلی شب افتتاحیه جشنواره سه‌روزه «طوفان صدا» (Soundstorm) در ریاض است؛ جشنواره‌ای که از ۱۴ تا ۱۶ دسامبر برگزار می‌شود. این گروه هوی‌متال با کنسرت تاریخی‌اش در عربستان سعودی تازه‌ترین تحول در صحنه موسیقی این پادشاهی را رقم می‌زند.

جشنواره موسیقی طوفان صدا از سال ۲۰۱۹ در عربستان سعودی شروع به کار کرد. این جشنواره در سال ۲۰۲۱ در طول چهار روز اجرا میزبان بیش از ۷۳۰ هزار تن از علاقه‌مندان موسیقی بود.

برگزاری چنین رویدادهایی از ابتکارات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، است که از سال ۲۰۱۷ اصلاحاتی را در این پادشاهی آغاز کرد. این اصلاحات علاوه بر تغییر تصویر محافظه‌کارانه از این کشور، به تنوع‌بخشی به منابع درآمدهای غیرنفتی هم نظر دارد.

تنها چند سال پس از لغو ممنوعیت موسیقی و رقص در این کشور، قرار است تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۵ هزار شغل در حوزه موسیقی در عربستان سعودی ایجاد شود.

بیشتر از موسیقی