نظر کریستوفر نولان درباره مجموعه «نفرین»؛ «با تمام چیزهایی که در تلویزیون دیده‌ام فرق دارد»

نولان گفت برنامه‌های کمی هست که واقعا نمونه قبلی‌شان وجود نداشته باشد

کریستوفر نولان، کارگردان فیلم اوپنهایمر ـ Michael TRAN / AFP

کریستوفر نولان از «نفرین»، برنامه جدید ناتان فیلدر و بنی سفدی در ای۲۴ تعریف کرد، و درباره این مجموعه کمدی سیاه ۱۰ قسمتی گفت «با تمام چیزهایی که تاکنون در تلویزیون دیده‌ام فرق دارد».

فیلدر و سفدی «نفرین» (The Curse) را ساخته‌اند که اما استون، بازیگر برنده اسکار، نیز در آن بازی می‌کند، و تا حدی مانند [نمونه] طنزآمیز برنامه‌های واقع‌نمایی بازسازی خانه است.    

به نوشته لاگ‌لاین، این مجموعه بررسی می‌کند که «چگونه روابط زوجی که تازه ازدواج کرده‌اند، و حین بازی در برنامه پردردسر جدید اچ‌جی‌تی‌وی، Fliplanthropy سعی می‌کنند بچه‌دار شوند، گویا بر اثر نفرینی به هم می‌ریزد.»

نولان در [جلسه] پرسش و پاسخی در شبکه شوتایم (Showtime) گفت:«برنامه‌های کمی یافت می‌شود که واقعا نمونه قبلی‌شان وجود نداشته باشد. منظورم این است که آدم دوباره می‌رود سراغ چیزهایی مثل [مجموعه] توین پیکس (Twin Peaks) یا زندانی (The Prisoner) یا کارآگاه آوازه‌خوان (Singing Detective) دنیس پاتر – چیزهایی از این قبیل. بنابراین آدم در فضای معرکه‌ای قرار می‌گیرد، و بی‌صبرانه منتظرم مخاطب به اوج برسد.»

از این برنامه استقبال گسترده‌ای شده است، به‌‌ویژه در فصل آخر که فراتر از توقع و ترکیبی از سبک‌های مختلف بود و پیش‌تر در ماه جاری پخش شد.

سفدی و نولان پیش از این در فیلم زندگینامه‌ای این کارگردان [نولان]، «اوپنهایمر»، که نامزد اسکار شده است، همکاری کرده بودند و سفدی نقش ادوارد تلر، فیزیکدان نظری مجارستانی – آلمانی را بازی می‌کرد.

اوپنهایمر در مراسم جوایز اسکار امسال که در ۱۰ مارس در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، برای ۱۳ جایزه اسکار نامزد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این [تعداد نامزدی] اوپنهایمر را درست بعد از «همه‌چیز درباره حوا»، «تایتانیک» و «لالالند» قرار می‌دهد که رکورد مشترک بیشترین نامزدی [اسکار] را در اختیار دارند. همه این فیلم‌ها  نامزد ۱۴ جایزه شدند.

نولان برای دریافت نخستین اسکار خود برای [فیلمی درباره] شرح دقیق اختراع بمب اتم رقابت می‌کند که نامزد «بهترین فیلم» و «بهترین کارگردانی» و نیز جایزه‌هایی برای بازیگری کیلین مورفی، امیلی بلانت و رابرت داونی جونیور شده است.

نولان در پاسخ به نامزدی‌های این فیلم گفت:«من با عشق به سینمای هالیوود بزرگ شدم و این باور که فیلمسازی استودیویی هر کاری می‌تواند بکند. تماشای واکنش مخاطبان در تابستان امسال بسیار هیجان‌انگیز بود و درباره این تقدیر آکادمی [اسکار] واقعا نمی‌دانم چه بگویم. این امر مطمئنا باور ما را به چیزی که فیلمسازی استودیویی می‌تواند باشد، تثبیت می‌کند.»

درهمین‌حال، فلورانس پیو، بازیگر اوپنهایمر، به‌تازگی درباره مشکل فنی که هنگام فیلمبرداری صحنه «نامطلوب» سکس با کیلین مورفی پیش آمد، سخن گفت.

پیو در حالی‌ که خودش را بغل کرده بود، گفت:«من و کیلین  با هم توی این اتاقیم. صحنه بسته‌ای است، بنابراین هر دو بدن‌هایمان را اینطوری گرفته‌ایم. بعد یک نفر آمد توی اتاق و سعی داشت دوربین را درست کند.»

او گفت:«اینطور بودم که خب، الان وقت یادگیری است»، و به خاطر آورد که به فردی که وارد اتاق شد گفته است: «بگو ببینم این دوربین چه مشکلی دارد؟» [پیو در ادامه گفت:] «آدم باید بر اوضاع لحظه مسلط شود. من اینطوری بودم که، خب رفیق، این شاتر [دوربین] چه مشکلی دارد؟»

بعد پیو گفت که نولان توضیح داد که نحوه ورود نور مشکل دارد.

پیو گفت:«خیلی جالب بود که تک‌تک افراد این مجموعه آنقدر خبره و آنقدر آماده ساخت این نوع فیلم بودند که هیچ لحظه کسل‌کننده‌ای وجود نداشت. همه چیز شگفت‌انگیز بود. انگار از بخت‌‌یاری‌مان بود که تمام روز آنجا بودیم.»

© The Independent

بیشتر از فیلم