کفتان؛ پوشش شیک زنان منطقه در ماه رمضان

در مجموعه‌های سال ۲۰۲۴ کفتان شنل‌دار پرطرفدار شده است

تصویر ترکیبی از یسرا، خواننده و بازیگر مصری و ملکه اردن رانیا/facebook

ماه رمضان برای مسلمانان در بسیاری از کشورها با مهمانی‌های افطار، جشن‌های گروهی و جشنواره خرید همراه است. خانه‌‌مد‌ها،‌ مزون‌ها و طراحان لباس‌های روزمره و فاخر هم اغلب مجموعه‌های خاصی برای ماه رمضان عرضه می‌کنند که یکی از پرطرفدارترین‌ سبک‌های ارائه‌شده آن‌ها کفتان است.

کفتان با الهام از لباس‌ سنتی فرهنگ‌ها و مناطق مختلف، در طول سال‌ها شکل‌های مختلفی به خود گرفته و مشخصه اصلی آن که دارا بودن کمترین برش و دوخت است، آن را به یک پوشش راحت تبدیل کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کفتان اصل در واقع ردایی بلند، بدون آستین و برش‌خورده است، با ساختاری ساده و شبیه عبا که هم مردانه است و هم زنانه. با این حال کفتان هم مانند هر لباس دیگری تغییراتی خاص را پشت سر گذاشته است و امروزه کفتان در مدل‌ها و حتی با بلندی‌های مختلفی عرضه می‌شود؛ از کفتان کوتاه تا روی زانو گرفته تا کفتان‌های ماکسی‌ آستین‌بلند.

در مجموعه‌های سال ۲۰۲۴ کفتان شنل‌دار پرطرفدار شده است.

طراحان لباس برای مارک‌های زارا، منگو، اچ‌اند‌ام و امثال آن نیز مانند هر سال مجموعه‌ ماه رمضانشان را با کفتان تکمیل کرده‌اند. خانه‌مد‌های برجسته مانند زهیر مراد و الی صعب هم در مجموعه‌هایشان برای استفاده روزمره‌، کفتان را گنجانده‌اند. کفتان‌های این خانه‌‌مدهای فاخر نمونه‌های اعلای ظریف‌دوزی و تزئینات روی پارچه‌اند که روی فرش قرمز یا ضیافت‌های پرزرق‌وبرق جلوه‌گری می‌کنند و می‌درخشند.

علاقه به کفتان‌های ظریف و زیبا در دنیای مد جدید نیست. برخی از به‌یادماندنی‌ترین نام‌های این صنعت از جمله دایانا وریلند، نویسنده و طراح برجسته نشریات ووگ و بازار،  تالیتا گتی، مدل و بازیگر هلندی، و بسیاری دیگر در قرن بیستم به‌شدت بر کفتان تکیه داشتند.

 اگر در مجموعه‌های عرضه‌شده امسال چیزی مطابق سلیقه‌تان نیافتید، سراغ کلاسیک‌ها بروید. نمونه‌های همیشه‌پرطرفدار و بدون تاریخ این لباس زیبا دهه‌ها است که در صدر محصولات پرفروش‌های برخی خانه‌مدها قرار دارد.

یکی از تحسین‌کنندگان همیشگی کفتان طراح و هنرمند فقید مد، روی هالستون، بود که میراث او همچنان در این نام تجاری حفظ شده و تعدادی از به‌یادماندنی‌ترین کفتان‌های طراحی او همچنان در رده پرطرفدارها قرار دارند. 

بیشتر از مُد و زیبایی