اسکار ۲۰۲۴؛ برگزیده‌های فرش قرمز

پولک‌های نقره‌ای، پیراهن‌های مشکی و صورتی باربی سبک غالب فرش قرمز اسکار ۲۰۲۴ بودند

هیلی استاینفیلد در اسکار ۲۰۲۴ در پیراهنی از الی صعب-instagram/ELIESAAB

مراسم اسکار ۲۰۲۴ مثل همیشه با حضور ستاره‌ها روی فرش قرمز آغاز شد و شرکت‌کنندگان و مدعوان این مراسم پس از فرش شامپاینی‌رنگ سال ۲۰۲۳، امسال دوباره بر فرش قرمز نمادینی که بیرون سالن دالبی تئاتر لس‌آنجلس در کالیفرنیا گسترده شده بود، قدم گذاشتند.

مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۴ به پایان رسید اما تاثیر آن بر مد و فرش قرمزهای بعد از آن، از جمله جشنواره فیلم کن همچنان ادامه خواهد داشت.

در اسکار امسال، تعدادی از چهره‌های مشهور با بهترین و جسورانه‌ترین ظاهرها، غالبا پوشیده از پولک‌های نقره‌ای یا در پیراهن‌های مشکی و صورتی باربی بر فرش قرمز این مراسم حاضر شدند. از ونسا هاجنز و آمریكا فررا گرفته تا زندایا، این‌ها بهترین ستارگان روی فرش قرمز امسال‌ بودند.

زندایا

زندایا روی فرش قرمز پیش از مراسم اسکار ۲۰۲۴ با پیراهن مجلسی نقره‌ای و صورتی متالیک از آرمانی پریو خیره‌کننده بود. ستاره فیلم «تلماسه» این ظاهر را با مدل موی باز با فرق کج و گوشواره‌های آویز همراه کرده بود.

مارگو رابی

مارگو رابی اگرچه از جوایز اسکار ۲۰۲۴ بی‌نصیب ماند، دست‌کم با سبک باربی و رنگ صورتی به‌خوبی خداحافظی کرد و برای مراسم اسکار یک پیراهن قهوه‌ای کلاسیک براق از مجموعه پاییز‌ــ‌زمستان ۲۰۲۴ ورساچه برگزید. البته برای شب‌نشینی نشریه ونیتی فر انتخابش جسورانه‌‌تر بود.

رابی برای مهمانی پس از اسکار، بادی (لباس‌های چسبانی با طرح مایو) طلایی‌رنگی با کت ارگانزا از مجموعه بهارــ‌‌تابستان ۱۹۹۶ موگلر را انتخاب کرد که با آنچه در یک سال گذشته پوشیده بود، کاملا متفاوت بود.

ونسا هاجنز

هاجنز روی فرش قرمز امسال با پیراهن آستین‌بلند مشکی حاضر شد. او این ظاهر را با یک گردنبند الماس ساده تکمیل کرد و در حالی‌ که دستانش را دور شکم برآمده‌اش گذاشته بود روی فرش قرمز رفت و از این فرصت استفاده کرد تا خبر دهد اولین فرزندش را باردار است.

فلورانس پیو

پیو قبل از مراسم اسکار ۲۰۲۴ با پیراهن ساتن نقره‌ای دل‌کوره که بالاتنه‌ای کرستی و بدن‌نما داشت، روی فرش قرمز ژست گرفت. این بازیگر ظاهرش را با موهای طلایی باز و یک گردنبند الماس تکمیل کرد.

آریانا گرانده

به نظر می‌رسد گرانده برای ظاهرش روی فرش قرمز از باربی الهام گرفته بود؛ این خواننده با یک پیراهن دکولته صورتی حجیم بدون بند «جیامباتیستا والی» با تزیینات پفی در اطراف کمر و دنباله‌ای بلند جلو عکاسان ایستاد.

لیلی گلدستون

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by GUCCI (@gucci)

ستاره فیلم «قاتلان ماه کامل» با لباس مخملی به رنگ آبی نیمه‌شب از خانه مد گوچی با دوخت‌های بنفش و شنل آراسته به گل‌های چهارپر مبهوت‌کننده بود.

آنیا تیلور جوی

این ستاره ۲۷ ساله آمریکایی در حالی وارد سالن دالبی لس‌آنجلس شد که لباس شب پولک‌دار بدون بند سفارشی از مجموعه مد فاخر دیور را به تن داشت. این لباس خاکستری‌نقره‌ای با دامن حجیم با لایه‌هایی از لبه‌های گلبرگ شکل، از لباس نمادین ژونو (Junon) که کریستین دیور برای مجموعه پاییز/زمستان ۱۹۵۰‌ــ۱۹۴۹ طراحی کرده بود و ناتالی پورتمن هم مشابه آن را در جشنواره کن ۲۰۲۳ به تن کرد، الهام گرفته شده است. پیراهن ژونو اکنون بخشی از گنجینه مد موزه متروپولیتن است.

جنیفر لارنس

 

لارنس با پیراهن خال‌خالی مشکی و سفید «دیور» روی فرش قرمز رفت و آن را با یک شال مشابه همراه کرد. او در این شب نسبت به انتخاب‌های معمولش آرایش تیره‌تری داشت و پوستش برنزه به نظر می‌آمد.

لارنس برای مهمانی ونیتی فر، لباس گلدار و شفافی از مجموعه مد فاخر ۱۹۹۶ ژیوانشی به تن کرد که جزو آخرین مجموعه‌ای بود که جان گالیانو قبل از ترک این خانه مد به مقصد دیور طراحی کرد. این لباس را ۲۸ سال پیش کیت ماس روی صحنه نمایش مد ژیوانشی پوشیده بود.

کندال جنر

این مدل ۲۸ ساله در مهمانی نشریه ونیتی‌فر که بعد از مراسم اسکار برگزار شد، با پیراهن شیکی از مجموعه بهار‌ــ‌تابستان ۲۰۲۴ مزون مارجیلا ظاهر شد. در بالاتنه این لباس تکه‌‌ای توری گلدار و ظریف کار شده بود که با طرح متفاوتی به عنوان دامن ادامه پیدا می‌کرد. زیر لایه بدن‌نمای لباس، یک کرست چرمی دکمه‌دار کمر جنر را می‌پوشاند و به او ظاهر جذابی چون ماری آنتوانت می‌داد.

جان کرازینسکی و امیلی بلانت

کرازینسکی و بلانت با ظاهری مشابه روی فرش قرمز رفتند و هر دو لباس‌هایی کرم‌رنگ به تن داشتند. کرازینسکی یک تاکسیدو کرم کلاسیک با پاپیون مشابه انتخاب کرد، در حالی‌ که بلانت یک پیراهن مجلسی درخشان اسکیاپارلی به همان رنگ پوشیده بود.

اما استون

 برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و ستاره فیلم «بیچارگان» با ظاهری زیبا و در لباسی از لویی ویتون که از یک کرست بدون بند در بالاتنه و دامن پپلوم تشکیل شده بود، روی فرش قرمز اسکار رفت.

استون سبکش را با یک گردنبند طوقی شکل (چوکر) که الماس زرد خیره‌کننده‌ای در مرکز داشت و گوشواره‌های میخی برلیان و حلقه‌های الماس سفید هماهنگ کرد. او آرایشی طبیعی داشت و موهایش را به سبکی جذاب و ظریف آراسته بود.

شارلیز ترون

ترون غرق در جواهرات بشرون، رنگ نقره‌ای را برای جوایز اسکار امسال برگزید و با پیراهن ابریشم نقره‌ای از دیور روی فرش قرمز ژست گرفت. او این لباس را با چندین طوق گردن و گوشواره الماس هماهنگ کرد.

سیدنی سویینی

یکی دیگر از کسانی که به سراغ بایگانی مد طراحان مشهور رفت، سیدنی سویینی بود. سیدنی با سبکش بهترین راه را برای ارج نهادن به ظرافت قدیمی هالیوود یافت. پیراهن سفیدرنگی که او برای مهمانی ونیتی فر پوشید یکی از لباس‌های قدیمی شیری رنگ مارک بوو بود. این لباس ابریشمی با یقه‌ای جسورانه تا روی ناف باز بود و با یک شال همسان که روی بازوها را می‌پوشاند تکمیل می شد.

پیراهن سوونی را ۲۰ سال پیش آنجلینا جولی روی فرش قرمز اسکار ۲۰۰۴ پوشیده بود و موهایش یادآور موهای بلوند مرلین مونرو بود.

بیلی آیلیش

آیلیش همان سبک همیشگی خود را داشت و با لباسی از شانل، الهام گرفته از روپوش دخترمدرسه‌ای‌ها که یک دامن چهارخانه سیاه‌وسفید، یک بلوز دکمه‌دار یقه بلند سفید، کت سیاه و جوراب سفید و کفش مری جین بود، روی فرش قرمز رفت. او این ظاهر را با یک کیف شنل سیاه‌وسفید کامل کرد و سنجاق‌سینه قرمز آتش‌بس را بر سینه داشت.

تعداد دیگری از ستاره‌های حاضر در مراسم اسکار ۲۰۲۴ هم با سنجاق‌سینه‌هایی در حمایت از آتش‌بس در غزه دیده شدند.

خارج از سالن تئاتر دالبی در لس‌آنجلس، محل برگزاری مراسم سالانه اهدای جوایز اسکار، صدها معترض در اعتراض به خشونت‌های جاری در فلسطین تجمع کردند. در داخل مراسم نیز چند نفر از مهمانان از جمله بیلی آیلیش و برادرش فینیس اوکانل و مارک روفالو، بازیگر مجموعه فیلم‌های «انتقام جویان»، با نصب سنجاق سینه‌ای با طرح شقایق قرمز از پایان دادن به جنگ و کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی حمایت کردند.

بیشتر از مُد و زیبایی