گوگوش با مدل موی قدیمی «گوگوشی» در اجرای خداحافظی

گوگوش در طول سال‌های فعالیتش در سینما و خوانندگی به نماد مد تبدیل شده بود

گوگوش در کنسرت استانبول (سمت راست) در کنار عکس قدیمی با مدل موی کوتاه معروف گوگوشی-Facebook/googoosh

گوگوش، ستاره موسیقی پاپ ایران، در کنسرت‌ تور خداحافظی‌اش به نام فصل آخر در استانبول در حالی روی صحنه ظاهر شد که موهایش را به سبک و سیاق گذشته، «گوگوشی» کوتاه کرده بود.

گوگوش در سال‌های ابتدایی فعالیتش در ایران پیش از انقلاب با ظاهر خاص و پر از خلاقیتش نمادی از تجدد و تحول در جامعه آن زمان شناخته می‌شد. او با مدل موی کوتاهش هم طرحی در مد روز درانداخت که هنوز بعد از نیم قرن، وقتی از مدل موی خیلی کوتاه سخن به میان می‌آید، بهترین توصیف آن عبارت «موی گوگوشی» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او که در طول سال‌های حضورش در عرصه سینما و خوانندگی نماد مد بود و هر زنی دوست داشت شبیهش باشد و شیوه آراستن مو، سربند، گل‌ سر، کلاه و توری که او در سبک‌های دلخواهش انتخاب می‌کرد، نقل مجالس زنانه بود، وقتی با آن چشمان خمار و درشت در آن صورت گرد با مو‌های کوتاه روی جلد زن‌ روز و اطلاعات زنان ظاهر شد، هم تمام چشم‌ها را به خود خیره کرد.

البته گوگوش در مصاحبه با هما سرشار برای شبکه تلویزیونی من و تو، درباره کوتاه کردن موهایش در آن زمان توضیح داد که موهایش را از روی ناراحتی و در اعتراض به رفتار بد محمود قربانی، اولین همسرش، در سفری به ایتالیا کوتاه کرده بود، اما داستان پشت پرده این مدل هم مانع از فراگیری این سبک مو نشد و این مدل مو تا امروز همچنان یکی از محبوب‌ترین سبک‌های این خواننده است؛ چنانچه در ویدیویی که به‌تازگی و در آستانه آخرین تور کنسرت‌هایش در حساب یوتیوب شخصی‌اش منتشر شد، در پاسخ به این سوال که محبوب‌ترین سبک ظاهرش از نظر خود او کدام است، از مدل موی گوگوشی نام برد.

گوگوش که سال گذشته اعلام کرد از اجرای زنده خداحافظی خواهد کرد، اکنون در حال برگزاری تور خداحافظی با نام «فصل آخر» است.

بیشتر از مُد و زیبایی