توصیه‌هایی برای شیک‌پوشی با لباس گل‌دار

مهم‌ترین چیزی که هنگام تصمیم‌گیری برای پوشیدن لباس گل‌دار باید به خاطر داشته باشید، این است که هرچه کمتر بهتر!

ال فانینگ در هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن در پیراهنی از ولنتینو-AFP

سبک‌ها و برش لباس‌ها با تکامل و تغییر مد می‌آیند و می‌روند اما به نظر می‌رسد گل و شکوفه هرگز جایگاهش را در طراحی پارچه و لباس از دست نمی‌دهند؛ گل‌هایی که می‌تواند تصویری واقع‌گرایانه از نمونه‌های طبیعی باشد یا برداشتی هنرمندانه از آن‌ها.

طرح‌های گل‌دار بی‌زمان‌اند و حتی در سالی که رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز سکوهای نمایش را در هفته‌های مد تسخیر کرده‌اند، هم پوشیدن یک لباس گل‌دار می‌تواند راهکاری مناسب برای تنوع دادن به ظاهر باشد اما از آنجا که یکی از خصوصیات اصلی لباس‌های گل‌دار شلوغ بودن آن‌ها است، برای هماهنگ کردن آن‌ها با لوازم جانبی و جواهر و آرایش، باید نکاتی خاص را در نظر گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 فروشگاه لباس بریتانیایی چامز (Chums) با بررسی سلیقه مشتری‌ها و روندهای مد، به علاقه‌مندان پیراهن‌های گل‌دار پیشنهادهای کاربردی ارائه کرده است و نکاتی مفید را از توجه به تراکم گل‌ها و رنگی که انتخاب می‌کنید تا اینکه چه کیف و کفشی بهترین مکمل لباس‌های گل‌دارند، گرد آورده‌ است تا کمک کند با لباس‌های گل‌دارتان به بهترین شکل به نظر برسید.

چگونه یک لباس گل‌دار را با بقیه ظاهرمان هماهنگ کنیم؟

فرقی نمی‌کند چه سبک از لباس گل‌دار بپوشید، چه یک پیراهن ماکسی با دامن کلوش باشد یا لباسی چسبان، پیدا کردن کفش‌ها، جواهرات و لوازم جانبی مناسب برای هماهنگ کردن لباستان برای یک موقعیت خاص، نکته کلیدی داشتن یک ظاهر شیک است.

مهم‌ترین چیزی که هنگام تصمیم‌گیری برای پوشیدن لباس گل‌دار باید به خاطر داشته باشید، این است که هرچه کمتر بهتر! لباس‌های گل‌دار معمولا با طرح‌های پیچیده الهام‌گرفته از گل و رنگ‌های زنده پر شده‌اند و در بسیاری از موارد، استفاده بیش‌ازحد از لوازم تزیینی و زیورآلات می‌تواند لباس شما را تحت‌الشعاع قرار دهد و آن ظاهری را که می‌خواهید داشته باشید، به شما ندهد.

به این ترتیب برخی لوازم جانبی که تضادی محسوس ایجاد می‌کنند‌، مثلا یک کمربند ضخیم یا یک جفت گوشواره آویز یا انتخاب یک جفت کفش مناسب، احتمالا تنها چیزهایی‌اند که برای تکمیل یک لباس گل‌دار به آن‌ها نیاز دارید.

نحوه آراستن لباس گل‌دار

انتخاب و خرید لباسی که دوست دارید بخش آسان کار است و انتخاب لوازم جانبی و زیورآلات قسمت سخت آن. دوباره یادآوری می‌کنیم که کلید دستیابی به ظاهری شیک و متعادل با یک لباس گل‌دار این است که به یاد داشته باشید که هرچه کمتر بهتر!

هنگام استفاده از زیورآلات تکمیلی فقط به سه قسمت اصلی پایبند باشید:

●     جواهرات

●     کیف‌

●     کفش

جواهرات مناسب لباس گل‌دار

هنگامی‌ که به دنبال بهترین اقلام برای تکمیل یک لباس گل‌دار روشن و پرجنب‌وجوش‌اید، تضاد بهترین انتخاب است. به این معنا که اگر لباس گل‌دار شما دارای طرحی شلوغ و پیچیده با رنگ‌های تند است، احتمالا جواهرات ساده‌اند که کنار آن عالی به نظر می‌رسند.

اگر طرح گل روی لباس شما کمی ظریف‌تر است یا رنگ‌های خنثی دارد، می‌توانید به سراغ جواهرات سنتی طلایی یا نقره‌ای بروید. گوشواره‌ها، گردنبندها و دستبندهای پر زرق‌وبرق‌تر می‌توانند به یک لباس گل‌دار با رنگ‌های خنثی کمی درخشش بیفزایند و یک ظاهر کاملا متعادل ایجاد کنند.

کیف‌دستی مناسب لباس گل‌دار

انتخاب کیف‌دستی ایده‌آل برای تکمیل ظاهر کلی شما در راستای ایجاد تعادل است. اگر لباس شما یک پیراهن تابستانی خنک و لغزان است که روی بدنتان پیچ‌وتاب می‌خورد، بهتر است آن را با یک کیف‌دستی کوچک هماهنگ کنید. یک کلاچ ساده [کیف‌‌دستی‌ کوچک و مسطحی بدون دسته یا بند] ممکن است برای لباس گل‌دار شما مناسب‌تر باشد.

وقتی صحبت از رنگ می‌شود، مطمئن‌ترین گزینه برای دستیابی به تعادل، انتخاب رنگی است که با رنگ لباس شما هماهنگ باشد. با وجود این، اگر رنگ لباس شما تندوتیز است و فکر می‌کنید اضافه کردن کیفی با رنگ مشابه زیاده‌روی خواهد بود، یک کیف با رنگ خنثی انتخاب معقولی است و یک کیف‌دستی چرمی ساده به رنگ‌ مشکی، سفید، بژ یا قهوه‌ای می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

برعکس، اگر لباس گل‌دار شما دو رنگ است، بهتر است یک کیف‌دستی با رنگ کاملا متضاد انتخاب کنید؛ مثلا، اگر لباس شما رنگ قرمز و سبز زیادی دارد، یک کیف آبی یکدست می‌تواند لباس شما را به زیبایی تکمیل کند.

کفش مناسب لباس گل‌دار

از انتخاب یک جفت کفش ساده نترسید. کفش‌های ظریف در رنگ خنثی به لباس و سایر زیورآلات شما اجازه می‌دهند خود را بیشتر نشان دهند. پیشنهاد می‌کنیم اگر زمستان است، لباستان را با یک جفت نیم‌بوت یا کفش کالج ساده و در ماه‌های گرم سال با یک جفت صندل کلاسیک بنددار یا کفش‌ تخت، همراه کنید.

بیشتر از مُد و زیبایی