حراج لباس‌هایی که دایانا در سفر هنگ‌کنگ پوشیده بود

شاهدخت دایانا نخستین بار در سال ۱۹۸۹ به هنگ‌کنگ سفر کرد

نمایی از لباس‌های شاهدخت دایانا در سفر به هنگ کنگ-AFP

 مجموعه‌ای از لباس‌، کلاه‌ و کفش‌های شاهدخت دایانا پیش از حراج در نمایشگاهی در هنگ کنگ به نمایش گذاشته شد.

در ۲۷ ژوئن، منتخبی از لباس‌ها و زیورآلات شاهدخت دایانا با نام «ظرافت شاهزاده دایانا و مجموعه سلطنتی» (Princess Diana's Elegance & A Royal Collection)، در حراج آنلاین جولین‌ (Julien's Auctions)، خانه حراج هالیوودی که «حراجی ستاره‌ها» شناخته می‌شود، به فروش می‌رسد. به گزارش این حراجی، کت‌ودامنی که دایانا در رویداد صلیب سرخ پوشید بخشی از این مجموعه است و قیمت آن بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار آمریکا تخمین زده می‌شود.

شاهدخت دایانا نخستین بار در سال ۱۹۸۹ از هنگ‌کنگ دیدار کرد و، مطابق معمول، سبک پوشش او توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد، به‌ویژه لباس شب سفید درخشانی با ۲۰ هزار مروارید، با نام «الویس»، که دایانا در افتتاحیه مرکز فرهنگی جدید شهر پوشید.

یکی دیگر از لباس‌های سفر سه‌ روزه او به هنگ‌کنگ  کت‌ودامن دو تکه زرد و سورمه‌ای بود که در بازدید از مقر جدید صلیب سرخ در وان چای به تن داشت. دایانا حامی جوانان صلیب سرخ بریتانیا بود.

این کت‌ودامن را طراح فرانسوی‌الاصل، کاترین واکر، طراحی کرده بود. بسیاری از پوشش‌های نمادین شاهدخت نیز طراحی واکر بود. دایانا پس از مرگ در یک تصادف رانندگی در پاریس، در ۳۱ اوت ۱۹۹۷، با لباس مشکی طراحی او به خاک سپرده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از ۱۸ تا ۲۸ آوریل، پیش از برگزاری حراج، هنگ‌کنگ میزبان این مجموعه خواهد بود. این مجموعه از ۱۱ تا ۲۷ ژوئن در موزه شمایل‌های مد در ایرلند (Museum of Style Icons) هم به نمایش گذاشته خواهد شد.

دایانا در انتخاب لباس و پوشش حساسیت و سلیقه خاصی داشت. دهه‌ها پس از مرگ او قطعات مورد توجهش همچنان در حراجی‌ها  مشتاقان زیادی دارد.

لباسی که دایانا، همسر سابق پادشاه فعلی بریتانیا، در سال ۱۹۸۵ پوشیده بود، زمستان امسال در حراجی به ۱۱ برابر قیمت تخمینی آن فروخته شد و رکورد جدیدی در مد ثبت کرد.

دایانا اولین بار در سال ۱۹۸۵ این لباس را در فلورانس ایتالیا در یک مراسم شام سلطنتی پوشید و بار دیگر در ارکستر سمفونیک ونکوور در سال ۱۹۸۶ آن را به تن کرد.

لباس‌های شب دایانا، شاهدخت سابق ولز، در حراج «اسطوره‌ها: هالیوود و خانواده سلطنتی» (The Legends: Hollywood And Royalty) در ایالات‌ متحده آمریکا، مجموعا به قیمت بیش از یک میلیون دلار فروخته شد.

لباس مشکی و یشمی طراحی کاترین واکر، که شاهدخت ولز در رویدادی در تورنتو، در اکتبر ۱۹۹۱، پوشیده بود، یکی از گران‌بهاترین لباس‌های این حراج بود که به قیمت ۵۷۱ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رسید.

لباس ابریشمی قرمز طرح بروس اولدفیلد نیز، که دایانا در اولین نمایش فیلم «زبر و زرنگ‌ها» (Hot Shots) در سینمای اودئون لستر در نوامبر ۱۹۹۱ پوشیده بود، به قیمت ۵۷۱ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته شد.

لباس مخمل مشکی و عاجی نیز، که طراحی واکر بود و دایانا در مراسمی خصوصی آن را پوشیده بود، به رغم برآورد اولیه آن که ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار بود، به قیمت ۵۰۸ هزار دلار آمریکا فروخته شد.

به گفته این حراجی، این ۳ لباس بیش از ۳۰ سال بود که در انظار عمومی دیده نشده بود.

بیشتر از مُد و زیبایی